4 errors de celebrities a Twitter… dels quals hem après
Ningú és perfecte, i tampoc ho són les celebrities. La gràcia és que n’hem après molt sobre xarxes socials, sobretot sobre tot allò que NO s’ha de fer. Aquí van 4 casos ben il·lustratius d’errades de celebrities a Twitter.
#Turismobisbal, gairebé el millor que ha passat mai a Twitter
Hi ha dues raons per les quals molts es van iniciar a Twitter allà pel 2011. Una d’elles va ser el moviment de la primavera àrab i, posteriorment, del 15M, que es va viure gairebé més a les xarxes que a les places. I l’altra va ser el cantant David Bisbal. En plena revolta egípcia, va tenir la gran idea de publicar un tuit que, encara que ell no ho sabia, passaria a la història de les xarxes socials: Font: Blog El País Tecnología A banda de les 3 faltes d’ortografia i altres detallets d’estil, el tuit era desafortunat com a mínim. No va passar molta estona fins que ho eliminés, però ja era tard: l’humor es va apoderar de Twitter. Amb el hashtag #turismobisbal, persones anònimes de tot el país van començar a donar curs a la seva creativitat i el seu sentit de l’humor, mofant-se de la ingenuïtat del cantant. Els meus tres preferits: @AlbertMallorca – Nunca se han visto las playas de la Antártida tan desiertas, ojalá que se acabe pronto la ola de frío #turismobisbal @LauraDuranAguad – Nunca se han visto tan pocos coches circulando por Venecia, ojalá se acabe pronto la inundación #turismobisbal @Olatz76 – Nunca vi Alaska tan poco transitada. Ojalá vuelvan pronto los Pegamoides #turismobisbal Conclusió: si tu no arribes a tot, envolta’t d’un bon equip que pugui prevenir aquests casos.
Paris Hilton i el seu tuit des del calabós
Al perfil de Paris Hilton va aparèixer aquest tuit: “Al llit veient Padre de Familia. M’encanta aquesta sèrie! Súper divertida! Stewie és el meu preferit:) M’encanta el seu accent.” Font: Revista Time El problema va ser el timing: es va publicar el tuit minuts després que Paris fos detinguda per possessió de drogues. Evidentment al calabós no podia estar veient Pare de Família, sinó que era un tuit programat amb molt mala fortuna. Conclusió: compte amb les publicacions programades, especialment si ets procliu a ficar-te en problemes. L’espontaneïtat ha de ser el màxim de real.
Mariano Rajoy i el seu sospitós augment de followers
Encara que no és exactament una celebrity, no podíem deixar passar un dels casos més sonats de Twitter a Espanya. Al setembre de 2014, el compte de Mariano Rajoy va guanyar pràcticament d’un dia per l’altre uns 60.000 seguidors nous. El motiu encara no està clar, però hi ha diverses versions. L’equip de Mariano Rajoy, després de veure’s qüestionat pel sobtat augment, va mostrar la seva preocupació amb un clàssic estem investigant els fets. Argumentaven que era una cosa aliena a ells, i fins i tot van comunicar la incidència a Twitter perquè prengués mesures.
#NoBots Se está trabajando para averiguar quién está detrás de esta extraña campaña. Equipo Twitter MR — Mariano Rajoy Brey (@marianorajoy) septiembre 5, 2014
Però hi ha una altra versió de la història: el líder de Podemos, Pablo Iglesias, va acusar el president d’haver comprat seguidors per no quedar-se enrere. En aquest moment, Iglesias estava a punt de superar Rajoy en followers. Al final Twitter va intercedir i va eliminar desenes de milers de perfils zombies. Fin de la cita. Conclusió: és cert que a les xarxes socials no tot és gratis (revisa per exemple 9 definicions per dominar Facebook), però la compra de seguidors, o almenys la sospita, no va gens bé per la teva imatge.
Paulina Rubio i el seu hashtag preferit
Lliçó 1 de l’ús de hashtags: màximo un o dos per tuit. Lliçó 2 de l’ús de hashtags: abans de fer servir un hashtag, assabenta’t de què va. Paulina Rubio no va encertar ni una ni l’altra. A aquest tuit va utilitzar el hashtag #PAU2015 (i 6 més), pensant que parlava d’ella i la seva gira. Què pot voler dir PAU, si no Paulina? En realitat era el hashtag que amb el qual piulaven els estudiants que aquells dies feien les Proves d’Accés a la Universitat (PAU). Conclusió: compte amb l’abús o el mal ús de hashtags. Un tuit inofensiu pot convertir-se en una crisi de reputació només per un hashtag mal col·locat. Tant si ets celebrity com una marca o el veí del quart, està clar que les xarxes socials necessiten sentit comú, dedicació i, per descomptat, creativitat. I aquests 4 errors de celebrities a Twitter ho demostren.