Avantatges i usos de Social Ads per a empreses B2B
La publicitat online s’està convertint en un must per a qualsevol estratègia de marketing digital B2B. Els motius són diversos: el seu alt i ràpid retorn de la inversió, un cost relativament baix i la possibilitat d’extreure patrons de conducta entre diferents tipus de públics.
Avui, t’explico alguns dels motius i avantatges que suposen les campanyes de publicitat online per a les empreses B2B. Creus que podria resultar-te útil? Continua llegint!
Per què haig d’utilitzar Social Ads en B2B?
Fa anys que les empreses B2B es van adonar que la presència online és cada cop igual, o fins i tot més important, que la seva presència física. Per això, la majoria d’elles utilitza les xarxes socials dins de la seva estratègia de marketing digital ja sigui per difondre la seva marca, la seva filosofia o, òbviament, els seus productes.
Que l’abast orgànic, especialment a Facebook i Instagram, està caient és un fet que ja ningú nega. Això es deu, en part, a que la competència cada vegada és més gran- quantes més empreses estan presents a les xarxes socials, més difícil és destacar-, però també a que les xarxes socials han començat a ensorrar cada vegada més ràpid el contingut i només mostren allò que creuen que pot interessar a l’usuari. És a dir, hi ha moltes publicacions que estan deixant d’aparèixer al feed de manera natural a causa dels nous algoritmes que van decidir implementar les diferents xarxes socials.
Però, què significa això per a la meva empresa B2B? Doncs que si abans ja era difícil arribar als teus possibles compradors a través de publicacions orgàniques, ara ho és més encara. Però, tranquil, que no s’esveri ningú, en aquest nou panorama encara hi ha una opció per arribar al teu públic objectiu: els Social Ads.
Quins objectius puc aconseguir amb Social Ads en B2B?
Ara que ja sabem per què els Social Ads han de ser un pilar més de les estratègies digitales en l’entorn B2B, veurem què es pot aconseguir amb ells. Les campanyes de Social Ads tenen diversos objectius però cal saber filtrar quin és el que necessitem a cada moment. Fem un repàs pels tres grans grups de campanyes que existeixen:
Conversions
Si el que estàs buscant és que el teu públic faci alguna acció concreta com comprar, apuntar-se a algun esdeveniment o baixar-se un ebook, aquest és el tipus de campanya que has de triar. Les campanyes de conversió actuen directament en la fase BOFU (botton of the funnel) de l’embut de conversió de Social Ads i, per tant, van enfocades al fet que l’usuari faci una acció.
En l’entorn B2B aquest tipus de campanyes són les més habituals ja que moltes vegades l’objectiu principal que es busca és la venda, a diferència del que succeeix a l’entorn B2C on, encara que la compra també és una de les metes, es tendeix a buscar més transmetre sentiments i emocions que acostin al client a la imatge de la marca.
En l’entorn B2B una sola compra pot suposar milers d’euros, per tant, aquest tipus de campanyes han de fer-se a consciència perquè d’elles pot dependre el balanç positiu de la nostra empresa durant els pròxims mesos.
Consideració
Les campanyes de consideració són les més adequades si el que busques és aconseguir interacció o visites al teu web, és a dir, si el que vols és que els usuaris comencin a interessar-se per la teva marca i es relacionin amb ella. Per tant, busquen augmentar la interacció, els likes o que els usuaris comparteixin les teves publicacions, entre altres accions. Aquest tipus de publicitat a les xarxes socials se situa en la fase MOFU(middle of the funnel), és a dir, el pas previ abans que el comprador passi a l’acció.
Reconeixement
Encara que aquest tipus de campanyes són més pròpies del B2C, ja que busquen transmetre emocions, sensacions i promoure l’acostament amb els clients, també poden ser útils a B2B si el que busquem és transmetre la nostra imatge de marca als nostres seguidors.
Les campanyes de reconeixement, que es troben en la fase TOFU (top of the funnel) de l’embut de conversió, ens poden servir, per exemple, per posicionar-nos com a experts d’un sector i transmetre un missatge de professionalitat. Això ens serà especialment pràctic quan ens dirigim a clients que no ens coneixen o vulguem canviar la perspectiva que tenen de nosaltres.
La clau per fer diana: la segmentació
Les campanyes a Social Ads et permetran conèixer més i millor al teu públic, una cosa imprescindible en l’entorn B2B. Mentre que en el B2C les marques van enfocades al gran públic -encara que òbviament sempre tenen un target més concret – al B2B el públic objectiu és molt més acotat i, per tant, la clau de la publicitat pagada serà dirigir-nos a les persones adequades.
Per tant, encara que cal posar esforços en tot el que implica la campanya –copys, creativitats, estratègia… –, la segmentació és on hem de dedicar més temps i dedicació, perquè, en moltes ocasions serà determinant en l’èxit o fracàs de la nostra campanya.
Recorda que el teu target a B2B, encara que sigui específic , segurament no es basi en un sol perfil ja que el procés de compra, que sol ser lent i laboriós, implica a diverses persones (per exemple, cap de compres, gerents o responsables de la secció), per tant, hauràs de crear tantes segmentacions com persones creguis que poden participar en la decisió de comprar el teu producte o servei.
Linkedin, el rei del Social Ads B2B
Des de la seva creació, Linkedin sempre ha estat la xarxa social dels negocis. Encara que no es pot generalitzar, els clients B2B són més propensos a confiar en aquesta xarxa professional per trobar proveïdors abans que recórrer a Facebook, Twitter i, molt menys, a Instagram.
Malgrat que Facebook i Twitter tenen més recorregut en Social Ads, Linkedin té un gran avantatge enfront dels seus competidors: el públic objectiu de les marques B2B. Per tant, la conclusió és simple,si la majoria dels teus clients utilitzen Linkedin, les teves campanyes de Social Ads tindran més possibilitats de fer diana si utilitzes aquesta plataforma.
Encara que per aconseguir resultats similars als de Facebook i Twitter hauràs de realitzar una inversió major, cal tenir en compte que els resultats són molt més concrets, és a dir, leads més qualificats i, per tant, un ROI molt més alt.
Ara que ja tens motius més que suficients per aprofitar els avantatges que poden aportar els Social Ads a la teva empresa B2B, no saps per on començar? A FHIOS t’ajudarem a trobar el camí i a aconseguir els teus objectius, només has de contactar amb nosaltres i explicar-nos què necessites.