Influencer Màrqueting: continuarà sent la gallina dels ous d’or per a les marques durant el 2018?
Va començar a escoltar-se fa uns anys, però va ser durant el 2017 quan l’Influencer Màrqueting va arribar al seu punt més alt de popularitat. Tant és així que, en l’actualitat, l’estratègia de màrqueting de moltes marques no s’entén sense la col·laboració de youtubers, instagramers o bloggers.
Malgrat aquest fenomen no para de créixer, hi ha qui creu que s’ha creat una bombolla al món influencer que explotarà aviat, a causa de la saturació del públic, que acabarà avorrint aquesta modalitat de màrqueting. Però pot realment arribar a succeir això?, ens trobem davant de la caiguda del màrqueting de influencers? En aquest post t’acostem a les tendències de l’Influencer Màrqueting pel 2018, i et desvelem quin futur li espera.
Màrqueting de influencers: una aposta segura per a les marques
Tal com succeeix amb altres fenòmens que creixen ràpidament, la presència dels influencers al món del màrqueting va arribar trepitjant fort i fent molt soroll. Això va fer que en poc temps guanyés molts fans, però també molts detractors que no creuen en la seva eficàcia per a les marques. Res més lluny de la realitat: les dades demostren que en el 2018 l’Influencer Màrqueting no solament es mantendrá; sinó que creixerà encara més. Fins i tot l’any 2022 es preveu que les col·laboracions amb influencers moguin entre 500 i 1.000 milions de dòlars, segons estima BI Intelligence.
A dia d’avui el poder dels influencers és tal que la seva influència al món del social ha transcendit a altres àmbits. Uns han saltat a la gran pantalla i a la televisió, com el “viner” (estel de Vine) Manuel Hueldo o l’arxiconegut rei de Youtube El Rubius, uns altres han dissenyat les seves pròpies col·leccions de roba (col·laborar amb instagramers com Paula Gonu o Dulceida és el desig de qualsevol marcade moda) o, fins i tot, han publicat els seus propis llibres, com van fer Auronplay o Laura Escanes. Inclús alguns s’han convertit en gurús del fitness, com Patry Jordan, o de la gastronomia, com Marta Simonet.
Però, per què confien les marques en els influencers? Què els faapostar per aquests joves (la majoria pertanyen a la generació millennial) moltes vegades desconeguts pel gran públic? La llista de raons és llarga:
- En primer lloc, perquè la publicitat tradicional cada vegada interessa menys. Encara que la televisió sigui el mitjà que més ingressos publicitaris factura, la inversió en publicitat online no para de créixer, i això es deu en part a l’Influencer Màrqueting.
- En molts casos els influencers generen més engagement que altres famosos, donat que la forma de connectar amb els seus seguidors és més propera.
- Els influencers saben quin contingut agrada al seu públic, la qual cosa és de gran ajuda per a aquelles marques que no aconsegueixen trobar el camí per connectar amb el seu target.
- Creen publicitat no intrusiva i creïble. De fet, en molts casos el propi influencer, quan parla d’un producte aclareix que es tracta d’una col·laboració, la qual cosa és percebuda per les seus followers com un gest d’honestedat.
Aquests són els principals motius, però no els únics, pels quals el 88% dels professionals del màrqueting recomanen a les marques utilitzar l’Influencer Màrqueting per aconseguir l’èxit en les seves campanyes.
I si la bombolla no esclata, què els ofereix als influencers?
Com veiem, el futur del màrqueting d’influencers està assegurat, però no seguirà la mateixa línia que fins ara. Quines tendències faran canviar el panorama actual dels influencers durant el 2018?
- Instragram seguirà sent la xarxa social en la qual més contingut d’ Influencer Màrqueting trobarem, concretament el 82,2%, seguit de Youtube que tindrà el 12,2%.
- Molt lligada a aquesta tendència, trobem la següent: el vídeo segueix sent el rei del contingut. Les stories de Instagram i les publicacions en Youtube seran les preferides pel públic.
- Creix la figura del micro-influencer. Igual que en alguns casos veiem com els influencers són més valorats pel públic que els famosos tradicionals, els micro-influencers (aquells els seguidors dels quals no arriben als 500k) poden guanyar-se més fàcilment l’afecte i la credibilitat dels followers que els “top influencers”.
- Cada vegada veurem més influencers “multicanal”, és a dir, podrem trobar-los en diferents plataformes online, i fins i tot offline.
Amb aquestes dades resulta impossible no creure en l’eficàcia de l’Influencer Màrqueting a l’hora d’impulsar les conversions de la publicitat online, veritat? Si la publicitat en xarxes socials és una part clau de la teva estratègia digital, no et perdis la nostra guia bàsica de Inbound Màrqueting i descobreix altres tècniques Inbound amb les quals atreure al teu target cap a la teva marca.