Arriba el Nadal a Internet
Ja arriba el Nadal, i amb ell els llums decorant els carrers i les compres d’últim minut, però des de fa un temps les compres en línia són cada vegada més importants. Aquest any la previsió és que les adquisicions via Internet arribin a ser el 67% del total. Davant d’això, ¿ja has preparat la campanya de Nadal a Internet? Avui et donem les claus perquè aprofitis al màxim les teves estratègies de marketing online.
Web preparat per vendre
És el principal, revisa que el web que tens està preparat per realitzar compres de manera fàcil, segura i ràpida. El millor que pots fer és comprar un producte tu mateix, o demanar a algú proper que ho faci per poder identificar si hi ha problemes o dificultats en el procés de compra. Les principals causes d’abandonament dels usuaris davant un web son el disseny i la usabilitat, el temps de càrrega i que no sigui responsive són també raons per tancar una pàgina abans d’acabar la compra.
Anuncis efectius
Deixa’t envoltar per l’esperit nadalenc i adapta els anuncis a aquesta època de l’any. Tens diverses formes d’anunciar-te: una bona campanya d’AdWords, mostrar-te amb banners en pàgines de contingut que interessin al teu públic potencial, o utilitzar les opcions de Facebook Ads. Estudia bé on es troben els teus futurs clients, i aposta per la teva estratègia a la plataforma que et faci aconseguir majors conversions.
E-mail Marketing
Sens dubte una de les estrelles de la teva campanya de Nadal ha de passar per un bon disseny en els teus e-mails. Planifica bé el missatge que vols fer arribar als teus clients, encarrega un disseny modern i directe que no porti a la confusió, i decideix quina hora i dia és el millor per fer els enviaments.
Analitza els resultats obtinguts: obertures, clics, compres … I que no se’t oblidi el responsive en aquest pas, pensa que el 48% dels correus que s’envien s’obren des de dispositius mòbils.
Xarxes Socials
Adapta la teva imatge al Nadal en les xarxes socials. Planifica les entrades que faràs a cada xarxa social, i estudia també a quina hora es connecten els teus usuaris per arribar al major nombre possible. Intenta tenir una estratègia per a cada xarxa social, cadascuna d’elles utilitza el seu propi llenguatge i els usuaris t’ho agrairan. I que no se t’oblidi acompanyar els post amb imatges cridaneres del teu producte o marca.
Bon nadal i bones vendes!