7 tendències tecnològiques que has de conèixer aquest 2022
Sens dubte, el 2021 ha estat un any ple d’innovacions tecnològiques que se sumen a la llarga llesta del que podríem dir la revolució tecnològica en pandèmia. Amb això, s’han implementat noves estratègies que han introduït una nova perspectiva de la quotidianitat. Però ara el normal què és?
La tecnologia avança amb passes de gegant i s’adapta a les necessitats de la societat. Així, enguany es presenten nous conceptes tecnològics que estan revolucionant, o revolucionaran, els diferents sectors de l’activitat econòmica. Però no et preocupis, encara que no tinguem una bola de cristall en la qual veure el futur, et podem revelar gran part de les tendències tecnològiques que has de conèixer aquest 2022. Molt atent!
1. Metaverso: el món virtual ja és aquí
Si ets usuari habitual de xarxes socials, segur que ja has vist que Facebook ha començat a incloure en la seva plataforma el nom de Meta. Però, què és realment el Metaverso o Metauniverso?
El metaverso de Facebook serà un lloc virtual on l’usuari, a través del seu propi avatar, serà capaç d’interactuar amb altres usuaris o elements, i realitzar activitats com treballar, fer videotrucades, o anar de compres per internet, entre altres. L’objectiu final és crear un món virtual interconnectat, utilitzant les ulleres de realitat virtual, que ens permetrà compartir experiències amb uns altres sense ser-hi presents i realitzar les activitats del dia a dia sense sortir de casa o de l’espai on ens trobem.
2. Web 3.0: la web democràtica i personalitzada
Aquests últims anys hem pogut percebre com internet ha anat evolucionant des de la Web 1.0, caracteritzada per continguts estàtics, seguint amb la web 2.0, amb el naixement de les xarxes socials, i arribant als nostres dies amb la Web3 o Web 3.0definida per ser l’internet descentralitzat que, mitjançant l’ajuda de la tecnologia del blockchain, oferirà continguts molt més personalitzats i adaptats a l’usuari.
La finalitat d’aquesta evolució és aconseguir una web més democràtica on qualsevol usuari tingui continguts d’acord amb el seu perfil i, a més, pugui ser propietari de les seves pròpies dades. Així mateix, la transparència serà fonamental enguany, i més per a desenvolupar la Web 3.0, ja que les dades del blockchain són públiques afavorint així, la privacitat i l’anonimat dels usuaris, i anul·lant, d’aquesta manera, el control de les dades per part de les grans plataformes o governs. Més accessibilitat, i menys intromissió!
3. 5G: l’era del mil·lisegon
Amb l’arribada de noves tecnologies, internet ha d’assumir major capacitat de resistència i velocitat per a poder gestionar millor tota la tecnologia que a poc a poc es va introduint. Per això el 5G, o el que és el mateix, la cinquena generació de comunicació de telefonia mòbil, ha millorat la seva velocitat de banda ampla mòbil amb unes latències més baixes que la xarxa 4G. Això implica un temps de resposta molt menor, fregant el mil·lisegon, la qual cosa millorarà la nostra navegació per Internet.
Això beneficiarà directament al camp del màrqueting digital, especialment a través del videomarketing, ja que la velocitat que atorga la tecnologia 5G facilitarà consumir el contingut audiovisual d’alta qualitat de manera molt més eficaç.
A més, la implementació del 5G millorarà la geolocalització, la connexió a WIFI o el consum de realitat augmentada, un fet que, a més de beneficiar a les estratègies de màrqueting digital, també ajudarà en el sector logístic. Gràcies al 5G, la logística obtindrà una major agilitat i seguretat en les operacions portuàries, un control de mercaderies, mitjançant la instal·lació de la Internet of Things (IoT), més eficaç i una millor optimització de les rutes.
4. Intel·ligència Artificial: decisions més segures basades en les dades
Encara que no és un concepte nou, s’espera que aquest 2022 la Intel·ligència Artificial continuï descobrint-nos moltes de les infinites possibilitats de les quals disposa.
Cal dir que encara que existeixen una gran varietat d’usos de la Intel·ligència Artificial que ja coneixem, com és el cas dels assistents de veu (Siri, Alexa o Google Assistant són només alguns d’ells), els Callbots o Chatbotsen els E-commerce, o la conducció autònoma, la nostra aposta per a l’any vinent és l’aplicació de la IA en l’aprofitament de dades de les empreses, és a dir, el Data Science. Així, aquesta tecnologia permetrà aprofitar les tones d’informació que gestionen les empreses per a aconseguir sistemes capaços de detectar quan i per què es donarà de baixa un usuari, cercadors intel·ligents capaços de donar-nos qualsevol dada o KPI del nostre arxiu en mil·lèsimes de segon, o predir les següents accions d’un usuari basant-se en milers de patrons de comportament d’usuaris anteriors. A més, altres sectors milloraran la seva activitat, com és el cas del sector bancari, mitjançant softwares amb IA que els permetran detectar patrons en el flux de caixa o perfeccionar la presa de decisions estratègiques.
5. Digital twins: el bessó del futur virtual
Encara que va ser en el 2003 quan l’enginyer i informàtic Michael Grieves va introduir el concepte digital twins, en els últims anys és quan ha estat una tendència en alça per a millorar el cicle de vida de serveis i/o productes.
Els digital twins, traduïts com a Bessons Digitals, és un sistema o objecte real que compta amb una rèplica virtual que simula el seu comportament. La finalitat és monitorar i analitzar la seva reacció davant determinades situacions i així, millorar el seu rendiment i eficàcia, sense córrer cap mena de riscos abans de llançar noves funcionalitats. D’aquesta manera, les empreses que apostin per aquesta tecnologia en el 2022 comptaran amb una anàlisi exhaustiva de la informació que, juntament amb el desenvolupament de noves tecnologies com el Big Data, Internet de les Coses o la Intel·ligència Artificial, els permetrà provar noves oportunitats de negoci, prevenir temps d’inactivitat o personalitzar la producció per als usuaris o clients, entre altres.
6. Internet del Comportament: les nostres accions monitoritzades
Sabem que personalitzar al màxim l’experiència del consumidor és el més important per a la diferenciació de la marca. Per això, l’Internet del Behaviour (IoB) neix amb l’objectiu de recopilar les dades dels usuaris per a oferir així, informació rellevant sobre els seus comportaments, interessos i preferències. S’espera que en el 2022 això continuï sent tendència i permeti analitzar més eficientment el comportament dels usuaris, obtenir informació exhaustiva dels clients en cadascuna de les etapes del procés de compra, resoldre ràpidament dubtes dels consumidors o examinar com els usuaris interactuen amb els dispositius. Per això, no és d’estranyar que la previsió sigui que en el 2023 el IoB rastregi més del 40% de les activitats de les persones!
7. Smart Home: una vida més còmoda (i fàcil)
Ara que passem tant de temps a casa, el fet de comptar amb dispositius que ens facilitin la vida serà una bona notícia per a molts. Als ja vells coneguts com a Alexa o Siri, es continuaran sumant infinitat de dispositius smart que, ara sí, disposaran d’interoperabilitat entre ells i s’allunyaran, cada vegada més, de les incompatibilitats. A dispositius més comuns com les bombetes intel·ligents, els termòstats automàtics o els dispositius que es poden controlar des del mòbil, s’afegiran fins a 100 productes més, només per part d’Amazon, Google, Samsung i Apple. T’atreviràs a provar alguns d’ells a casa teva?
Sens dubte aquestes no seran les úniques tendències que descobrirem enguany, però si vols saber més, aquí estem per a assessorar-te. Des de FHIOS t’ajudarem a orientar i potenciar els teus objectius vinculats al món digital. No t’ho pensis més i contacta’ns!