Certificacions Oficials de Search Marketing
En el món del Search Marketing existeixen certificacions oficials que poden ajudar a qualsevol expert a demostrar el que sap, i a un principiant com a gran punt de partida per iniciar-se en aquesta àrea. En aquest post m’agradaria tractar algunes certificacions oficials que et seran molt útils per a iniciar i desenvolupar el teu camí dins del Search Màrqueting.
Certificacions oficials de Google
Les certificacions oficials de Google (tant Analytics com AdWords) són completament gratuïtes i tenen un centre de contingut per a la preparació de cada examen mitjançant l’accés a Google Partner. Qualsevol persona pot donar-se d’alta a Google Partner de manera fàcil i ràpida. Les certificacions oficials que podem trobar en aquest centre són les següents:
Certificació Oficial de Google Analytics
La certificació oficial de Google Analytics inclou un temari que va des dels principis més bàsics d’Analytics fins a conceptes avançats d’atribució de conversions. Aquesta certificació oficial té un període de validesa de 18 mesos:
- Duració: 90 minuts
- 70 preguntes
- Puntuació necessària para aprovar: 80%
El contingut per a la preparació del examen es pot trobar en aquest enllaç.
Font: Google
Certificacions oficials de Google AdWords
Existen 6 exàmens oficials dins de Google AdWords: fonaments, recerques, display, vídeo, shopping i mòbils. Per aconseguir la certificació d’AdWords cal superar l’examen de fonaments bàsics juntament amb qualsevol altre. Totes les certificacions oficials d’AdWords tenen un període de validesa de 12 mesos.
1. Fonaments d’AdWords
Es tracta d’un examen que conté els fonaments bàsics i mitjans sobre la gestió de campanyes d’AdWords.
- Duració: 90 minuts
- 70 preguntes
- Puntuació necessària per aprovar: 80%
- Temari en 4 lliçons
2. Publicitat en búsquedes
Preguntes sobre pràctiques avançades en la gestió de les campanyes a la Xarxa de Cerca de Google.
- Duració: 120 minuts
- 98 preguntes
- Puntuació necessària per aprovar: 80%
- Temari en 9 lliçons
3. Publicitat en display
Conceptes avançats sobre l’administració de campanyes a la Xarxa de Display de Google.
- Duració: 120 minuts
- 87 preguntes
- Puntuació necessària per aprovar: 80%
- Temari en 4 lliçons
4. Publicitat en vídeo
Aquest examen abasta conceptes bàsics i avançats sobre les campanyes de vídeo a YouTube i al web.
- Duració: 90 minuts
- 74 preguntes
- Puntuació necessària per aprovar: 80%
- Temari en 3 lliçons
5. Publicitat de Shopping
Examen amb conceptes sobre com crear un compte de Merchant Center i un feed de dades de productes i com crear i administrar les campanyes de Shopping.
- Duració: 90 minuts
- 63 preguntes
- Puntuació necessària per aprovar: 80%
- Temari en 4 lliçons
6. Publicitat per a mòbils
Preguntes sobre nocions bàsiques i avançades de publicitat per a mòbils, com els formats, les licitacions i la segmentació d’anuncis, i el mesurament i optimització de campanyes.
- Duració: 90 minutos
- 70 preguntes
- Puntuació necessària para aprovar: 80%
- Temari en 4 lliçons
Certificacions oficials de SEMPRO
SEMPRO és una organització sense ànim de lucre amb l’objectiu de proporcionar una base sòlida per al creixement, promoció i educació de la indústria de Search Màrqueting. SEMPRO ofereix una Certificació Individual amb un cost de 125$. A més, dins dels beneficis d’aquesta certificació hi ha els següents:
- Xat amb experts del sector.
- Webinars amb les últimes tendències del sector.
- Ofertes de feina amb accés a la borsa de treball.
Certificació Oficial de Bing Ads
La certificació Oficial de Publicitat de Bing Ads t’acredita com a expert per a la creació d’anuncis de cerca i Display de la xarxa de contingut de Bing. Aquí tens tot el temari per a la preparació d’aquest examen. A més, necessites, igual que en els exàmens d’AdWords, arribar al 80% de respostes correctes per superar aquest examen. Es tracta d’un examen de 100 preguntes, completament gratuït i que t’acredita com a expert durant 12 mesos.
Fuente: Bing
Hi ha centenars de certificacions diferents però aquestes són les més reconegudes. Lògicament, tenir una certificació no et converteix en un expert però és un gran punt de partida no només per a principiants sinó per ampliar el coneixement d’experts regularment.
Des de FHIOS et desitgem molta sort en l’obtenció de les teves certificacions i t’animem a comentar si coneixes algún programa de certificació que mereix menció.