Els avantatges del perfil d’Instagram que les empreses han de conèixer
Segur que coneixes Instagram, una xarxa social basada en el contingut visual, que poc a poc ha anat guanyant terreny. El seu ús, inicialment vinculat al públic juvenil, ha anat expandint-se fins a ocupar una posició rellevant en la estratègia de mitjans de qualsevol empresa.
En aquest post analitzem algunes de les preguntes clau que hauries de respondre per treure-li el major partit: Quines funcions ofereix Instagram per a les empreses? Quina és la millor manera d’utilitzar-les? Com es configura un compte Business?
Exprimeix al màxim les possibilitats d’Instagram per al teu negoci!
Perquè incloure Instagram en la teva estratègia de màrqueting?
Instagram és una xarxa social llançada a l’octubre de 2010 amb la intenció principal de compartir fotografies i vídeos. Avui dia s’ha convertit en una de les xarxes socials amb més tràfic del moment, ja que suma més de 1.000 milions d’usuaris.
En quant a la freqüència de publicació d’aquests usuaris, podem dir que diàriament es publiquen més de 80 milions de fotografies i, per tant, és difícil arribar a un públic més ampli entre tant contingut. Tot i això, Instagram ofereix cada dia més facilitats per aconseguir-ho, encara que de vegades sigui difícil treure’ls tot el partit. L’èxit no només es basa en guanyar seguidors, també els has de fer fans de la teva marca!
Quines tipologies d’Instagram Ads existeixen i com treure’ls el millor partit?
Per a ser un rei dels Ads has d’intentar anar més enllà de la comercialització dels productes o serveis. No hem d’oblidar que els usuaris no només no busquen trobar-se amb anuncis, sinó que a més, els hi pot arribar a provocar rebuig. Per aquest motiu, els Ads a Instagram mai han de ser intrusius ni repetitius.
Però, ¿quina tipologia d’instagram Ads existeixen? Avui dia podem trobar diferents maneres de generar anuncis en aquesta xarxa social, t’ho expliquem a continuació:
Anuncis amb fotografies
En aquest cas, el recurs central és la fotografia. Si bé la potencialitat d’aquesta eina és gairebé infinita, hem de saber trobar-li el punt just de coordinació, és a dir, explicar la teva història de manera creativa i demostrant la personalitat de la marca.
Abans d’iniciar l’estratègia i començar a publicar les teves fotografies, hauràs de tenir en compte quins són els objectius als quals desitges arribar:
- Si el teu objectiu és la participació d’un públic en un esdeveniment, podràs aplicar vàries tàctiques com per exemple la d’executar concursos o fer ús del hashtag.
- En canvi, si el que busques és el reconeixement de la teva marca, en gairebé tots els teus posts hauràs d’incloure el call to action o crides a l’acció, acompanyats sempre d’una bona fotografia.
I no oblidis que les infografies criden molt l’atenció!
Anuncis amb vídeo
Instagram també proporciona l’opció de publicar vídeos de fins a 60 segons, en els que podràs deixar anar el teu poder creatiu fora dels formats convencionals, a través de per exemple: animació, entrevistes o seguiment d’esdeveniments.
A més, una de les novetats més recents ha sigut l’aparició d’IGTV, la plataforma de vídeos verticals de llarga duració d’Instagram. Amb ella podràs publicar vídeos més llargs, d’entre 10 i 60 minuts depenent de si ets o no un compte verificat.
No disposes de recursos suficients per a la creació d’un vídeo? Potser estàs més interessat en les seqüències. Segueix llegint!
Anuncis per seqüència
No només podem publicar una imatge, sinó que a més, podem crear seqüències. Aquesta petita galeria ens servirà per agrupar un concepte i transmetre un missatge que, al ser dinàmic, cridarà més l’atenció del usuari.
Anuncis en els Stories
Les Stories d’Instagram són imatges i vídeos que desapareixen a les 24h de ser publicats. A causa de la seva frescor i espontaneïtat, incloure anuncis en aquesta secció és la manera ideal de connectar amb una audiència jove per a donar a conèixer una marca o producte.
A més, és una opció que està prenent força perquè permet afegir un link a l’Instagram Stories de l’anunciant, la qual cosa ajuda a generar més trànsit en el compte de la marca.
Però, quins consells generals hauria de seguir si vull crear anuncis a Instagram?
Tips per potenciar els teus Ads en Instagram:
- Capturar coses interessants tant per a la marca com per al client.
- Jugar amb un sentit visual únic, marcant el teu propi estil.
- Cridar l’atenció.
- Generar sensacions en l’usuari.
- Fer que les fotografies i els vídeos contin històries.
Com pots impulsar la teva empresa amb el perfil Instagram Business?
Les dades són reveladores, no només existeixen més de 25 milions de perfils d’empreses a tot el món, sinó que a més el 60% dels usuaris d’aquesta xarxa afirma haver descobert nous productes en Instagram.
A més, més de 200 milions de persones visiten un mínim d’un perfil d’empresa cada dia. És per això que més de 2 milions d’anunciants de tot el món utilitzen Instagram per a compartir les seves històries i millorar els resultats de la seva empresa.
Necessites més motius per a canviar el teu compte i disposar d’un perfil de negoci? Descobreix tot el que pots fer!
- Obtenir resultats en temps real sobre el rendiment de les teves històries i publicacions promocionades al llarg del dia.
- Incloure informació de la teva empresa com són hores d’obertura, ubicació i número telefònic.
- Obtenir estadístiques sobre els teus seguidors i sobre com interactuen amb les teves publicacions i històries.
Com veus, utilitzar un perfil d’empresa et permetrà conèixer millor a la teva audiència i millorar els resultats de la teva empresa amb molt poc esforç. No deixis passar més temps i comença a utilitzar-ho!
Ara ja ho saps, afegir un perfil d’Instagram a la teva estratègia de màrqueting incrementarà el trànsit web i potenciarà la teva marca dins del sector. De fet, s’estima que un 45% de la població mundial utilitza les xarxes socials sent més de 1.000 milions de persones les que utilitzen Instagram, dada que va en augment.
Afegir un perfil d’Instagram a la teva estratègia de màrqueting incrementarà el trànsit web i potenciarà la teva marca dins del sector!
I si amb un compte d’Instagran no tens suficient, no dubtis a estendre la teva estratègia a la resta de xarxes socials. Pots veure més informació sobre l’estat dels mitjans socials actual en el nostre post Repassem l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 Elogia & IAB.
Anima’t a seguir-nos!