Els beneficis del Màrqueting de Continguts que encara no coneixes
L’ús del Màrqueting de Continguts entre les empreses s’ha convertit en una acció de primera necessitat. Crear contingut i publicar-lo en les diferents plataformes ajuda a generar un major impacte entre els consumidors, però sabies que probablement no li estàs traient el major rendiment possible? Moltes vegades generem continguts per a diversos formats sense parar-nos a pensar en un bon pla d’acció i, per tant, deixant escapar moltes dades que ens ajudarien a millorar la nostra visibilitat. Però no et preocupis, això es pot canviar llegint aquest post!
Què és el Màrqueting de Continguts?
El Màrqueting de Continguts és una metodologia enfocada a la creació de continguts i a la seva posterior distribució per a atreure, tant a consumidors actuals com potencials, gràcies a continguts de valor i de qualitat.
És una estratègia aplicada per més del 90% de les empreses espanyoles, segons el III Informe de Màrqueting de Continguts de la companyia Hoyreka, els objectius de les quals solen ser els següents:
- Augmentar la visibilitat de la marca i arribar a clients potencials
- Mantenir el contacte amb els teus seguidors actuals oferint nous continguts
- Comunicar en xarxes socials
- Generar major número de leads i registres
Malgrat tenir els objectius clars, són moltes les empreses que desconeixen els graus d’efectivitat d’una bona estratègia. No et fem esperar més i t’expliquem tots els trucs.
Comencem!
Tips per a aconseguir una estratègia de Content Màrqueting infal·lible
1. Posa el focus en els consumidors
El primer que has de tenir en compte és a l’usuari. Els consumidors són desconfiats per naturalesa i quan els seus diners, dades personals o privacitat estan en joc, encara més. És per això que la lluita per l’adquisició de compradors o adeptes és un problema al qual s’enfronten diàriament totes les empreses. La raó? Aconseguir generar un contingut útil i valuós no només atraurà el teu públic habitual, sinó que, a més, obrirà les portes a un públic potencial.
No obstant això, abans de començar a generar contingut necessitarem saber certes coses sobre l’usuari al qual anirà dirigit:
- Necessitats: motius que impulsen a l’usuari a comprar o realitzar una acció.
- Gustos i estil de vida: que determinen la manera en què es comporta i el que l’atreu.
- Preferències: temes o productes que satisfan les seves necessitats
Una vegada identifiquem aquests tres punts, passarem al següent repte: tenir actualitzada i controlada tota la informació sobre la nostra marca. Aquest punt és molt important, ja que, pràcticament tots els consumidors necessiten conèixer l’opinió dels altres usuaris per a tenir la certesa de què es tracta d’una font fiable i atractiva. Una mala opinió en xarxes pot suposar el fracàs immediat de la nostra estratègia de Màrqueting de Continguts.
2. Tingues en compte aquests dos indicadors: KPI’s & ROI
Analitzant el contingut generat amb aquests dos indicadors podrem comprovar l’efectivitat de les nostres inversions, aprendre a millorar dels errors comesos i créixer. Estigueu atents!
- Un KPI (Key Performance Indicator) és un valor, generalment numèric, que indica si s’estan complint els objectius proposats.
- El ROI (Return On Investment) és el resultat econòmic de totes les accions de màrqueting que s’han dut a terme. Ens permet mesurar el rendiment que hem obtingut d’una inversió.
Recorda que qualsevol esforç dut a terme, sense la seva anàlisi posterior, serà en va. No deixis escapar la valuosa informació que t’ofereixen aquests dos indicadors!
3. Dedica temps a la curació de continguts
La curació de continguts és un procés en el qual es filtra, s’agrupa i se selecciona la informació que ens arriba des de diferents fonts. Fer una curació de continguts és molt important per a poder fer una avaluació crítica i veure si el contingut que es vol generar encaixa bé en el context que estem presentant.
Com podem saber que la informació que estem seleccionant és correcte? Molt fàcil!, aplica la tècnica BLFO: Buscar, Llegir, Filtrar i Organitzar.
Una vegada tinguem aquest contingut organitzat i planificat, només ens queda donar-li el nostre estil i, a publicar!
4. Dinamitza les xarxes socials
Les xarxes socials se situen en el primer lloc del raking de leads (contactes que deixen les seves dades a canvi d’un contingut) per a les empreses, sent Facebook la xarxa social amb major quantitat. En aquest sentit, generar un bon contingut per als mitjans socials és una clau fonamental dins de l’estratègia de comunicació d’una empresa.
¿Més consells per captar leads?
No només les xarxes socials generen leads, per això, perquè puguis conèixer altres alternatives, et deixem el top 6 opcions per a aconseguir leads ordenades de major a menor:
- SEO
- Blog/ Pàgina web
- SEM/ Publicitat
- Email Marketing
- Ebooks/ Cursos, etc
Amb aquests tips ja pots començar a analitzar el Content Màrqueting de la teva empresa, detectar quins punts no s’estan duent a terme i posar-li solució. Et prometem que els teus esforços seran recompensats! I no només ho diem nosaltres, segons el IV Informe de Màrqueting de Continguts a Espanya, el 75% de les persones assegura que el Màrqueting de Continguts té una efectivitat notable o excel·lent.
Ara que ja saps com crear una estratègia de Màrqueting de Continguts, també has de saber en quina situació es troba aquesta metodologia i actuar sobre la base d’això.
En quina situació es troba actualment el Màrqueting de Continguts?
Les xarxes socials continuen liderant l’origen dels leads i, encara que Facebook sigui el rei, LinkedIn a poc a poc va guanyant posicions gràcies a la seva senzilla cerca de nous perfils, noves col·laboracions i talents emergents que permeten ampliar la difusió del contingut.
El pressupost que es destina al Màrqueting de Continguts és cada vegada més elevat i ja no és estrany que les empreses s’adonin de la importància d’incorporar experts en aquesta àrea en les seves plantilles.
T’hem convençut per a aplicar futures estratègies a aquest tipus de Màrqueting? Des de Fhios t’animem a visitar el nostre post sobre Influencer Màrqueting perquè continuïs coneixent noves metodologies aplicables al teu negoci.
Recordeu: L’esforç d’avui serà el nostre èxit del demà!