7 tendències digitals per al 2020
2019 s’acaba i, com sempre, arriba un dels nostres imprescindibles: les tendències de digitals de l’any nou. Fem un repàs per les novetats més destacables que has de tenir en compte si vols que la teva estratègia digital triomfi aquest 2020. Comencem!
De xarxes socials a botigues virtuals
Ja ningú dubte de la importància de tenir presència a les xarxes socials, no obstant això, hi ha els qui encara no exploten totes les seves possibilitats. Una de les evolucions lògiques de les plataformes socials que has de tenir en compte si vens qualsevol tipus de servei o producte, és la possibilitat d’aprofitar-les com a botigues online. Segons l’últim informe sobre l’evolució i perspectives del ecommerce de ADigital el 24% de les xarxes socials ja ho permeten i tot augura al fet que s’imposarà com a tendència l’any vinent. Una manera encara més fàcil d’escurçar el procés de compra dels nostres usuaris.
A més, cada vegada són més els que consulten les xarxes socials per a buscar informació abans de comprar un producte – concretament un 55% segons l’estudi Anual de Xarxes Socials de 2019 a Espanya de IAB Spain, de manera que donar-los l’opció de comprar en el mateix lloc augmenta molt les possibilitats que el comprin.
La veu, el pròxim pas per millorar les cerques
Sense desmerèixer als seus competidors, Alexa ha estat una de les protagonistes indiscutibles d’aquest any que ja s’acaba i és que Amazon assegura que s’han venut més de 100 milions, entre altaveus intel·ligents i dispositius connectats amb Alexa. La cerca per veu obre tot un món de possibilitats que sembla tret d’un futur no massa llunyà. Tan fàcil com fer una pregunta a l’aire i el teu altaveu et contestarà donant-te tota la informació, impossible resistir-se, oi?
Si ens plantegem quin és el pròxim pas perquè el màrqueting s’adapti a aquest nou vessant tecnològic, sembla clar que serà passar de la passivitat a l’acció, és a dir, comprar o fer transaccions a través de la veu. Ara mateix les marques, no obstant això, han d’adaptar-se a les possibilitats actuals i treballar alguns aspectes de les seves estratègies per a adaptar-se a aquest nou agent que entra en joc, i és que segons la companyia de recerca de marketing ComScore s’espera que aquest pròxim any les cerques per veu arribin fins a gairebé el 50%.
Campanyes interactives
Aquesta és una tendència que continua respecte a l’any passat en un entorn on sembla que tot ja està inventat i els usuaris busquen noves experiències online; contingut més visual i innovador que destaqui sobre la resta, que els faci estar més temps atents a ell i sobretot que sigui “compartible” perquè els propis usuaris siguin ambaixadors de la nostra marca., és a dir, el “boca a boca digital”.
Dins d’aquesta línia, els sortejos continuaran sent una de les millors maneres de captar dades de clients, fent-los partíceps de la teva imatge de marca i generar engagement entre ells.
El contingut segueix al tron
I una altra tendència que repeteix aquest any i s’enforteix encara més és la generació de contingut per atreure seguidors, compradors o possibles clients. El contingut d’alta qualitat ens permet posicionar-nos com a marca experta en determinat sector i convertir-nos en una autoritat. A més, el contingut és el que permet que apareguem en els motors de cerca que encara avui dia continuen sent una font important de trànsit.
La generació Z és una gran creadora de contingut (selfies, directes, stories…) i pot ser un suport en la nostra estratègia de content si sabem aprofitar la seva predisposició perquè interactuin amb la nostra marca i pugin continguts relacionats, és a dir, User Generated Content.
La personalització vendrà més
L’usuari cada vegada busca més que li tractin de forma personalitzada, d’aquesta manera, empatiza amb la marca i se sent més pròxim a ella. Per això cal basar-se en les dades que posseïm dels clients i enfocar-nos a cada persona en concret i no a un públic objectiu més general.
Els algorismes d’aprenentatge automàtic intenten predir els comportaments i preferències dels usuaris per donar-los el que volen de la forma més fàcil possible a través de l’oferiment de productes o serveis relacionats (cross selling) o la possibilitat d’advantatges exclusius per ser un usuari fidel (up selling).
La millor manera d’arribar a aquesta personalització és a través dels Social Ads i l’estudi dels diferents segments als que volem enfocar-nos. Aquesta personalització dels anuncis fa que els usuaris acceptin positivament la publicitat – fins al 30% segons l’estudi de IAB Spain-, precisament perquè s’ajusta als seus gustos i preferències i, d’aquesta manera, es percep com menys intrusiu.
Data Science, l’aprofitament de les dades
Les dades són el nou motor per a l’èxit de les estratègies de marketing. El següent nivell són les anàlisis predictives que s’auguren com una de les tendències l’any que està a punt d’entrar. D’aquesta manera, es podrà predir el comportament del client i actuar en conseqüència per aconseguir els resultats més rendibles.
Però, per què al 2020 el Data Science serà una tendència en alça? Aquest any s’espera que 20.000 milions de dispositius actius estiguin connectats amb Internet de les Coses, la qual cosa suposarà un augment exponencial de dades disponibles per analitzar. Fins i tot s’espera que, en funció del comportament registrat prèviament i les dades disponibles de l’usuari, aquest pròxim any més del 50% de les interaccions dels consumidors a través dels seus mòbils seran contextuals i estaran hiperpersonalizadas, segons l’informe de la multinacional de solucions de Data Intellza.
Mindful marketing
El marketing conscient, és a dir, aquell que té en compte les preocupacions dels usuaris com el planeta, la política o les causes socials sembla que continuarà sent una de les tendències més accentuades al 2020. Moviments com el Fridays For Future, l’activisme feminista o la lluita pels Drets Humans han format part de les estratègies de comunicació de les marques que volen mostrar-se pròximes als seus seguidors. Ja no n’hi ha prou amb “vendre’ns” com a marques sostenibles i socialment responsables, sinó que els usuaris volen que les companyies passin a l’acció i demostrin amb fets tangibles les seves polítiques de responsabilitat social corporativa.
Nosaltres per exemple apostem per la col·laboració amb diverses ONG com Ajuda en Acció per a incentivar els regals solidaris o la donació de roba amb la Fundació Formació i Treball . A més cada any emprenem mesures sostenibles per al planeta com animar als nostres treballadors a venir amb bicicleta o patinet gràcies al nostre nou pàrquing en l’oficina, o evitar l’ús de paper d’alumini gràcies al Boc’n’Roll personalitzat que vam regalar a la nostra última Fhiosta. La teva marca també treballa per aconseguir un món més igualitari i sostenible? Inclou el missatge a la teva estratègia de comunicació per al 2020!