Claus per enamorar a Google el 2018
Si ets un expert en màrqueting, segurament sabràs que l’optimització dels motors de cerca, és a dir el SEO, canvia molt i de forma molt ràpida, que el que fa dos anys funcionava, ja no ho fa, i que Google penalitza coses que abans estimava. Si vols saber què has de fer per enamorar als cercadors, molt atent als tips que ens dona el nostre equip de SEO perquè a 2018 els nostres continguts apareguin en el rànquing dels resultats de cerca. Comencem amb les tendències SEO 2018!
-
Cerques per veu cada vegada més nombroses
Segons Google 1 de cada 5 cerques ja es fan per veu. Fins i tot, s’espera que a 2020, tal com va explicar recentment l’executiva de comptes de Microsoft Espanya, Raquel Teixidor, la meitat de cerques es facin exclusivament per veu.
I com ens podem adaptar a això aquest 2018? Pensa que l’usuari farà cerques molt més precises perquè qui busca per veu no escatima en detalls ni en paraules com quan es fa de forma escrita. Probablement es realitzin consultes amb expressions més col·loquials, estructura pròpia del llenguatge oral i frases més llargues que faran que necessitis incloure en la teva estratègia paraules clau llargues o long tail keywords per generar resultats que resolguin dubtes cada vegada més complexes.
-
Aprofita la nova extensió de la metadescription
Fins ara ja era important fer una descripció atractiva i amb paraules clau estratègiques pel nostre contingut, però ara amb l’augment del límit de caràcters és encara més imprescindible. Aquest espai afegit en la meta és positiu pel posicionament perquè ens permet afegir alguna keyword objectiu extra per millorar el CTR (percentatge de clicks) i, per tant, millorar el tràfic.
-
Alta velocitat de càrrega
Ja fa anys que la velocitat és un requisit imprescindible per posicionar una pàgina. Google exigeix un màxim de 3 segons de càrrega, una xifra que segurament en el 2018 es reduirà per facilitar la navegació de l’usuari. Si no saps la rapidesa que carrega la teva pàgina, pots mesurar-la amb Test my site o alguna altra eina similar. Una forma molt fàcil d’apuntar-te a les tendències SEO 2018.
-
Mobile First Indexing es manté
A mitjans de 2016 es va confirmar el que molts sospitaven: el tràfic mòbil superava per primera vegada el dels ordinadors. D’aquesta manera Google vaticinava el que avui dia és ja una realitat: els llocs pensats per a mòbil són més ben valorats pel cercador. Si ets un expert en SEO segueix treballant el Mobile First i si estàs començant, no t’oblidis d’ell!
-
L’experiència d’usuari
Aquest requisit no només ens facilita la vida quan naveguem per la xarxa sinó que millora el posicionament d’aquelles pàgines que l’utilitzen. Per això, és una de les tendències SEO 2018 que hauries de tenir molt present a l’hora de desenvolupar la teva estrategia web. Però ¿per què és tan important? Google té en compte els factors relacionats amb l’experiència d’usuari per qualificar positiva o negativament una web i situar-la en una o una altra posició com, per exemple, la proporció de clics o CTR, la taxa de rebot (bounce rate), les pàgines per sessió, etcètera.
-
No t’oblidis del vídeo. Google és important, però no l’únic cercador al que hem d’enamorar
Que el vídeo i el visual content (memes, infografies, imatges, gifs…) estan de moda no és cap secret, per això, és essencial que vegis a Youtube com un cercador més en la teva estratègia SEO, sobretot tenint en compte que és el segon cercador amb més tràfic de la xarxa.
A més, no t’oblidis d’altres cercadors com Yelp o Amazon a l’hora de treballar el contingut SEO del teu web.
-
Rich Snippets per fer el contingut més visual o fragments enriquits
Els Rich Snippets o fragments enriquits són un fragment de codi que podem inserir a la nostra web perquè Google destaqui cert contingut que volem que es vegi més com a opinions, certs productes, propers esdeveniments, la cartellera d’un cinema…Si et donessin a triar entre una pàgina plana i una altra amb fotos, vídeos o valoracions, en quin entraries primer? Doncs aquí tens la resposta de perquè és tan important que treballis els fragments enriquits dins de la teva pàgina web i un punt més perquè els cercadors et donin visibilitat a la pàgina de resultats, també cridada SERP.
Encara que no és una tendència nova, no has d’oblidar-te de l’estratègia de linkbuilding perquè segueix funcionant. Intenta treballar el teu perfil d’enllaços amb backlinks – enllaços que apunten a la teva pàgina des d’un altre lloc- de qualitat de fonts rellevants. A més, aquest any les mencions adquireixen un paper rellevant per donar-te autoritat de marca, així que no les oblidis.
I si vols conèixer més sobre el que l’entorn web té preparat per aquest any, no et perdis el nostre post sobre tendències digitals clau per 2018!