El Libro Blanco de Data: un marc de referència per a l’explotació de dades en marketing digital
Les noves tecnologies han canviat la manera de consumir i comprar. Cada vegada són més els canals disposats a produir continguts, per la qual cosa es genera un nombre de dades digitals cada vegada major. Dades que també es generen basant-se en el comportament dels usuaris en les diferents plataformes i en les infinites interaccions que duen a terme en elles al final del dia.
Aquestes dades que, inicialment, poden semblar desconnectades, utilitzades de manera intel·ligent permeten entendre el comportament dels usuaris i utilitzar les millors vies per a dirigir-se a ells, per la qual cosa és de vital importància entendre els diferents tipus de dades disponibles i de quina manera en podem fer un bon ús.
És per això que, amb l’objectiu d’oferir un marc de referència en el terreny del Big Data i orientar els diferents tipus de dades i el seu ús en les estratègies de marketing digital, la IAB Spain, l’associació de la publicitat, el marketing i la comunicació a Espanya, ha creat el primer Libro Blanco de Data.
Continua llegint per saber en què consisteix!
Tot evoluciona… El data també?
La famosa frase de “la informació és poder” adquireix tot el seu sentit en un moment en el qual les empreses són conscients de la importància que tenen les dades en les seves estratègies de marketing digital.
Malgrat tot, com bé esmenta la IAB Spain en el seu Libro Blanco de Data, podríem dir que ens trobem en una era pre-Data o, el que és el mateix, en una era de “digitalització digital”. És a dir, amb la programàtica i amb l’ús de les tecnologies i de la informació, estem en ple procés d’optimització de la nostra manera de fer marketing digital. Podem dir que el Big Data forma part dels plans de publicitat i marketing digital de la majoria de les empreses, però la panificació, els processos i els costos fan pensar que, de moment, l’ús de les dades es realitza de forma poc eficient i, fins i tot, poc eficaç.
A aquesta realitat se li suma, també, el fet que, actualment, encara és molt difícil trobar perfils 100% tecnològics o amb gran experiència en el sector, podent arribar a ser un hàndicap per a les empreses que volen incloure el Big Data com a part imprescindible del seu ADN. A més, no podem oblidar que el data continua generant molts dubtes en torn a la seva seguretat.
Enmig d’aquest panorama, el Libro Blanco de Data neix amb l’objectiu de convertir-se en un referent orientatiu sobre els tipus de dades que podem trobar-nos i el bon ús d’aquestes en les nostres estratègies de marketing digital. Tal com explica Belén Acebes, directora d’operacions de la IAB Spain: “L’objectiu del Libro Blanco és aclarir qualsevol dubte sobre els tipus i els usos de les dades en el mercat publicitari i aconseguir generar una major confiança en el sector. D’aquesta manera podem avançar fins a aconseguir la transparència de la qual tant parlem i que ens està costant aconseguir com a indústria”.
Per a aconseguir-ho, la IAB Spain defineix quines són les limitacions del data, analitza codis de bones pràctiques i transparència i, fins i tot, ens parla dels tipus de frau que es poden cometre segons cada tipologia de data.
Malgrat els desafiaments que planteja, és un fet que el Big Data s’està convertint en un aliat per a les empreses per la seva capacitat de donar resposta a preguntes que ni tan sols elles mateixes saben que tenen. A més, la recopilació i l’anàlisi de dades els permet prendre decisions d’una forma més fàcil i eficaç, així com identificar noves oportunitats de negoci.
Està preparada la teva companyia per treure-li el màxim partit al Big Data en la seva estratègia de marketing digital?