Google Discover: destaca el teu contingut en el nou feed de notícies
Google acaba d’actualitzar Google Discover, una versió millorada del seu feed de notícies mobile, abans anomenat Google Now. Entre les seves novetats podem trobar una millor personalització dels continguts i la inclusió d’anuncis, però què representen aquests canvis per a usuaris i empreses?
En aquest post et donem tots els tips per superar amb èxit aquest nou repte SEO, posicionar millor el teu contingut i promocionar els teus productes per arribar millor als teus usuaris. Si vols conèixer totes les respostes… continua llegint!
Primer la definició: què és Google Discover?
Google Discover és una funcionalitat integrada a la pantalla d’inici de Google que mostra recomanacions de contingut i anuncis basats en les cerques realitzades per l’usuari. És a dir, es tracta d’un feed de notícies basat en interessos que només mostra aquells continguts que són rellevants per al lector. Però que inclou aquest feed?
- Nou look. Imatges més grans i un format de llistat més visual que permet escanejar millor els enllaços.
- Contingut més rellevant. Les recomanacions de contingut s’ordenen segons els interessos de l’usuari, la qual cosa significa que l’algorisme atorga més pes al fet que sigui rellevant per a ell que al fet que sigui d’actualitat.
- Control. Els usuaris poden indicar si volen veure més o menys contingut d’un cert tipus i personalitzar temes d’interès com són el temps, esports, etc. Els suggeriments es realitzaran sobre la base de les cerques i s’afinaran a mesura que augmenti la interacció.
- Pàgina d’inici. Ara podrem accedir a aquesta eina en tots els navegadors mòbils de Google.
- Anuncis. La integració d’anuncis és una de les novetats estrella per a les empreses, ja que obre una nova porta d’aproximació amb els clients. Els usuaris no poden evitar l’aparició d’anuncis, però sí que poden indicar el grau d’interès que els genera un producte o un anunciant i amagar aquells que no vulguin tornar a veure.
Welcome Discovery Ads!
Per què no aprofitar el potencial dels anuncis en el feed de notícies? Això mateix ha pensat Google, així que va posar-se a la feina i per fi podem donar la benvinguda als Discovery ads!
No és l’única novetat, ja que publicitar la teva marca a Youtube només era possible creant un anunci de vídeo, però ara és molt més fàcil! “Els Discovery Ads permetran que els publicistes carreguin imatges de les seves campanyes, que seran optimitzades per a crear el nou anunci que podrà ser publicat en YouTube com a anuncis natius del feed i inclouran una crida a l’acció, grans imatges, el títol i una descripció”.
A més, aquests anuncis es dirigiran a audiències específiques i serà possible adequar els continguts i les keywords que contenen segons els interessos dels usuaris als quals ens volem dirigir. Davant aquesta nova manera de donar a conèixer els nostres serveis, què pot fer el departament SEO per afrontar-ho amb èxit?
El desafiament per a les empreses: com reorientar l’estratègia SEO amb el focus posat en Google Discover?
A priori, enfrontar-se a la dificultat que representa aquesta nova eina per al departament SEO pot semblar tot un repte. No obstant això, no ho és si disposes de les eines adequades!
El primer que hem de tenir en compte és el que ens diu Google:
“(…) la posició de les targetes es basa en el grau de coincidència que hi hagi entre el contingut d’un article i els interessos d’un usuari, per la qual cosa l’única forma de millorar el posicionament de les teves pàgines és publicar contingut que creguis que interessarà als usuaris.
En conseqüència, les dues formes principals de millorar la posició i el rendiment del teu contingut de Discover són les següents: “publicar contingut que creguis que pot interessar als usuaris i utilitzar imatges d’alta qualitat.”
Queda clar que el més important és publicar contingut de qualitat, per això si vols agradar-li a Google, apunta els següents consells:
- Redacta contingut interessant i veraç relacionat amb el teu sector.
- Utilitza keywords populars adequades a les temàtiques que tractes, t’ajudaran a millorar el posicionament tant de textos com imatges. No oblidis incloure-les en els noms i els textos alternatius de les imatges que incloguis.
- Utilitza imatges grans d’alta qualitat amb almenys 1200 px d’ample.
- Comprova que Google té dret a mostrar les teves imatges.
I ara que ja tinc l’atenció de l’usuari, com puc retenir-lo?
Aconseguir contingut de qualitat és difícil però la clau radica a mantenir l’atenció del teu públic. Per això, aquí et deixem alguns trucs d’expert perquè aconsegueixis fidelitzar tots els teus nous possibles clients:
Destaca per sobre dels teus competidors. Fa temps que Google aplica polítiques en les quals preval la qualitat del contingut fent que aquelles que ofereixen un contingut pobre o sospitós es posicionin pitjor i, fins i tot, no indexin. És important tenir-ho en compte tant per als textos com per a les imatges, ja que marcar la diferència en un entorn abarrotat d’informació farà que els teus usuaris confiïn en els teus serveis i es fidelitzin. Aposta per ser diferent i ofereix alguna cosa que els altres no ofereixin o fes-ho d’una manera nova. Si els atreus es quedaran!
Mantén-te a la pàgina d’inici dels teus usuaris: no abusis de la confiança dels usuaris i actualitza els teus continguts periòdicament. Del teu poder d’atracció dependrà que et segueixin o que t’eliminin de la seva pàgina d’inici.
Combat el zero-click: segons les dades que ens ofereix Jumpshot, durant els últims anys les cerques online amb 0 clics han anat augmentant. Amb això ens referim a aquelles en la qual la resposta a la consulta es troba sense arribar a clicar cap link i, per tant, sense arribar a visitar cap pàgina externa a Google. La conclusió és clara: si no hi ha clics, no és possible registrar l’interès de l’usuari per un determinat portal o tema i, per tant, és més difícil que es mostri en el feed. Tingues-ho sempre en compte, però mai utilitzis tècniques de manipulació que puguin frustrar als teus usuaris perquè resultarà contraproduent.
Publica els teus anuncis: crear una campanya de Google Discovery és tan simple com ingressar a Google Ads, seleccionar l’objectiu de la nostra campanya i seleccionar l’opció de Discover.
Tingues sempre present quins són els teus objectius, el pressupost, el límit de licitació i el segment del teu públic objectiu per poder optimitzar els teus esforços. Però no deixis de banda la creativitat, si l’anunci no és realment cridaner i rellevant no aconseguiràs una bona conversió.
Per a més informació sobre campanyes, pots consultar l’instructiu de Google Ads.
Finalment, si tornem a l’anàlisi de Jumpshot, hem de tenir en compte que la meitat de les cerques no generen trànsit i, que les que finalitzen en un clic, poden acabar en un altre servei de Google. Quina podria ser la solució? Començar a potenciar els efectes del trànsit orgànic! Per això, el departament SEO necessita comprendre la nova situació en la qual ens trobem, aconseguir que la informació interessant es destaqui, arribar al màxim d’usuaris and… work hard!
No dubtis a consultar als nostres experts per millorar la teva estratègia de SEO i Ads, Contacta amb nosaltres, estarem encantats d’ajudar-te!