10 claus per a millorar l’ASO
En el món digital no paren de sorgir nous conceptes per a definir noves realitats que, a vegades, poden arribar a confondre als usuaris. Per això, alguns poden arribar a pensar que l’ASO és només una nova paraula de moda, però els experts en aplicacions web sabem que aquesta no és la realitat. Per als que no sapigueu què és l’ASO, és a dir l’App Store Optimization, començarem amb un petit exercici:
Agafa el mòbil, desbloqueja’l, veus al menú on apareixen totes les aplicacions? Quantes tens?
Si la resposta és: tinc massa, però les necessito totes. Enhorabona, ets un usuari estàndard!, és a dir, formes part d’aquest 99,99% de la població que té aplicacions de tota mena, però que la majoria del temps només utilitza unes poques. Ara bé, per què has seleccionat aquestes Apps en concret i no altres? T’ho has preguntat alguna vegada? Aquí t’ho expliquem. Endavant amb l’explicació!
¿SEO o ASO? Aquesta és la qüestió
Si has arribat fins a aquest article, segurament sabràs que el SEO és el conjunt d’accions dedicades a optimitzar el posicionament d’una pàgina web en internet. Si extrapolem aquest concepte al món de les aplicacions, la deducció és simple: l’Application Store Optimization (ASO) és el conjunt d’accions imprescindibles per a generar un bon posicionament d’una App en el mercat d’aplicacions.
Sí! Confirmem. Hi ha tècniques exclusives per al posicionament de les Apps. No saps molt bé en què es diferencia el SEO i l’ASO? Continua llegint i t’ho expliquem.
Diferències entre posicionament SEO vs ASO
Sabem amb un 100% de probabilitat d’encert que estàs llegint aquest article a través d’alguna mena de hardware, però la pregunta és: des de quin? Aquí ja no estem tan segurs. Ho estaràs llegint a través de la pantalla del PC, del mòbil o de la tablet? Igual que l’estructura web és diferent entre els dispositius d’escriptori i els mòbils, el posicionament també varia. Però llavors, en què es diferencia el posicionament per a ordinadors del de per a mòbils? No et preocupis, t’ho expliquem a continuació:
- Mateix objectiu, diferent lloc. Com ja hem dit, l’objectiu principal del SEO és posicionar una pàgina web en els principals cercadors com Google o Bing. La finalitat de l’ASO és, en canvi, la de posicionar una aplicació en un altre escenari molt diferent: els diferents markets d’aplicacions mòbils.
- Títol, descripció i imatges? Tant en el SEO com en l’ASO, el títol i la descripció són les principals eines per a aconseguir el posicionament mitjançant la inclusió de les keywords adequades. No obstant això, mentre en el SEO les imatges juguen un paper clau perquè també inclouen les seves pròpies paraules clau, en l’ASO només serveixen per a completar i il·lustrar l’aplicació, però no influeixen en el seu posicionament.
- SEO off page. Mentre que una bona estratègia de SEO ha d’incloure una bona feina de backlinks prèvia o paral·lela a la seva publicació, és a dir, enllaços externs que portin directament a la pàgina en qüestió, en el món ASO, aquest valor extra s’obté mitjançant altres factors com la puntuació i qualitat de les ressenyes o el nombre de descàrregues, per exemple.
L’ABC per a implementar una bona estratègia ASO
Seguint l’exemple del SEO, tota marca que vulgui tenir un bon posicionament en el mercat d’aplicacions haurà de fer un bon exercici de posicionament ASO per a estar entre les primeres opcions de l’App Store i donar-li un push important a la seva estratègia de màrqueting. Així, la gran pregunta és:Com podem impulsar aquest bon posicionament en el mercat de les aplicacions? Primer de tot, comentar-te que, igual que en el SEO podem diferenciar entre SEO On Page i Off Page, en l’ASO també destaquem dues línies en les quals es pot treballar: On Metadata i Off Metadata, i és mitjançant aquesta diferenciació, on et donarem els millors tips per a impulsar el posicionament de la teva aplicació.
On Metadata són tots aquells elements que podem controlar directament a l’App Store com el nom de l’App, el logo, la descripció de l’App, etc. Així, els factors que ens ajudaran a impulsar l’ASO són:
-
- Tenir un nom atractiu i fàcil de recordar és la clau a l’hora d’augmentar el número de CTR.
- Dissenyar un logo atemporal i coherent amb la marca perquè l’usuari associï millor la marca amb algun element visual.
- Afegir a l’App Store un vídeo promocional per a fer més visual la informació.
- Classificar l’App amb l’etiqueta/categoria corresponents (moda, música, salut, etc.)
- Escriure una descripció que contingui keywords que transmeti el valor de l’app i, al mateix temps, apel·li a les necessitats dels usuaris.
En canvi, l’Off Metadata són tots aquells factors externs que reben les App Stores sobre la qualitat de l’aplicació:
- Ressaltar els beneficis de l’App a través de captures de pantalla que es mostren a l’inici, d’aquesta manera atrauràs més l’atenció de l’usuari.
- Oferir una versió gratuïta de l’aplicació ajuda a augmentar el CTR que es tradueix, generalment, en un augment de descàrregues.
- Les ressenyes i les valoracions positives dels usuaris augmenten la confiança entre la resta d’internautes.
- Generar contingut en xarxes socials ajuda a millorar el posicionament de la marca. Sabies que les RRSS atreuen el 19% de les descàrregues en iOS i el 15% en Android?
- Crear unalanding page explicant els serveis que ofereix l’App és bona estratègia per a atreure trànsit d’altres plataformes. D’aquesta manera, augmentarem el CTR i, per tant, el bon posicionament de l’App en el market.
Com veus, l’ASO no pot passar desapercebut quan parlem de posicionament mòbil. Des de FHIOS sabem que és difícil dissenyar una estratègia i implementar-la, per això ens oferim a ajudar-te amb tot els que necessitis saber sobre posicionament mòbil i posicionament web. Contacta amb nosaltres!