Link juice: com controlar els teus links
Links, tant interns com externs, i com distribuir el link juice és un dels factors més importants pels motors de recerca a l’hora de determinar el nostre posicionament.
Però… què és el link juice?
La paraula “juice” en anglès significa “suc” i és un terme bastant apropiat, així que imagineu-vos que tenim una ampolla de suc de taronja i sis gots; comencem a repartir el suc en els gots de manera que arribarà un moment que l’ampolla estarà buida i haurem de posar més suc si volem seguir repartint.
En essència, els links funcionen igual: la homepage i domini de la nostra web és l’ampolla de suc, i les categories, seccions o links són els gots. Els cercadors revisen aquesta distribució d’enllaços i ens dónen un rànquing de totes aquestes seccions en base aquesta distribució.
Arquitectura web i el link juice
Homepage! És el punt de partida de tota Web. Cal tenir present que és la pàgina més important, i està plena de suc! Abans de començar a repartir el suc en altres pàgines, pensa en quines d’aquestes són les més importants en base per exemple, a la teva estratègia SEO (les seccions amb més potencial de rankejar en bones posicions). Si les pàgines interiors depenen de categories i aquestes de la home, es crea una estructura vertical que és important per jerarquitzar la teva pàgina.
Altres elements com el *sitemap ens ajudaran a organitzar bé tota la nostra Web, però l’element principal és sempre el menú de navegació. Tingues molt present que seccions amb fixes en el temps i importants, treballa-les en el teu menú principal. Sobretot, recorda que el *footer t’ajudarà a posar aquests links que no et caben en el menú principal però que són importants.
Coses que NO CAL FER quan treballis la teva estratègia de links
- No facis servir una arquitectura plana al teu Web o amb nombre d’enllaços descompensat; els cercadors no són capaços de distingir quines seccions són les més rellevants.
- Recorda que els sitemaps són importants, així que treballa’ls de forma adequada.
- No compris links, Google pot penalitzar el teu Web si observa que hi ha enllaços al teu Web en pàgines de pagament.
- No facis servir enllaços “nofollow” en enllaços interns que actualment estan linkadas en altres pàgines (usa “noindex” en el seu lloc).
- No creïs contingut duplicat, els cercadors necessiten un enllaçat clar i focalitzat.
- Si elimines una URL directament, fes servir redirects 301 per no perdre enllaçat intern.
- No enllaçis a pàgines amb *iframe o flaix, la majoria no són indexables.
Coses que HAS DE FER quan treballis la teva estratègia de links
- Si tens un article en el teu blog o a la teva pàgina de producte, utilitza’ls per reforçar l’enllaçat de les categories i seccions principals.
- Aconsegueix enllaços externs de qualitat d’una forma ètica. Els motors de cerca adoren els enllaços de qualitat en pàgines rellevants i amb temàtica relacionada amb el teu Web.
- Revisa els teus enllaços externs amb eines com ahrefs.com; és vital per al teu link juice conèixer els enllaços que t’apunten i de quin tipus són.
- Recorda, el link baiting és la forma ideal de guanyar enllaços i guanyar juice, així que treballa el teu contingut i crea qualitat. Contra més es comparteix el teu contingut d’una forma natural, més valoració tindràs de cercadors com Google.
Necessites ajuda amb l’estructura del teu Web i la teva estratègia de link *building?
Digital Marketing Consultant