Accions amb influenciadors digitals
Els influenciadors (influencers) digitals són, sota el meu punt de vista, una de les millors formes d’assolir el teu públic objectiu. Generen excel·lents continguts en plataformes molt esteses i amb molts usuaris, principalment Blogs, Twitter i Facebook… A més, també tenen seguidors fidelitzats així que aprofita’t d’això. Aconsegueixen tot el que per a qualsevol empresa suposaria una inversió de temps i diners, però generat de forma natural amb l’esforç d’un líder d’opinió apassionat i objectiu.
Aconseguir que parlin de tu o dels teus clients és una de les principals fites de la comunicació. I més encara si parlen bé. Llavors, per què no trucar a la porta dels influenciadors?
Construint enllaços satisfactoris amb els col·laboradors
El primer pas és definir l’objectiu que, principalment serà de SEO o branding i després, la manera en la que els influenciadors ens ajudaran a assolir-lo. Pot servir un petit esquema, script, esborrany, linkbuilding… Si s’escau, també convindria pensar quina compensació se’ls hi haurà de donar. Assegura’t de complir les polítiques de Google al respecte.
És doncs, el moment d’acotar el públic objectiu i finalment, amb grans dosis de creativitat, trobar el lloc en el que tots els astres es conjuguin. Assegura’t de que aquest canal escollit (blog, canal de YouTube, perfil social…) i el seu responsable estan alineats amb la marca, el producte o servei del teu client i sobretot, que té prou qualitat i abast (Google Page Rank, Alexa Rank, seguidors…). Comparteix els teus descobriments amb el client o product manager i deixa que es trobi còmode. Si s’encén la llum verda, és el moment de contactar amb l’influenciador.
Primer contacte
Deixa que l’influencer sàpiga quant valoreu la seva feina. Has estat analitzant tant la part gràfica com els continguts i el to, i és perfecte. Diga-li!
Tingues cura d’ell des del primer moment. Si ho fas bé, serà la primera d’una llarga llista de col·laboracions. Si no, en el pitjor dels casos, et pot portar a una crisi de reputació i recorda, és un líder d’opinió per al teu target. Ara és el moment d’explicar-li amb tots els detalls que se n´espera d’ell. Aprofita l’ocasió per escoltar que espera ell del projecte en comú que estem a punt d’iniciar.
L’influenciador és l’expert. Deixa que faci la seva feina
El col·laborador sap què ha de fer i tu ja saps com pot ser el resultat final. Confia en ell, ofereix-li la teva ajuda i tracta de respondre ràpidament sempre que se’t requereixi. Totes les parts treballen per obtenir els millors resultats el mínim temps possible. Ets l’intermediari entre el col·laborador i el client per tant, tingues present que qualsevol petit escull pot endarrerir el projecte. No siguis part del problema, sigues la solució!
Gestionant els darrers detalls
Sempre hi ha alguna cosa a canviar. Inclús treballant amb els col·laboradors més professionals, els clients més comprensius i tenint com a punt de partida, materials excel·lents. Fes servir la teva diplomàcia per comunicar de forma constructiva tots els canvis que s’hagin de fer i prova d’aconseguir consens per aquelles coses que sigui impossible canviar. Per això és tan important que, abans de començar la col·laboració, totes les parts sàpiguen què se’n pot esperar de cada una. Fes la teva feina, complau tots els interlocutors i deixa que la publicació vegi la llum.
Això no és tot
Si has complert amb la teva tasca, aquest no serà el final. L’influenciador estarà content de treballar amb la marca, el client estarà satisfet amb els resultats i tu tindràs més peticions per a fer accions amb influenciadors.
Mantingues una llista dels contactes amb els que has treballat i organitza-la per temes. Recorda que un col·laborador pot cobrir diferents àrees d’interès. Prova de mantenir el contacte fins i tot si no hi ha projectes a la vista, ja que les oportunitats poden venir per part seva en forma de nous contactes o clients.
Pensant en fer una campanya amb influenciadors?
Tenim experiència treballant amb influenciadors en diferents àrees d’interès. També disposem d’una llista de col·laboradors en els que creiem i confiem que poden fer una gran tasca per la teva marca.