Els canvis més importants a les xarxes socials durant el 2017
És evident que les xarxes socials van arribar per quedar-se però, malgrat la seva enorme popularitat, avui més que mai lluiten per sobreviure a un món 2.0 ple d’actualitzacions constants, tendències fugaces i haters que s’oposen a tots els canvis. I per si fos poc, any rere any, ens sorprenen amb alguna funcionalitat sense la qual aviat no sabrem viure.
Aquest 2017 no ha estat l’excepció i ha estat replet de novetats, és per això que, ara que s’acaba l’any, farem un repàs pels deu canvis més importants de les xarxes socials més populars.
1- #followyourhashtag
Fa deu anys que el mític coixinet va passar a dir-se hashtag i després del seu èxit a Twitter, va aparèixer en totes les altres xarxes socials. Entre elles destaca Instagram, que el 2017 ha anat més enllà i ha implantat una nova opció que permet seguir un hashtag. Així, un cop li donis a “Seguir” els veuràs a la teva cronologia d’Instagram com si fos un compte personal més. D’aquesta manera, podràs seguir o deixar de seguir a tants hashtags com vulguis i estar a l’ordre del dia del contingut que més t’agrada sense necessitat de buscar-ho manualment cada dia.
Segons la pàgina Websta, el rànquing dels 5 hashtags més utilitzats aquest any són #love, #instagood, #photooftheday, #fashion i #beautiful. Tu també els segueixes?
2- Un comiat amb 140 caràcters
Quan semblava que ja ens havíem acostumat al llenguatge dels 140 caràcters per piulada, Twitter decideix augmentar la limitació a 280. Aquesta modificació ha tingut molts detractors, però també n’hi ha molts que pensen que doblar els caràcters permet, tant a una empresa com a un particular, expressar-se millor.
No només això, sinó que Twitter facilita també que les piulades es puguin crear enriquides amb elements multimèdia, ja siguin fotos, vídeos, gifs o enquestes sense que es redueixi aquesta nova quantitat de caràcters.
3-La nova publicació fugaç de la teva empresa
Al març de 2017 els ja coneguts Instagram Stories es van traslladar també a Facebook, però no va ser fins a l’octubre quan les fanpage van poder unir-se a aquesta actualització. Aquesta eina funciona exactament igual que a Instagram, la publicació de la foto o del vídeo estarà disponible 24 hores abans que aquesta història desaparegui.
D’aquesta manera una empresa podrà potenciar la seva marca i despertar l’interès dels seus clients sense necessitat d’omplir en excés el seu timeline de Facebook, dotant així d’importància a totes les publicacions permanents.
4- Captura i comparteix 10 moments
L’obsessió per trobar la millor foto o vídeo o la indecisió per no saber quina escollir d’entre tot l’àlbum va desaparèixer amb aquesta actualització d’Instagram. Des de febrer Instagram permet que en el mateix post es comparteixin fins a 10 arxius multimèdia, però sempre quadrats, ni horitzontals ni verticals.
Totes les fotos seleccionades van enumerades i l’usuari pot triar el seu ordre, editar-les o aplica´ls-hi un filtre a cadascuna d’elles o, per contra, a tot el grup. Això sí, les imatges es pujaran sota el mateix titular. Així que Instagram apunta: ens encantaria poder posar un títol a cada fotografia!
5- Whatsapp ens va fer el regal de l’any
Per tots és sabut que WhatsApp és una de les xarxes socials que fem servir diàriament i constantment, de manera que equivocar-nos de conversa o enviar un missatge per error és més comú del que desitjaríem. Des d’octubre, WhatsApp ens va fer la vida més fàcil i ens va regalar una actualització d’allò més esperada.
La nova funcionalitat permet esborrar de forma senzilla els missatges que ja has enviat. Això no vol dir que abans d’esborrar-ho la persona o el grup en qüestió no l’hagi llegit, però un cop ho hagis esborrat ja no els apareixerà en l’historial del xat.
6- L’univers dels fils amb tu mateix
A més dels caràcters, una altra de les novetats més punteres de Twitter d’aquest 2017 han estat els fils blaus. Aquesta xarxa social ha afegit l’opció de crear respostes a una mateixa piulada i agrupar-les formant un fil.
Així, l’usuari pot oferir més informació en una mateixa piulada, creant altres missatges que es relacionaran amb l’anterior sense que ningú pugui interceptar el missatge.
7- De trending topic a trending storylines
Els nous trendings storylines de LinkedIn van néixer al març per destacar els temes i tendències més populars del moment. En ells es mostren aquestes notícies, temes, perfils, debats o publicacions que responguin a l’interès de cada usuari.
Amb l’ajuda d’aquests trending storylines l’usuari podrà conèixer de manera senzilla tot el que s’està discutint en la seva plataforma professional per adquirir una posició o una altra i unir-se al debat.
8- ¡Tatxan! Els gifs van arribar a whatsapp
Els gifs han anat apareixent per tot arreu i WhatsApp no podia quedar-se endarrerit. Així que, a més de respondre amb els ja coneguts emojis, ara aquesta aplicació ofereix la possibilitat d’enviar gifs animats.
En la versió per iOS aquest cercador el trobem al botó +, en l’opció de fotos i vídeos i, en lloc d’escollir qualsevol de la nostra galeria, escollim l’opció de GIF i el busquem a les bases de dades de Giphy i Tenor. En el cas dels dispositius Android, s’accedeix a aquest cercador a través del menú d’emojis.
9- Compara i escull
Després de l’èxit aconseguit per les enquestes de les Stories d’Instagram, el seu “germà gran”, Facebook, ja ofereix la possibilitat de fer preguntes sobre qualsevol tema a tots els seus usuaris, triant com a resposta entre les dues opcions d’imatge o gifs.
Aquesta és una nova manera, molt més visual i dinàmica, que permet conèixer l’opinió de tots els teus clients o amics. A més, també es pot establir la durada de l’enquesta, ja sigui tancada amb una data de finalització o sense límit de temps.
10- El superzoom amb suspens
Les Stories de Instragram s’han anat actualitzant constantment al llarg d’aquest 2017 però, potser, la nova funcionalitat que s’ha fet més popular sigui el superzoom. Aquesta ampliació, com el seu nom indica, fa un zoom automàtic cap a on estiguis enfocant i se li pot afegir al vídeo una música de suspens per donar un toc tràgic.
Aquestes són les actualitzacions a les xarxes socials més sonades del 2017, ara haurem d’esperar quines novetats ens porta el nou any. Encara que per seguir assabentat de tot, pots consultar el nostre post sobre les estadístiques de xarxes socials i conèixer el seu panorama durant el 2017.