Big Data Intelligence per dummies
La quantitat d’informació que es genera diàriament a Internet és immensa. Tant que durant el 2018 es preveu que es generin més de 132 exabytes (13200000000000000000000 bytes) de dades cada mes a tot el món.
Perquè et facis una idea del que això significa, si ens trobéssim el 2025 i volguéssim registrar totes les dades generades per la humanitat durant un únic dia, necessitaríem una torre de DVDs de més de 100.000 quilòmetres. Impressionant, veritat?
Aquesta realitat no fa més que posar de manifest la importància del Big Data i, més encara, de l’anàlisi de les dades emmagatzemades a Internet, batejats ja com el petroli del segle XXI.
Si tot això et sona a xinès, no et preocupis, encara ets a temps de capbussar-te en l’interminable univers del Big Data. Pren nota! Aquí tens una guia bàsica de Big Data Intelligence per dummies.
Per començar, què és el Big Data?
En poques paraules, el Big Data -dades massives en català- és el procés mitjançant el qual es recol·lecten grans quantitats de dades amb la finalitat d’extreure informació útil, com a patrons recurrents, per exemple, que ens permetin conèixer més i millor el consumidor i les seves necessitats.
Per tant, qualsevol que tingui accés a aquestes dades i en sàpiga fer una correcta interpretació, sense cap dubte, tindrà un important avantatge competitiu pel que fa a la seva competència.
Per què és tan important per al marketing actual?
Conèixer al consumidor i comprendre les seves necessitats ha estat una de les qüestions que més ha preocupat les marques des que el marketing es diu marketing. Durant els anys 20 es va començar a aplicar la psicologia al sector. El consumidor, progressivament, va anar deixant de ser un ens passiu per convertir-se en un prosumidor, constantment connectat i informat, i provocant una reacció en cadena que donaria pas al neuromarketing, al marketing emocional i, finalment, a l’explotació del Big Data.
Per a molts professionals del sector del marketing, el Big Data és la pedra filosofal, la clau per desxifrar el profund i fosc cervell humà i comprendre què mou el consumidor a comprar. Per aquest motiu el Big Data és tan important per al sector del marketing.
Per què els experts parlen d’una Quarta Revolució Industrial?
Avui en dia cada missatge que enviem a través de WhatsApp, cada like que donem a Facebook, cada foto que compartim a Instagram o cada pàgina web que visitem deixa un rastre, una petjada inesborrable que acaba eixamplant les arques del Big Data.
De fet, la magnitud del Big Data és tal que els experts parlen d’una Quarta Revolució Industrial, una revolució que es lliura a l’entorn digital i que permetrà a les empreses creuar milions de dades amb les quals definir tendències i patrons de comportament i fins i tot predir necessitats, sempre que es disposi de softwares àgils i potents capaços de donar un sentit a aquestes dades.
És així com per primera vegada en la història de la Intel·ligència Artificial (IA) existeix una demanda generalitzada de sistemes amb una intel·ligència avançada, similar a la d’un ésser humà, capaç de desxifrar-los.
Quines són les possibilitats de la Intel·ligència Artificial aplicada al sector del Big Data?
La IA ens ofereix l’oportunitat d’entendre quins elements intervenen a l’hora de crear vincles emocionals entre els consumidors i les marques, i aconseguir engagement.
És més, les seves possibilitats d’anàlisi fins i tot ens facilitarien l’accés als dark data, és a dir, a totes aquelles dades que fins ara no havíem pogut analitzar per falta de mitjans reals per fer-ho, oferint-nos l’oportunitat de conèixer un contingut més ampli i profund i obtenir resultats millors i més ambiciosos.
Dades rellevants sobre el sector del Big Data
- El volum de negoci del sector del Big Data arribarà als 5.500 milions el 2018.
- En una sola hora a tot el món…
- Es pugen 2 milions de fotografies a Instagram
- Es generen més de 9 milions de likes a Facebook
- Es llancen 20 milions de tuits
- S’envien més de 2.5 milions de missatges a través de WhatsApp
- I es visualitzen gairebé 200 milions de vídeos a YouTube
- El 90% del total d’informació disponible avui dia s’ha generat en els últims dos anys.
- Les possibilitats reals de l’actualitat sols ens permeten analitzar l’1% d’aquestes dades.
Encara que, de moment, la introducció de la IA com a eina d’anàlisi de mercats i explotació de dades es trobi en fase de desenvolupament, ja són molts els experts que estan començant a parlar del Big Data Intelligence i les seves possibilitats. Sense cap dubte, tenim davant una gran oportunitat de canviar la història moderna del marketing.