Trending Topic 2018: analitzem el més destacat de Twitter
Tots hem sentit les paraules Trending Topic (TT) alguna vegada i, encara que les associem instantàniament amb Twitter, la seva popularitat és tal que fins i tot han arribat a formar part del vocabulari de la premsa i les xarxes socials en general.
Els TT de Twitter funcionen com una espècie de termòmetre social sempre actualitzat i el seu funcionament és alhora complex i fascinant. Et descobrim què són, quins van ser els més importants del 2018 i fins i tot quin tipus de “regles” se segueixen per a detectar-los. #VamosAllá!
Comencem amb la definició: què és un Trending Topic?
Un Trending Topic és, a nivell general, qualsevol terme que es torna tendència. I concretament en Twitter, són aquells temes que s’han utilitzat amb major freqüència en un determinat termini de temps. També les marques, productes o personalitats poden ser TT i és molt habitual que els dies de la setmana també ho siguin. Però, per què?
Les raons per les quals un concepte adquireix rellevància són diverses i estan relacionades amb la interacció dels usuaris amb la xarxa social, la zona geogràfica, el nombre de seguidors, etc. La seva popularitat depèn de la quantitat d’usuaris que generen tuits parlant d’això, dels usuaris que ho esmenten a través de hashtags o comentaris o de la quantitat de retuits que es produeixen sobre aquest tema.
El nivell d’interès i rellevància que té un tema per als usuaris es pot conèixer a temps real en Twitter o seguint el mapa de la web Trendsmap. No obstant això, si la consulta és posterior, podem accedir a pàgines com Trendinalia Worldwide, on es realitzen reportis diaris als quals s’accedeix seleccionant la data i/o regió, o revisar resums en premsa o blogs especialitzats, on veurem els destacats d’un any o temporada. Llavors, quins han estat els Trending Topics més destacats de l’any passat a nivell mundial?
Els Trending Topics mundials del 2018
Tenint en compte que els TT ens permeten conèixer els interessos i les preocupacions dels usuaris de Twitter, resulta molt útil analitzar quins han estat alguns dels temes que van generar més interès a nivell mundial l’any passat. Revisem alguns per àrees:
Política
La majoria de TT polítics es relacionen estretament amb els Estats Units: els conflictes amb Corea del Nord i Rússia o els menors immigrants separats dels seus pares en travessar les fronteres són alguns dels temes més sonats.
Esports
La cerimònia de tancament dels Jocs Olímpics va ser el dia de l’any en què més tuits es van registrar, no obstant això, a nivell global va ser el segon esdeveniment més tuiteado després de la 2018 FIFA World Cup, la copa de futbol celebrada a Rússia.
Desastres naturals
Els incendis de novembre a Florida van ser dels més cruents dels últims 100 anys i els usuaris es van fer ressò del succés.
També va haver-hi molta expectació durant els 18 dies en què els nens tailandesos van romandre atrapats dins d’una cova pel fet que el creixement de l’aigua els tallés la sortida i el rescat de la qual es va cobrar la vida d’un marini.
Esdeveniments socials
El casament dels Ducs de Sussex va ser un dels temes de l’any, ja que la unió reunia tant celebritats Reals com a estrelles de Hollywood.
I no van faltar els homenatges per als difunts Aretha Franklin i George H. W. Bush, els funerals del qual van tenir gran repercussió.
Cinema i sèries
Black Panther o Els Venjadors: Infinity Wars van ser alguna de les estrenes més rellevants. I quant a les sèries, les més populars van ser: Roseanne, Anatomia de Ramat i The Walking Dead.
Personalitats
El Rubius, Youtuber espanyol amb gran influència en xarxes, va publicar un tuit encoratjant als seus usuaris a participar en un concurs i va obtenir la major quantitat de retuits de l’any.
Quant a likes, el grup de K-pop BTS va publicar el tuit amb més M’agrada de l’any, seguit per Obama, el missatge del qual sobre els tirotejos de Parkland (Florida) va quedar en segon lloc mundial.
Com es converteix un tuit en Trending Topic?
Una de les normes clau per a aconseguir que un concepte es converteixi en Trending Topic és que la seva popularitat creixi de manera exponencial, és a dir, que el nivell d’interaccions que generi sigui substancialment diferent a l’habitual. D’aquesta manera s’evita que un mateix tema tuiteado de manera sistemàtica es converteixi en tendència.
Quant a la difusió, tenir molts seguidors no assegura l’èxit d’un tema, perquè Twitter valora que els perfils interessats en el tema siguin variats i provinguin de diferents fonts. No obstant això, existeixen alguns estudis que indiquen que existeixen evidències sobre la quantitat de tuits i d’usuaris que es necessiten perquè un tema es torni TT pel que revisar-los pot servir-te d’ajuda.
Així que, si vols conèixer l’actualitat i els interessos dels usuaris de tot el món, entendre les tendències i difondre els teus continguts no dubtis a mantenir-te al dia dels TT. També et recomanem que consultis el nostre post sobre l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 d’Elogia & IAB, segur que et serà d’utilitat per a impulsar la teva estratègia de màrqueting online!