El sector de l’eCommerce segons Gartner
Que l’eCommerce és un sector a l’alça no és cap secret. Cada dia coneixem noves notícies sobre enviaments més ràpids, noves formes d’entrega que fins fa poc semblaven ciència-ficció i infinitat de productes que podem tenir a l’abast d’un sol clic. En definitiva, un món ple de possibilitats on l’elecció d’una plataforma que compleixi amb les expectatives de clients i empreses s’ha convertit en una prioritat.
L’últim informe de la consultora Gartner, Magic Quadrant for Digital Commerce, recolza aquest creixement del sector (segons l’últim informe del CES, la facturació del comerç electrònic a Espanya durant 2016 ha crescut un 23,3% respecte al 2015) i recorda que el boom del comerç electrònic ha anat acompanyat del sorgiment de nombroses plataformes d’eCommerce, per la qual cosa és important saber triar amb criteri.
Així, basant-se en aquestes dades, han creat un mapa de posicionament amb els millors frameworks i CMS que les empreses haurien de tenir en compte a l’hora d’enfrontar-se al món del comerç electrònic.
Font: Gartner
Magento entre els líders de l’eCommerce
De les 21 plataformes d’eCommerce incloses a l’informe, 6 són considerades per Gartner com a “líders” per la seva capacitat d’adaptar-se i anticipar-se a les futures necessitats del mercat i per la seva versatilitat i funcionalitat. Entre elles trobem Magento, una de les més amplies i completes plataformes d’eCommerce open source que es poden trobar al mercat actual.
Per què Magento?
Magento és un potent framework amb grans opcions de personalització i amb un accentuat equilibri entre el time to market i la complexitat del seu propi sistema. És per això que a Fhios confiem en les seves virtuts i capacitats a l’hora de desenvolupar grans projectes a llarg termini que ens permetin explotar el seu gran potencial.
Una de les característiques principals de Magento és la seva configurabilitat, és a dir, la seva capacitat de crear productes amb diversos atributs tals com color, dimensió o talla, el que fa de Magento una plataforma d’eCommerce robusta, altament escalable i molt versàtil a nivell d’estratègies de marketing.
A més, com a funcionalitat addicional, Magento està més ben preparat per a la seva integració amb sistemes externs tals com ERPs i CRMs, responsables de la gestió de certes operacions d’una empresa -producció, logística, comptabilitat, etc.- i de la gestió de les relacions amb clients, respectivament.
Espanya: la 5ª potència europea en eCommerce
Segons el ranking eCommerce Europe, Espanya es troba a la 5ª posició en vendes online dins de la Unió Europea, darrere de països com Regne Unit, Alemanya o França. A més, els últims informes preveuen una tendència positiva.
- Durant l’últim trimestre de 2016 es va registrar un increment de més del 23% en la facturació del comerç electrònic.
- El 70% dels internautes espanyols realitzen compres online.
- Es preveu que la despesa mundial en plataformes d’eCommerce arribi fins els 9.400 milions de dòlars el 2020.
Font: Ecommerce Europe
Amb un futur a curt termini visiblement marcat pel comerç electrònic, és imprescindible comptar amb una plataforma d’eCommerce capaç de garantir l’eficàcia, l’eficiència i la funcionalitat de qualsevol botigaonline. Així, a l’hora de triar una o altra plataforma també cal tenir en compte la força de la companyia i de la comunitat que impulsa la tecnologia.
En el cas de Magento sols les seves xifres ja són una garantia: una comunitat formada per més de 150.000 desenvolupadors que ofereixen un suport complet i personalitzat les 24 hores del dia i una xarxa de més de 250.000 empreses que recolzen la plataforma a tot el món.