Google Maps Business View. Què és? És bo pel SEO?
Simplement estàs passejant pel teu veïnat, concretament pel seu costat digital de la vida a Google Street View. Potser cerques un restaurant i vols tenir la referència de com és la façana. De sobte, una fletxa et convida a entrar. Som-hi!
Hotel Casino Bellagio (Las Vegas)
Què és Google Map Business View?
Ja fa temps que Google Maps Business View per a Google Street View va veure la llum. Aquesta característica és, més o menys, una oportunitat per guaitar un negoci tot fent-hi un cop d’ull al seu interior com si estiguéssim caminant pels seus passadissos, tal i com fem amb Google Street View, marcant el camí amb les fletxes. Són ja molts els restaurants, hotels i comerços de tot tipus que han convidat als vianants digitals a crear les seves portes. No importa si són grans hotels de cinc estrelles o simplement la floristeria de la cantonada, tothom té l’oportunitat de convidar-nos, des de la comoditat de les nostres llars, a fer una visita presencial per realitzar una compra.
Qualsevol negoci pot tenir el seu clon digital
Fa Google Street View quelcom interesant per al SEO?
El fet de que els teus clients potencials “passegin” pel teu negoci pot ser realment un avantatge. De qualsevol manera, la pregunta és si millora el teu posicionament SEO. Ningú sembla tenir una idea molt clara. És evident que tenir una imatge gran al frame dret dels resultats de recerca, al costat del widget de Google Maps, pot tenir sentit a nivell de notorietat. Això és tot? Els experts sí coincideixen en que es tracta d’un complement a les valoracions i ressenyes dels usuaris tant per a potenciar les positives com per mitigar les negatives a ulls de l’algoritme de Google. Tot i el consens, no hi ha ni certesa ni prova concloent.
ROI: Del comerç tradicional al digital, i torna a començar.
Cap allà que hi anem. De Google Street View a Business View i si l’èxit et somriu, tindràs un nou client creuant les portes del teu comerç. Com es pot mesurar? Ofereix promocions i descomptes als teus clients vinguts del món digital o simplement pregunta’ls com et varen conèixer o què els va portar a que et visitessin. Pot ser una obvietat però és una necessitat que, en qualsevol cas, t’ajudarà a saber a quina cistella has de desar el teu pressupost.