I tu, quina història expliques?
Hi havia una vegada… una marca que explicava històries per seduir als seus clients. I… ¿va sorgir l’amor? Només algunes han estat les afortunades en encendre l’espurna de la passió entre client i marca. Segur que recordes en tot detall l’última història que et va explicar el/la teu amic/amiga a la terrassa del bar. Però ni te’n recordes de l’últim anunci que vas veure per la televisió. Aquest és el problema que han de fer front les marques cada dia. I quin millor recurs que utilitzar el storytelling per enamorar! Amb el branded content o storytelling les marques busquen crear un discurs narratiu que defineixi el seu posicionament però que sobretot, realci seus valors corporatius. L’objectiu és oferir una proposta de valor per complementar l’experiència de compra de l’usuari. No venen productes ni serveis sinó comparteixen històries i experiències. Hi ha algunes marques que ho han fet molt bé i han aconseguit connectar amb els usuaris de forma directa per aconseguir el més important, recordació.
1. La vida és una aventura: Aquarius
Aquarius cada any surt amb noves iniciatives innovadores que no deixen indiferent a ningú. Aconsegueixen involucrar els usuaris, fer-los partícips de la campanya i sobretot, el que més ens agrada, veure’ns identificats amb la història. Aquest estiu han sortit amb la campanya “L’estiu és molt exigent” amb l’espot de venir-se amunt. Encara que la campanya que ens va marcar a tots va ser el 2012 “Adopta un poble”, on els urbanites podien ser adoptats per un poble on anar a desconnectar. Ho recordes? Va ser tot un fenomen viral!
2. Una història real: TOMS
TOMS, empresa creada per Blake Mycoskie, utilitza el storytelling per crear una història que apel·la directament a les emocions. La seva proposta és més social, i per cada parell d’espardenyes venudes regala un altre a nenes i nens en situacions desfavorides de diferents països en desenvolupament. Aquest nord-americà aconsegueix connectar amb la part més emocional de la societat per realitzar les seves campanyes de màrqueting.
3. Com a casa enlloc: Ikea
La marca sueca Ikea ha aconseguit arribar a l’interior de les llars de cada un de nosaltres. Ens poden agradar més o menys els seus productes, però els seus anuncis publicitaris sempre han estat a la ment dels consumidors. Aquest any, amb el bon temps, convida els usuaris a unir-se als #amigosdelasterrazas i denunciar totes aquelles terrasses que no estiguin en bon estat. L’objectiu? Millorar els espais exteriors de les llars per gaudir de llargues vetllades.
4. La condició de viure condicionat: ING Direct
L’àvia Encarnación Flores protagonitza la nova campanya d’ING Direct. Una història real, innovadora i emotiva que ha cridat l’atenció de molts. Als seus 88 anys Encarnación vol anar a una platja nudista i viure l’experiència, ja que mai ha pogut fer-ho perquè estava mal vist. Un espot que ha posat en relleu el fet de viure condicionats per la societat, i que la marca ING ha volgut trencar amb aquesta campanya. Sens dubte, arriesgat per a un banc que t’incita a canviar de punt de vista i trencar amb els clixés.
Si aconsegueixes interaccionar amb el consumidor i per tant crear engagement, la teva imatge de marca es veurà reforçada i aconseguiràs més notorietat. Quatre pilars bàsics perquè el conte acabi amb final feliç. 🙂