Què són els serveis d’outsourcing i quines són els avantatges per a negocis B2B
En els últims anys, la necessitat de les empreses de comptar amb equips especialitzats per desenvolupar la seva estratègia digital i tecnològica ha provocat un creixement en el món de les empreses de selecció de talent com mai abans s’havia experimentat.
Aquest fet s’accentuat encara més en el cas de les empreses B2B que, per poder continuar creixent en un mercat cada vegada més competitiu, precisen d’experts amb els quals avançar en els ajustis digitals, evitant així córrer el risc de quedar-se obsoletes a ulls dels seus clients. Com a solució a aquestes exigències de l’entorn, sorgeixen les empreses especialitzades en la cerca de talent (outsourcing), les quals ofereixen el seu expertise a altres companyies creant grans aliances , beneficioses per ambdós bàndols. Però com és realment el procés d’integració en la contractació per outsourcing? Quins són els avantatges per a les empreses d’externalitzar serveis? En aquest post t’expliquem com ho fem a Fhios i responem a aquestes i altres preguntes sobre els serveis d’outsourcing.
El paper dels serveis d’outsourcing en la digitalització
Que la digitalització és un fenomen que està canviant per complet la manera de fer negocis no és res nou. Tampoc és un fet que es redueixi a determinats sectors, perquè totes les indústries, en més o menys mesura, s’han vist influenciades per aquesta tendència. Encara que una cosa sí que és veritat: en l’actualitat, la seva influència no afecta de la mateixa manera a totes les empreses.
Mentre que en algunes companyies la digitalització de processos i recursos ja es troba en un punt avançat de maduració, la majoria de les empreses encara es plantegen els mètodes que utilitzaran per integrar aquests nous procediments en el seu dia a dia. Davant aquest panorama, es presenta una altra nova realitat: aquelles empreses que aconsegueixen integrar els serveis d’outsourcing en la seva metodologia, es tornen més competitives i són millor acceptades pels consumidors. Les que no, han d’esforçar-se per fer-ho o corren el risc de desaparèixer
En aquest context, un dels reptes més grans als quals han de fer front les empreses és conèixer quins serveis o canals derivats de la digitalització són els apropiats per incloure en la seva estratègia. Però, sense un equip especialitzat en el sector digital, com poden les empreses desenvolupar la seva transformació digital amb èxit? La resposta la trobem en els serveis d’outsourcing, és a dir treballar amb empreses especialitzades en la cerca de perfils digitals que aporten l’expertise necessari per desenvolupar els projectes, també coneguts com externalització de serveis.
Outsourcing: què és i com afecta als negocis B2B
En els últims temps, el terme outsourcing s’ha colat en el món dels negocis i la seva popularitat no deixa de créixer exponencialment. Una competència cada vegada més voraç que obliga les empreses a ser més eficients, i el sorgiment de noves tècniques i processos expliquen aquest desenvolupament sense precedents.
Les empreses de captació del talent cobreixen aquesta bretxa entre empreses i avanç oferint el seu expertise en diferents àmbits -com el departament comercial, màrqueting o desenvolupament, entre d’altres- a les companyies que no compten amb coneixements o recursos per a desenvolupar-se en una àrea o servei en el qual desitgen créixer. En altres paraules, els serveis d’outsourcing permeten a les empreses crear aliances basades en el talent amb les quals aconseguir les seves metes.
Precisament, això és el que fem en FHIOS gràcies al treball compromès dels nostres consultors que treballen dia a dia en la cerca del professional més adequat per a cada necessitat dels nostres clients. Per això analitzem detalladament les necessitats de cada perfil, a més de tenir compte els valors i cultura de la companyia.
Amb tota aquesta informació realitzem una cerca en les nostres bases de dades i presentem els candidats que més s’ajusten al perfil per, així, aconseguir el talent que el client necessita. A més, en tot el procés de selecció comptem amb el plus del nostre talent intern, ja que com som una empresa digital, disposem de professionals experts en molts camps que entren en el el procès de selección tenint en compte els requisits del candidat. Aquest extra amb el qual comptem fa que el nostre índex d’encert es dispari.
Però la nostra feina no acaba quan trobem el candidat ideal per a l’empresa, sinó que també realitzem un seguiment continu dels professionals externalitzats en client, valorant les necessitats que requereix el seu lloc de treball i intentant donar-los la formació més adequada perquè estiguin encara més especialitzats en el seu lloc de treball.
En el cas de les empreses B2B, els serveis d’outsourcing cobren especial rellevància a causa de la naturalesa del seu públic: més exigent i professionalitzat que el de les B2C.
Per a aquest tipus de companyies, ja no és suficient oferir els serveis tradicionals, perquè ara també es requereix comptar amb sistemes i professionals especialitzats que afegeixin valor i els permetin diferenciar-se. Per qui no ho faci, el preu a pagar és car: si una empresa no compta amb un equip expert en la matèria oferta, el client buscarà una altra que satisfaci les seves necessitats.
Beneficis de l’outsourcing per a empreses B2B
Com t’expliquem, les empreses B2B que compten amb serveis de outsourcing veuen com els resultats del seu negoci milloren gràcies als múltiples beneficis que ofereix l’externalització de serveis. Entre ells, alguns dels més rellevants, i que sempre intentem destacar als nostres clients, són:
- Reducció de despeses. Un treball més eficaç deriva en un estalvi de recursos i costos significatius per a les empreses.
- Crreixement i més oportunitats. Gràcies als coneixements dels experts, les empreses poden ampliar les seves accions en els mercats en els quals operen i, fins i tot, obrir-se a altres nous.
- Especialització i innovació. l comptar amb professionals que dominen una àrea concreta permet a l’empresa oferir serveis especialitzats i tenir la seguretat que aquests estan contínuament actualitzant-se.
- Professionalitat. La imatge d’una companyia es veu enormement reforçada si compta amb el suport d’equips experts.
- Augment de la competitivitat. Tots els beneficis de l’outsourcing donen com a resultat més competitivitat enfront del mercat.
Com integrar un servei d’outsourcing a l’estratègia d’un negoci
Una dels primers dubtes que sorgeixen quan les empreses B2B es plantegen comptar amb el suport de serveis d’outsourcing és com aconseguir integrar el seu treball amb el d’aquests professionals de manera fluida i eficaç.
A Fhios, com a experts en el món de la contractació per outsourcing en el sector tecnològic, sabem que aquesta és una de les qüestions que més dubtes generen a les empreses. Per això, volem compartir amb tu quines són les claus de l’èxit en els nostres processos d’externalització de serveis.
En primer lloc, entenem l’outsouricng no com un servei aïllat per a les empreses, sinó com una àrea de desenvolupament més de l’empresa B2B. Per això, la cultura de la companyia està present en tots els processos que es duen a terme, de la mateixa manera que succeeix amb els treballadors propis de l’empresa. Els professionals que provenen d’empreses tenen una alta adaptabilitat a nous entorns de treball, la qual cosa facilita enormement la seva incorporació a nous projectes i equips.
D’altra banda, abans de posar en marxa la integració del treballador, estudiem de manera conjunta amb l’empresa B2B quins són els seus objectius i quines estratègies segueixen per a aconseguir-los, a fi de comprendre quines són les seves veritables necessitats i triar a les persones idònies per exercir cada tasca.
En últim lloc, un dels aspectes més destacats de les aliances que realitzem amb empreses és l’aprenentatge que els negocis B2B reben per part dels professionals de outsourcing, els quals transmeten el seu expertise en treballar braç a braç amb el seu equip.
Però a FHIOS no només oferim la cerca d’un determinat perfil, sinó que també donem podem gestionar la selecció d’un equip de treball d’alt rendiment que sempre estarà supervisat per personal expert de FHIOS. Totes dues modalitats de selecció- ja sigui d’un sol perfil, com d’un equip sencer-, poden anar acompanyades d’un pla d’acció adaptat als objectius que necessiti cada client, en el qual, a més, poden col·laborar els nostres professionals especialitzats en l’àrea digital.
Quins serveis et podem ajudar a externalitzar des de Fhios?
Si no estàs familiaritzat amb el món de les agències de outsourcing, potser et preguntes quins són els serveis que les empreses que recorren a l’outsourcing externalitzen per ser més eficients i aconseguir millors resultats.
No existeix una resposta concreta perquè, al marge del servei principal de l’empresa, les companyies poden comptar amb el suport d’experts per a qualsevol de les seves àrees de negoci. Tradicionalment s’han externalitzat serveis molt específics, com la gestió de nòmines, però els canvis en el mercat han provocat que els serveis de outsourcing es diversifiquin per satisfer les noves necessitats de les empreses.
A l’actualitat no és excepcional que una companyia recorri a professionals outsourcing per a desenvolupar àrees o serveis rellevants com els que nosaltres oferim:
- Marketing
- Sistemes/ Infraestructures
- Desenvolupament web i d’aplicacions
- Consultoria i estratègia
Ara que ja coneixes com les empreses B2B integren el seu negoci amb els serveis de outsourcing, explica’ns-el i comença a aprofitar tot el potencial que ofereixen els serveis de outsourcing. Estarem encantats d’ajudar-te!