Festibity 2015, un gol en el Big Data
El passat dijous es va celebrar la Festibity 2015, la festa per excel·lència de les tecnologies de la informació on participen totes les empreses del sector tecnològic de Barcelona. Aquest any, l’event promogut pel FIB ALUMNI i la Universitat Politècnica de Catalunya, es va dur a terme en el Camp Nou amb la finalitat de marcar un gol en el Big Data.
Entre gags d’humor dirigits per Peyo Solé i una gespa ben verda preparada per la final de copa, 500 persones es van reunir per presenciar un dels events de tecnologia més importants de la ciutat. Fhios estava present i el nostre president, Dídac Lee, va parlar de com desenvolupa la comunicació 2.0 en el FC Barcelona i va afirmar que “al final acaba essent una empresa d’entreteniment més que un club de futbol”. Gràcies a la seva experiència empresarial, Dídac Lee té una visió global de les xarxes socials i els usuaris: “allò important és la capacitat de crear engagement a través de continguts d’entreteniment”, va dir durant la seva presentació.
El Big Data, com a nucli central de la Festibity 2015, va deixar declaracions per part dels organitzadors on van expressar la gran importància del sistema de emmagatzematge com a clau del futur en l’univers de les dades. “Però som conscients que encara hi ha una gran feina per realitzar, noves aplicacions i molts reptes per desemmascara com per exemple, com capturar aquestes dades, va afirmar Núria Castell, Decana del FIB.
Un divertit trio de música va tancar l’acte abans de l’entrega de Mencions on Felip Puig, Conseller d’Empresa i Ocupació, va entregar la Menció FiberEmprenedor a l’empresa Network Polygraph per l’eina de monitorització i anàlisis de tràfic a la xarxa.
S’ha de tenir present la importància del Big Data i el desenvolupament de projectes en la súper computació per crear nous models de negoci i aplicacions web. Pensar en gran és la clau per avançar.