SGA FHIOS: innovació a mida per a la gestió de magatzems
En els darrers anys -i molt especialment en l’última volta al sol-, els professionals de la logística han observat com el sector ha experimentat un creixement inaudit, aconseguint xifres estratosfèriques que fa només una dècada eren impossibles de predir.
Davant aquesta nova situació que ens deixa la pandèmia, comptar amb eines que optimitzin el treball i els recursos en la gestió de magatzems es converteix en una necessitat per a les empreses de logística. Entre aquestes eines destaca la tecnologia SGA, un software de gestió de magatzems que ajuda a controlar i gestionar els processos i les tasques de la cadena logística. Vols descobrir què és un SGA, com funciona i quins són els beneficis de disposar d’un per millorar el control de magatzems?
En aquest post, t’expliquem per a què serveix un programari de gestió de magatzems SGA i per què hauries de comptar amb un per a la gestió del teu magatzem. Comencem!
Els reptes del sector logístic per a les empreses
Si et dediques al món de la logística i el transport, sabràs que aquest sector ja venia creixent a un ritme vertiginós en l’última dècada, però que ara ha agafat un impuls sense precedents arran de la crisi provocada per la COVID. Ja no és només que molt poc tinguin a veure els mètodes que s’utilitzaven fa menys de deu anys amb el que avui dia marquen el ritme dels processos en els magatzems, sinó que el volum de treball que es mou ara respecte al de fa poc més d’un any també és molt diferent.
Les raons es deuen principalment a l’enorme transformació que la indústria ha experimentat d’algun temps ençà influenciada, sens dubte, pels canvis en els hàbits de consum dels usuaris i per l’avanç tecnològic, dos factors especialment accelerats en l’era COVID.
Tot això ha provocat que, per poder continuar sent competitius, els professionals del sector logístic hagin de comprometre’s amb nous reptes com:
- Assumir terminis de lliurament més curts que obliguen a agilitar els processos de lliurament.
- Aconseguir que el flux de magatzematge i transport de mercaderies sigui més dinàmic i permeti reduir l’estoc en magatzem.
- Adaptar tota la seva operativa a les noves solucions tecnològiques de manera natural, sense generar grans canvis en l’activitat.
En la consecució d’aquestes metes per a l’optimització de processos logístics, la gestió del magatzem juga un paper fonamental per aconseguir reduir temps i costos. Per aquest motiu, no és d’estranyar que el control de magatzems sigui un dels punts clau del departament de logística en el qual les empreses focalitzen els seus esforços.
Com optimitzar els processos logístics amb la tecnologia SGA
Per controlar de manera eficaç un magatzem, és important definir, d’una banda, l’estratègia i, per una altre, l’operativitat de l’àrea logística de l’empresa.
En la primera, és essencial contemplar elements com la metodologia quant al proveïment i el repartiment, la localització de naus o la gestió d’immobiliari mentre que, en la segona, és necessari concretar les eines i recursos que s’utilitzaran en el dia a dia, fent-ho sempre amb la vista en aspectes determinants, com optimitzar els processos logístics i sistematitzar tasques.
Posant el focus en aquest tema, si ens fixem en els mecanismes per impulsar l’operativitat, no podem deixar de banda el programari de logística, més conegut com a sistema SGA.
Un sistema SGA de magatzem és un programari de gestió logística que es caracteritza per controlar la ubicació dels productes i optimitzar les accions realitzades pels professionals i l’espai en el qual s’emmagatzemen les mercaderies.
És a dir, aquest sistema de gestió de magatzems controla de manera integral els moviments d’estoc, des de l’entrada a la sortida del magatzem, inclosos els moviments que es realitzen i les decisions que es prenen en relació amb ells.
Per tant, comptar amb un software SGA permet:
- Gestionar de manera eficaç els tràmits dels diferents materials que s’utilitzen al magatzem.
- Optimitzar la capacitat del magatzem, oferint les millors solucions per aprofitar l’espai disponible.
- Administrar diferents espais i magatzems al mateix temps.
- Disposar d’una visió global de tots els processos que es duen a terme al magatzem.
- Realitzar la recollida a través de pickings per onades optimitzats, aconseguint reduir el nombre de desplaçaments.
- Conèixer l’històric dels processos i detectar els punts de millora del magatzem.
Tenint en compte tots aquests beneficis, no hi ha dubte que el suport d’un sistema SGA multiplicarà els beneficis derivats de l’àrea logística de l’empresa.
SGA FHIOS, el software de gestió de magatzem que conjuga operativitat i estratègia
A FHIOS, com experts en el món tecnològic, fa temps vam detectar la necessitat d’oferir un SGA que s’adaptés a les necessitats reals de control i informació d’un magatzem i que, a més d’incorporar les característiques fonamentals d’aquesta eina, proporcionés dades en temps real per maximitzar l’optimització de processos logístics.
Sota aquestes premisses, vam desenvolupar SGA FHIOS, un producte de gestió logística que utilitza sistemes de codi de barres, pistoles i terminals de radiofreqüència, entre altres, per cobrir de principi a fi els processos, fluxos i recursos dels magatzems.
I quins són els principals punts forts del nostre software?
- Flexibilitat i adaptabilitat a les necessitats i dimensions del client.
- Excel·lent capacitat d’integració amb els sistemes d’informació de la instal·lació del client (ERP) i amb la informació d’altres operadors logístics (transportistes).
- Traçabilitat exhaustiva dels elements del magatzem.
- Connectivitat a través de diferents tecnologies de comunicació amb els sistemes mòbils i els automatismes del magatzem.
SGA FHIOS es compon de diversos serveis i aplicacions que en conjunt donen com a resultat un software SGA complet, eficient i adaptable a qualsevol mena de magatzem. Aquests són:
– SGA (.NET). L’aplicació d’escriptori de SGA és l’encarregada de la gestió, configuració, monitoratge i control de tots els processos del magatzem (recepció, expedició, alimentació de processos de producció, etc.) i de la integració amb altres sistemes TI de la instal·lació, la qual cosa permet conèixer l’estat del magatzem i dels seus elements en qualsevol moment del seu cicle de vida.
– APP SERVER (.NET). Gràcies a aquesta aplicació, les operacions del magatzem poden gestionar-se amb total mobilitat. APP Server (.NET) és el mòdul instal·lat en els dispositius mòbils que cobreix les necessitats operatives del treball en el magatzem (ubicació d’elements, picking, etc.). Els dispositius mòbils poden funcionar en tots els sistemes operatius i poden connectar-se mitjançant qualsevol de les tecnologies de comunicació actuals (wifi, Bluetooth, RFID, etc.).
– A6LABELMONITOR (.NET). Aquest servei d’impressió automatitzat d’etiquetes i informes permet identificar de manera clara i senzilla l’estoc i els resultats aconseguits.
– BBDD (SQL SERVER). Aquest sistema de base de dades millora l’extracció d’informació rellevant per al seu posterior tractament i permet prendre decisions amb dades reals i actualitzades.
Si estàs preparat per començar a impulsar el rendiment del teu magatzem a través d’un software senzill, fiable i efectiu, contacta amb nosaltres i t’ajudarem a optimitzar els teus processos logístics.