Cas d’èxit: Prodeca i FHIOS, tecnologia i innovació al servei del sector agroalimentari
A FHIOS tractem de donar la millor versió de nosaltres mateixos a cada projecte que iniciem, per això, quan Prodeca ens va plantejar un procés tan complex, però alhora tan il·lusionant, com reestructurar la seva pàgina web, ens vam esforçar al màxim per estar a l’altura de les circumstàncies. Avui, el nostre equip de delivery, i la Gemma M. Sánchez, cap de l’Àrea de Comunicació Corporativa i Sectorial de Prodeca, ens expliquen amb pèls i senyals com ha transcorregut tot aquest procés que ha donat com a resultat una web potent i escalable que respon a les necessitats actuals i futures de la promotora d’aliments catalans. Comencem!
Prodeca, portant el producte català a més de 200 països
Sabies que Catalunya exporta el 48,82 % del total de la carn exportada per Espanya? O que només aquest sector mou més de 10.000M €? I què em diries si et digués que la xarxa logística del sector agroalimentari català pot proveir a més de 400 milions de consumidors en menys de 48 hores? Unes xifres d’èxit que situen a la indústria agroalimentària com un dels motors de l’economia catalana, cosa que no és d’estranyar perquè existeixen molts motius pels quals els nostres productes triomfen dins i fora de les nostres fronteres: qualitat, seguretat, tradició, creativitat… I, per descomptat, innovació! El nostre client d’avui coneix bé tots aquests valors i són els que s’encarrega d’impulsar a través dels seus diferents serveis.
Prodeca és una empresa pública adscrita al Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, que tracta de promoure els productes alimentaris catalans a tot el món. Per a això, impulsen programes que ajuden productors i pimes a millorar i consolidar les seves vendes; organitzen esdeveniments per crear sinergies; ofereixen suport i serveis personalitzats al clúster agroalimentari, i llancen campanyes de posicionament global dels productes catalans, entre altres línies d’acció.
A més, l’empresa facilita moltíssima informació útil per a productors a través d’informes, tendències de mercat, convocatòries europees i altres iniciatives que tracten d’ajudar a la indústria agroalimentària. Un oceà de xifres que necessita una complexa organització a la seva web perquè sigui accessible i àgil per a qualsevol usuari.
A la recerca d’una solució personalitzada, robusta i de gestió autònoma
En aquest extens ecosistema que Prodeca gestiona la seva pàgina web, van decidir buscar un partner tecnològic per migrar la seva web corporativa a Drupal, una plataforma en la qual els professionals de FHIOS estem altament especialitzats i que compta amb la robustesa i la personalització que estaven buscant. La Gemma M. Sánchez, cap de l’Àrea de Comunicació Corporativa i Sectorial, ens explica per què van triar a FHIOS per a aquesta migració: “El nostre projecte requeria un alt grau de personalització, i també d’autonomia de gestió, una vegada estigués finalitzat. FHIOS sempre va tenir en compte totes les alternatives possibles que complissin aquests dos requisits. També ens vam decidir per ells per la transparència que ens van demostrar en tots els processos i la confiança que ens van transmetre”.
Font: Prodeca
En el moment de l’inici del projecte, Prodeca necessitava un canvi que, tal com explica la Gemma, “atengués les necessitats de la companyia”. “La web era una de les principals eines per aconseguir un dels eixos claus de l’actual pla estratègic: fer visible el coneixement expert en alimentació de l’organització com una de les fonts més autoritzades quant a generació de dades en el sector“, resumeix la cap de comunicació. I afegeix: “En segon lloc, i per complir amb el nostre objectiu de donar el millor servei a les empreses, necessitàvem vehicular els continguts a través dels diversos sectors agroalimentaris i hipervincular tots els continguts interns de la web”.
Paral·lelament, la representant de Prodeca ens comenta un altre dels requisits que buscaven quan van iniciar la seva col·laboració amb FHIOS: “Necessitàvem un sistema que ens permetés escalar de manera autònoma el temps i que optimitzés un gran volum de dades. De manera addicional, necessitàvem reunir en el nostre site diverses webs satèl·lit de diferents projectes que organitzem”.
Les fases del projecte: de les peces del puzle a la segmentació d’usuaris
Tan aviat com Prodeca ens va transmetre les seves necessitats i vam disposar d’un disseny parcial de la web, vam poder extreure els patrons que ens van permetre definir les diferents peces del puzle que formaria la web al complet. Com si es tractés de peces de LEGO, ens vam plantejar la construcció del site d’una forma modular, i així després podríem ajuntar totes les parts de manera eficaç.
És en aquesta part en què l’equip de FHIOS va haver de fer un esforç inicial molt gran, però molt necessari, per tenir la possibilitat després de generar noves pàgines reutilitzant les peces ja creades.
El següent pas? Portar les diferents parts que formaven el concepte de la web al terreny del desenvolupament definint, d’una banda els blocs HTML i les estructures CSS comunes i, per un altre, els mòduls en el backoffice que permetran a l’editor de la web gestionar els continguts de manera autònoma, tal com sol·licitava Prodeca.
Paral·lelament al desenvolupament de la nova web, Prodeca es trobava en plena migració del seu CRM perquè, tal com comentava la Gemma, “ja no responia a les seves necessitats”. Per al nou CRM s’havia previst la integració amb la web que s’estava desenvolupant a FHIOS per a la gestió d’esdeveniments, de manera que la informació es pogués interrelacionar entre ambdues plataformes.
Una relació constant amb resultats d’èxit
La col·laboració amb Prodeca ha estat tot un èxit, ja que hem complert amb els objectius que se sol·licitaven: una web potent i visualment atractiva, on es poden gestionar continguts de manera autònoma i senzilla.
Per part seva, Prodeca, a més de valorar el treball ben fet i el lliurament en els temps acordats, destaca especialment el tracte personalitzat i constant que sempre han rebut per part dels professionals de FHIOS. La Gemma ho explica així: “Hem pogut gaudir de cada fase del projecte i valorem molt positivament que mai s’hi hagi pausat. Malgrat que FHIOS és una empresa de grandària considerable, el tracte personalitzat i pròxim sempre ha estat present. A més, hem tingut sempre el mateix interlocutor que s’ha mostrat resolutiu i empàtic amb les nostres necessitats, i que ha estat disponible 100 % per a qualsevol dubte. Creiem que aquest aspecte ha estat clau per assumir el calendari i pressupost assignats al projecte”.
La innovació tecnològica, una de les bases de Prodeca
Encara que hi ha molts sectors que semblen allunyats de les noves tecnologies, res més lluny de la realitat. La COVID-19 ens ha demostrat que des de les botigues de barri fins als gegants d’Internet com Amazon o Aliexpress han hagut de potenciar el seu vessant tecnològic per tal de no quedar-se enrere.
Al sector agroalimentari en general i a Prodeca en particular, tal com ens explica la Marta, ja fa temps que la innovació tecnològica és una eina que ajuda a maximitzar els seus recursos. “L’optimització tecnològica ens permet oferir més recursos de valor a les empreses mitjançant l’assessorament professional a través de diferents tecnologies com les que es poden trobar en la nostra web”.
Font: Prodeca
Malgrat el component innovador que sempre ha estat present a l’empresa pública, la irrupció de la pandèmia ha servit per donar màxima prioritat a la seva transformació digital. Així, en temps de COVID-19, Prodeca s’ha adaptat a les noves circumstàncies a través de la reorientació d’algunes de les tasques dels seus professionals, traslladant l’activitat presencial a l’àmbit digital i apostant pel teletreball per mantenir la seguretat del seu equip.
De la mateixa manera, i tal com reflecteix l’empresa pública en la seva última memòria corporativa, el sector agroalimentari català compta amb una gran adaptabilitat a les noves tecnologies que juguen un paper clau en la qualitat, conservació i eficiència productiva dels aliments.
Vols assumir un repte tecnològic com al que s’ha enfrontat Prodeca per respondre més i millor a les necessitats dels teus usuaris? A FHIOS podem ajudar-te des d’una visió 360° en el creixement digital de la teva empresa. Contacta amb nosaltres i el nostre equip et donarà la millor solució!