Guia para iniciar-se en el live streaming en xarxes socials
La necessitat imperant de trencar les barreres entre els elements físics i els digitals ha situat els vídeos en directe al centre de l’estratègia de màrqueting de grans i petites empreses. S’ha demostrat que les transmissions en directe augmenten de manera significativa la credibilitat de les marques, el trànsit web i, en definitiva, els clients potencials.
Hi ha multitud de plataformes que permeten emetre aquest tipus de vídeos i molts avantatges d’integrar-les com a part de l’estratègia de comunicació de la teva empresa. Però per on començar? Sabem que els inicis poden ser difícils, per això a continuació trobaràs tota la informació que necessites saber perquè t’animis i ho posis en pràctica. Endavant!
Què li aporta el live streaming al teu negoci?
Jimmy Fallon en directe – Via Giphy
- Genera fidelitat i permet captar nous clients, la qual cosa augmenta la conversió
És clau per a facilitar l’engagement, aquest concepte tan important en la relació amb els teus clients, tant potencials com habituals. Et permetrà obtenir dades sobre ells i informar dels teus serveis o esdeveniments de manera regular i amb més originalitat que a través dels mitjans convencionals.
- Millora el posicionament de la teva marca i la permanència en la ment dels teus clients
Un contingut de qualitat et permet millorar el teu posicionament SEO i crear una permanència més gran en la ment dels teus clients, ampliant les teves vies de comunicació. Però, sobretot, ofereix una imatge de proximitat que no ofereixen altres tipus de vídeos per la immediatesa entre l’emissió i la recepció.
- Permet monetitzar els continguts amb banners publicitaris, subscripcions, etc.
No només ajuda a la teva estratègia de marca i comunicació sinó que, a més, et permet obtenir ingressos extra. Pots obtenir beneficis monetaris amb la inclusió de publicitat o mitjançant la captació de subscriptors que incrementin el volum de la base de dades.
- Ofereix la possibilitat d’arribar a qualsevol part del món i amb un cost molt reduït
Estar a tot arreu al mateix temps és possible amb els vídeos en directe. Els espectadors no necessiten desplaçar-se per estar al dia dels teus esdeveniments, notícies o xerrades, i poden, en molts casos, tornar a veure els vídeos quan ho necessitin.
- Ofereix feedback en temps real sobre l’audiència i el seu comportament
Moltes de les plataformes de live streaming ofereixen la possibilitat de conèixer informació sobre l’audiència, com poden ser: estadístiques, comentaris o reaccions. Algunes també ofereixen l’opció de dibuixar sobre la pantalla en temps real.
Reaccions en Facebook via GIPHY
Què RRSS permeten el live streaming?
Ara que ja coneixes els avantatges del vídeo en directe i estàs preparat per enamorar la teva audiència, només et queda trobar la plataforma que millor s’adapti a les teves necessitats. Perquè encara que a primera vista puguin semblar iguals, la veritat és que l’ús d’una o d’una altra dependrà de quins siguin els teus objectius de màrqueting.
Per començar, posa el focus en conèixer a fons les 5 plataformes líders: Facebook Live, Instagram Live, Periscope (de Twitter), Youtube Live i Snapchat. Planteja’t quins usos t’agradaria donar-los i analitza les característiques concretes que les diferencien, com són: la durada màxima del vídeo, si té o no selectors d’audiència, quins tipus de comentaris o reaccions permet, etc.
Però tranquil, com sabem que recollir tanta informació pot ser una feina dura, a continuació et mostrem una taula comparativa que facilitarà la teva elecció el màxim possible. Ja no hi ha excusa: compara, tria i passa a l’acció!
Taula comparativa de plataformes de live streaming. Clic en la imatge per a ampliar.
Ja estàs pensant en quina serà la teva propera transmissió en live streaming? O encara tens dubtes? Si ets del segon grup i encara no creus necessari incloure-les en la teva estratègia de màrqueting, t’expliquem que, segons la revista Forbes, 2017 serà l’any en què l’streaming de vídeos conquisti a més marques i usuaris que mai. No et quedis enrere!