Com està afrontant la teva empresa la “nova normalitat” post COVID-19?
Són molts els desafiaments als quals ens enfrontarem empreses i treballadors amb la progressiva volta a la “nova normalitat” post COVID-19: reptes estratègics i operacionals, canvis que garanteixin la salut i seguretat dels empleats, jornades mixtes de teletreball o noves expectatives i demandes a satisfer per clients cada vegada més exigents, entre altres.
A més, cal tenir en compte que en una situació marcada per la lluita de la majoria de països per combatre aquesta pandèmia i revertir els seus efectes socials i econòmics, les empreses som actors clau més imprescindibles que mai. I hem d’estar a l’altura! Per tant, dur a terme una correcta gestió empresarial, garantir la seguretat dels empleats i gestionar de manera eficient els equips i recursos serà bàsic en aquesta nova etapa post COVID-19. Està preparada la teva empresa, des de tots els angles? Vegem-ho!
Sistemes remots segurs
En decretar-se l’estat d’alarma, el teletreball es va convertir en una realitat per a moltíssimes empreses i en una oportunitat per a implementar el flexiworking o treball flexible com a part de la seva filosofia.
En aquest escenari, sens dubte la tecnologia és un facilitador a l’hora d’incrementar la productivitat i garantir tant l’eficiència en el treball com la seguretat de les dades, tant internes com de clients, que viatgen des d’entorns segurs, com les oficines, fins als escriptoris remots dels nostres treballadors.
Per tant, per al nostre equip de Sistemes, la renovació o actualització del parc tecnològic de la teva empresa i la seguretat de la teva informació seran claus per a garantir que aquest flexiworking que dibuixa el post COVID-19 sigui segur. I, per a aconseguir-ho, ens comparteixen aquestes 8 claus:
- Realitza connexions segures a través d’una VPN.
- Controla i assegura les teves xarxes mitjançant la tecnologia SDN.
- Els errors ocorren, prepara’t amb DR o DRaaS.
- Accedeix de forma ordenada i segura als repositoris en remot.
- Utilitza un SIEM per a controlar i protegir les teves dades de la ciberdelinqüència.
- Protegeix sempre els teus endpoints.
- Les contrasenyes: en local xifrades i ben protegides.
- Utilitza eines segures de col·laboració per al teletreball.
Els eCommerce: la força de la venda digital
El consumidor post COVID-19 serà més digital i continuarà demandant experiències de compra sense contacte. I així ho reflecteix el continu augment del trànsit online que ha crescut un 35% respecte a les dades registrades abans de la pandèmia.
Una vegada més, la digitalització i la tecnologia tornen a ser claus a l’hora d’adaptar la nostra resposta a les expectatives del consumidor i a una situació cada vegada més canviant. Així, els eCommerce ha deixat de ser una opció per a les empreses per a convertir-se en una necessitat a l’hora d’impulsar les vendes.
En aquest escenari, per al nostre equip de Desenvolupament, hi ha unes màximes imprescindibles:
- El valor diferencial està en garantir la màxima qualitat del nostre eCommerce. I, per a això, utilitzar les metodologies àgils i comptar amb un robust equip de QA que asseguri la millor experiència d’usuari serà clau.
- Adaptar-se als canvis és fonamental per a no quedar-se enrere. Així que assegura’t de comptar amb un CMS actualitzat, robust, escalable i funcional. En el cas que la teva web estigui desenvolupada en Drupal, recorda que les versions anteriors a Drupal 8 deixaran de comptar amb suport tècnic i que, per tant, la migració a aquesta nova versió comença a dibuixar-se en l’horitzó com a imprescindible.
- Si encara no comptes amb un eCommerce, planteja’t un desenvolupament a mida que permeti la integració amb les aplicacions de tercers que puguin intervenir en algun punt del procés de venda. Sens dubte, un software a mida et garanteix comptar amb un desenvolupament adaptat a les necessitats específiques de la teva empresa, capaç de créixer i evolucionar al mateix ritme que ho faci el teu negoci.
El marketing digital com impulsor de vendes
El que sí que tenim clar és que en l’escenari post COVID-19 el push en les vendes haurem de fer-ho en digital. I, per a això, serà bàsic que ens replantegem la nostra estratègia de marketing digital.
Durant les últimes setmanes, el terme revenge spending està tornant a irrompre amb força a la Xina després de ser encunyat per primera vegada en els anys 80. Les llargues cues registrades en botigues de luxe com Chanel o Hermès plantegen el ressorgir de l’anomenada “despesa de revenja” després de mesos de confinament i fan pensar que podria replicar-se en països com el nostre.
Per això, és fonamental anticipar-se i estar llestos per a la seva arribada amb campanyes de reactivació i reengagement. El nostre objectiu ha de ser comunicar amb sentit la nostra marca alhora que prioritzem l’experiència d’usuari i augmentem el nostre lifetime value.
Per a aconseguir-ho, què hauries de tenir en compte?
- No tot és conversió. Encara que millorar el teu ROI i augmentar les vendes sigui el teu objectiu principal, no perdis de vista pel camí els teus objectius secundaris i centra’t en oferir el contingut correcte en totes les fases del funnel: awareness, consideració, conversió i fidelització. Recorda! 80% contingut educatiu, 20% venda.
- Inverteix en ADs. Sens dubte, invertir en publicitat digital és crucial per a aconseguir leads rendibles i de qualitat. Per a això, però, és important que et plantegis si comptes amb el budget adequat, si saps quin és el teu target i on trobar-ho i quins són els objectius i formats de campanya correctes per a la teva marca.
- Escolta. El Social Listening sens dubte serà el teu aliat a l’hora d’oferir a l’usuari allò que necessita en el moment oportú. A més, és una potent eina de coneixement en termes de share of voice, impacte i influència de marca i engagement, entre altres.
- Automatitza. El Marketing Automatization no sols t’ajudarà a millorar els teus temps i a optimitzar els resultats de les teves campanyes digitals, sinó que, a més, et permetrà personalitzar el teu contingut i impactar en el teu públic correcte en cada fase del procés de compra a través de les campanyes d’email marketing.
- Mideix. Per descomptat, definir KPIs concrets per a cadascun dels teus objectius i medir els resultats de totes les teves accions, et permetrà prendre les decisions correctes i redirigir la teva estratègia de marketing digital, en el cas que sigui necessari.
L’atenció al client: la pedra angular del Customer Experience
No sols la manera de consumir ha canviat durant el COVID-19, sinó també les necessitats i les expectatives dels consumidors.
El consumidor post COVID-19 continuarà exigint a les empreses estar a l’altura de les circumstàncies i no dubtarà a qüestionar la seva fidelitat cap a aquelles marques que no ho facin. Per tant, les empreses ens veiem obligades a reinventar i adaptar la nostra manera de relacionar-nos amb el client.
En situacions de crisis com la que estem vivint, millorar la comunicació entre empresa i client és vital, perquè qualsevol alteració en la producció o servei sense justificació pot entelar la percepció de l’usuari respecte a l’empresa. Per a Jorge Manrique, responsable del Centre d’Atenció a l’Usuari (CAU) de FHIOS, durant la crisi actual el servei d’atenció al client ha cobrat més importància, si cap, a l’hora de gestionar les expectatives dels clients posant en relleu la importància de comptar amb un bon i potent equip d’Atenció al Client capaç d’atendre, gestionar i satisfer aquestes expectatives.
Facilita la gestió del talent amb l’Outsourcing
La gestió del talent continuarà sent una prioritat per a les empreses, més encara tenint en compte la situació canviant del mercat laboral i l’auge de la contractació de perfils més tècnics i amb major capacitat per a adaptar-se al canvi, treballar en equip estant en remot i aprendre a un nou ritme.
Durant la situació generada pel COVID-19, l’Outsourcing o l’externalització dels serveis de contractació s’ha convertit en un aliat per a moltes empreses a l’hora d’optimitzar els seus recursos i concentrar tots els seus esforços en el cuore de la seva activitat principal. Una dinàmica que es preveu que segueixi en auge durant aquesta nova normalitat post COVID-19.
Però, quins avantatges té el Outsourcing per a la teva empresa?
- Comptar amb un partner especialitzat. Externalitzar els teus serveis de contractació de personal i deixar-los en mà d’un proveïdor d’Outsourcing és garantia de qualitat, flexibilitat i immediatesa. Perquè estaràs comptant amb l’experiència i el coneixement d’un equip de professionals dedicats a la captació de talents.
- Focalitzar-te en l’activitat principal de la teva empresa. Estaràs estalviant recursos tant humans com financers en una activitat no estratègica per al teu negoci, la qual cosa et permetrà centrar tots els teus esforços en el desenvolupament de la teva activitat de negoci principal.
- Millorar la qualitat dels teus serveis. Els serveis d’Outsourcing et donen accés a una xarxa de talents qualificats, prèviament seleccionats per les seves aptituds i coneixements, per professionals dedicats en exclusiva a això. D’aquesta manera, no sols estaràs augmentant les possibilitats de trobar al candidat perfecte, sinó també les garanties d’èxit del teu projecte o servei final.
- Augmentar la teva productivitat. En reduir els temps de selecció, formació i contractació de personal, estaràs augmentant, alhora, la teva productivitat empresarial.
- Guanyar en flexibilitat. Sobretot en la situació actual, en la qual els canvis estan a l’ordre del dia i la capacitat de resposta pot marcar la diferència entre l’èxit i el fracàs, comptar amb serveis d’Outsourcing t’ofereix aquesta flexibilitat d’adaptació que la situació requereix.
A tot això podem concloure que si hi ha alguna cosa que ha posat en relleu la situació generada pel COVID-19 és la necessitat que tenen moltes empreses d’accelerar el seu procés de transformació digital. A més, en un entorn VUCA com l’actual, garantir la proposta de valor dels nostres productes i serveis requerirà majors dosis d’innovació, adaptabilitat i capacitat de reacció, fins i tot del suport estratègic d’un partner com FHIOS que t’acompanyi en aquest procés de transformació amb una metodologia 360º. Està preparada la teva empresa per al canvi?