Tik Tok Ads per a empreses: claus per començar
Amb eines innovadores per personalitzar anuncis, TikTok Ads et permet arribar a una audiència global cada vegada més diversa (i sobretot poc saturada).
TikTok s’ha convertit en la xarxa social del moment, especialment per als joves d’entre 16 i 30 anys. Amb més de mil milions d’usuaris actius al mes a tot el món i 3.000 milions de descàrregues de l’aplicació, no és d’estranyar que molts s’estiguin adonant del gran potencial que té aquesta plataforma per a la publicitat.
Però si creus que aquesta xarxa social se centra exclusivament en l’entreteniment dels més joves, has de saber que aquesta tendència està començant a revertir-se. Segons les últimes dades, el 24% dels usuaris de TikTok ja té més de 25 anys i, molts d’ells, entren en la plataforma -a més de per entretenir-se- per buscar material didàctic, formar-se, o buscar recomanacions de productes o serveis.
Per això, i perquè encara ets a temps d’entrar en un terreny poc explotat per les marques, continua llegint per descobrir què és TikTok Ads, els beneficis d’utilitzar aquesta eina, i com les empreses poden utilizar-lo per augmentar els seus ingressos i el seu coneixement de marca. A més, t’explicarem com crear una campanya per a TikTok pas a pas. Comencem!
Què és TikTok Ads?
TikTok Ads és una eina que permet a les empreses arribar al seu públic a través de vídeos de curta durada ràpids, entretinguts i poc intrusius en la secció “Per a tu”. Aquests anuncis són una excel·lent oportunitat per a captar l’atenció dels internautes i posicionar la imatge de marca en un format que, encara que ja usen algunes empreses, encara és un món desconegut per a la majoria d’elles, i per tant, un lloc ple d’oportunitats per a captar nous clients.
Beneficis de TikTok ADS
Alguns dels avantatges principals d’apostar per TikTok Ads són:
- Arribar a un públic ‘poc explotat’: Malgrat que TikTok és utilitzat principalment per les generacions més joves –millenials i Generació Z-, cada vegada més adults també ho utilitzen amb diferents objectius. Però si hi ha alguna cosa que tenen en comú els usuaris de TikTok és que encara estan poc impactats per anuncis, així que és el moment per aprofitar i entrar a aquesta plataforma.
- Augmentar el coneixement de marca: TikTok ads té la capacitat d’ajudar les empreses a augmentar el seu coneixement de marca arribant a una audiència més àmplia gràcies al seu gran abast, tant a seguidors de la teva marca com als que encara no ho són.
- Segmentació avançada. Aquesta plataforma ofereix un gran nombre d’opcions de segmentació perquè les companyies aconsegueixin el seu objectiu d’arribar a la seva audiència de manera més efectiva. Les opcions de segmentació inclouen: ubicació, edat, gènere, interessos i comportament dels usuaris.
- Creativitat en els continguts. TikTok és coneguda per la seva alta qualitat en gestió de continguts creatius. Els anuncis de TikTok Ads no són una excepció, i les empreses poden crear anuncis altament entretinguts que ressonin amb el seu públic i que, com ja hem comentat, s’integrin perfectament amb el contingut orgànic.

Best practices per crear anuncis en TikTok Ads
Crear anuncis a TikTok té les seves particularitats, i si ets usuari d’aquesta xarxa social, t’hauràs adonat immediatament. Et donem alguns tips si és la primera campanya que creguis perquè no facis els errors més comuns:
- L’anunci quant menys sembli un anunci, millor. Els usuaris de TikTok devoren contingut de manera voraç, i no volen que el teu anunci interrompi el seu scroll, així que intenta que el contingut sigui natural, pròxim i seguint l’estètica de TikTok.
- Contingut ràpid. L’usuari tipus de TikTok està acostumat a veure efectes, moviment, impactes…constantment, així que fuig d’anuncis estàtics i avorrits, això no mantindrà la seva atenció.
- Sigues real; testimoniatges, xerrades, situacions quotidianes…el que sigui, menys que faci pudor de fake.
- Testeja, testeja…i testeja! Tingues diversos anuncis en circulació amb diferents copys, creativitats, segmentacions i CTE. Només així, podràs trobar el teu lloc a aquesta plataforma per a molts encara desconeguda.
I, finalment, però no menys important: valora realment si la teva empresa té la necessitat de crear anuncis a TikTok. Estableix una estratègia i esbrina si TikTok Ads té sentit en ella, tenint en compte totes les seves possibilitats i tipus d’usuari. Per sort, TikTok és barat – de moment- així que, si no estàs segur, sempre pots fer la prova amb poca inversió.
Com configurar una campanya de TikTok Ads?
Per crear una campanya publicitària a TikTok Ads, és important tenir en compte que un anunci consta de tres dimensions que haurem de configurar: la campanya, el grup d’anuncis i l’anunci real.
- El primer pas per crear un anunci mitjançant la plataforma TikTok Ads és seleccionar l’objectiu publicitari a l’opció “Manera personalizada”. TikTok Ads ofereix diferents objectius per als seus anuncis, com a trànsit o conversions. Aquesta xarxa social optimitzarà la campanya per a l’objectiu que hagis marcat.
- Dins del primer pas, és possible triar la “Manera Simplificada” que fa que la campanya es configuri, en gran part, de manera automàtica. No obstant això, en aquest article ens enfocarem únicament en la “Manera personalizada” per entrar més detalladament.
- En el segon pas, has de triar el destí dels anuncis i els emplaçaments on vols que aparegui.
La tercera clau per crear una campanya a TikTok Ads és crear l’audiència. TikTok permet triar entre una varietat d’opcions de segmentació per arribar al públic adequat, com les audiències personalitzades. En aquest cas, hauràs de marcar el públic tant en “Grupo de anuncios”, com en “Segmentación” i “Segmentación Personalizada”.
En aquest mateix punt es crea l’audiència.
En el quart pas, has d’especificar el pressupost de la campanya. Pots triar entre configurar un pressupost diari o total per a la campanya. Per seleccionar un pressupost mínim adequat, és important tenir en compte la durada de la campanya a TikTok. No obstant això, la plataforma ofereix la possibilitat d’ajustar o pausar l’import del pressupost en qualsevol moment, la qual cosa et proporcionarà flexibilitat en el procés. Quant al cost mínim, és de 50€ per a una campanya i 20€ a nivell de grup d’anuncis.
El cinquè pas consisteix a configurar l’estratègia de licitacions, la qual cosa et permetrà obtenir millors resultats per a la campanya en termes de rendiment i cost.
Una vegada configurada la campanya, és moment de configurar l’anunci. TikTok proporciona diverses opcions, com pujar vídeos, o fins i tot crear un vídeo des de zero utilitzant les eines d’edició de la plataforma.
- Finalment, i una vegada finalitzada la campanya, és important que analitzis els resultats mitjançant les estadístiques que ofereix la plataforma. Això et permetrà identificar el que funciona i el que no, per poder realitzar ajustos i optimitzar les campanyes en el futur.
En conclusió, TikTok Ads és una eina poderosa per a les marques que busquen connectar amb una audiència poc impactada a través de contingut de vídeo creatiu amb moltes possibilitats. Si segueixes les millors pràctiques per crear campanyes publicitàries, com a empresa, pots aprofitar aquesta eina per augmentar l’abast i engagement amb la teva audiència.
Si desitges impulsar el creixement del teu negoci i connectar amb una comunitat en plena expansió, et recomanem considerar els anuncis a TikTok. I si necessites ajuda o tens dubtes, no dubtis a contactar-nos o seguir-nos al nostre perfil d’Instagram. Estarem encantats d’ajudar-te en el que necessitis!