TikTok Ads o com publicitar la teva marca a la xarxa social de la Generació Z
Fa només dos anys que l’aplicació xinesa TiktTok va enxampar a Internet per sorpresa i va iniciar el seu camí directe cap al podi d’honor de les xarxes socials. Un èxit en el qual l’usuari ha estat el protagonista fins avui i on, ara, les marques encara entren de puntetes gràcies a la versió beta de TikTok Ads. Vols saber totes les possibilitats que t’ofereix la xarxa social per publicitar la teva marca i captar a l’exigent públic de la Generació Z? Et donem tots els detalls, dóna-li al play!
El boom de TikTok
Si encara no coneixes TikTok és perquè, segurament, no tens a cap adolescent a prop. En cas contrari, ja t’hauries adonat que els vídeos curts acompanyats de música, humor i efectes visuals són els protagonistes del seu smartphone la majoria del temps. En els només dos anys de vida que té TikTok, la xarxa social ha aconseguit batre rècords que altres van trigar gairebé una dècada a aconseguir, en part per la democratització d’aquestes plataformes, en part perquè el seu públic és, en la seva gran majoria, nadiu digital.
Només cal enumerar les aclaparadores xifres aconseguides per TikTok per resumir el seu èxit: 1.500 milions de descàrregues, 500 milions d’usuaris actius cada mes, ser la startup més valuosa del món amb un valor de 75.000 milions de dòlars i posicionar-se com l’aplicació més descarregada a nivell mundial durant 2019 – a Espanya ocupa un gens menyspreable quart lloc. I sí, per davant de Facebook, WhatsApp i Instagram.
Però, llavors què és TikTok? Simplement és una xarxa social que es basa en vídeos curts de gent real o, com ells mateixos diuen, “Real People. Real Vídeos”. Els usuaris poden pujar vídeos d’entre 3 i 60 segons (encara que la majoria d’ells duren 15 segons), en els quals expressen la seva creativitat gràcies a les senzilles i creatives eines que els ofereix l’app com stickers, efectes visuals, música…amb uns resultats molt vistosos i profesionals, on només els hi cal un mòbil i connexió a Internet. Si fins i tot hi ha filtres específics per a mascotes! Segueixes sense fer-te una idea? Res millor que la seva matèria primera, és a dir un vídeo curt, perquè ho entenguis:
Els seus usuaris són principalment centennials, anomenats Generació Z, – el 41% dels tiktokers tenen entre 16 i 24 anys-. No obstant això, encara que aquest ha estat el seu target des d’un principi, no cal menysprear les seves possibilitats d’expansió perquè, només en els últims sis mesos, els usuaris adults s’han duplicat.
I és que si hi ha un adjectiu que repeteixen els tiktokers per descriure aquesta xarxa social és “addictiva”. Això es deu a la intel·ligència artificial que utilitza juntament amb un potent algorisme que dóna als usuaris allò que els agrada d’una forma atractiva, àgil i senzilla. Per això, passen una mitjana de 56 minuts al dia connectats a la xarxa social, i 9 de cada 10 confessen connectar-se més d’una vegada al dia, ja sigui per a pujar contingut o explorar el que l’aplicació els suggereix.
Com publicitar-se en TikTok
Però en aquest nou ecosistema, quin paper juguen les marques? Encara que hem parlat dels atractius de la plataforma per als usuaris, les companyies també tenen el seu lloc en TikTok, especialment, per la gran quantitat de dades dels usuaris que es generen en aquesta plataforma i que poden ser aprofitades per aconseguir clients.
No obstant això, són poques les companyies que han començat a utilitzar la plataforma de publicitat que TikTok ofereix en fase beta i, per tant, és un terreny “gairebé verge” amb moltes oportunitats. A més, segurament, la gran majoria dels teus competidors no tingui presència en la xarxa social, per tant, és una oportunitat única per impactar en usuaris poc explotats.
Però, abans d’entrar en matèria, enumerarem algunes consideracions prèvies que hauries de tenir en compte sobre TikTok Ads:
-
Publicidad tradicional, no gràcies
Si TikTok és una xarxa social nova i adaptada a les noves generacions, la publicitat que creïs per a ella també ha de ser-ho. La majoria dels continguts parlen d’estil de vida, així que intenta adaptar la teva marca a això i mostra un contingut interessant, dinàmic i amb un toc d’humor. D’aquesta manera, els usuaris no percebran el teu anunci com una cosa intrusiva entre les seves publicacions orgàniques i els toleraran millor.
-
Estudia a la teva audiència i competència
Al ser un lloc poc explotat per les marques, convé que sàpigues bé a qui vols arribar i, sobretot, què estan fent els teus competidors a TikTok. Així, tindràs una idea general de la situació actual i podràs plantejar-te objectius i metes realistes en base a això.
Un dels secrets de la viralitat de TikTok és que crea contingut fácilmente compartible a altres xarxes socials com Instagram o Facebook
-
User generated content
El patrocini de reptes és una cosa que encara està a l’abast de molt pocs per la elevada inversión que requereix, no obstant això, pots animar als teus usuaris a generar contingut entorn a la teva marca. TikTok és una plataforma que sempre ha posat a l’usuari en el centre, per això, és important que els teus anuncis siguin bidireccionals i animin a l’acció, perquè la clau està en el fet que els teus clients continuïn sent els protagonistes i integrin a la teva marca en els seus continguts, no a l’inrevés.
-
Influencers
Joves, molt joves, però amb un poder d’influència molt gran entre els seus seguidors que els imiten, els segueixen i esperen el seu pròxim vídeo. Optar per col·laboracions amb influencers pot ser una aposta segura per connectar amb el teu públic i crear una comunitat a TikTok.
Formats d’anuncios a TikTok Ads
Ara que ja saps què has de tenir en compte abans d’invertir a TikTok Ads, veurem quines opcions dona la plataforma i amb quins objectius:
-
In-feed-video
És el format més comú i el que assembla més a la publicitat tradicional. Aquest tipus d’anuncis apareixen quan l’usuari fa scroll al seu feed i es mostren com un vídeo més entre el contingut orgànic. Contenen un CTA per aconseguir leads que redirigeix a una landing o app externa.
-
Brand takeovers y top view
Anuncis de 3-5 segons que apareixen a pantalla completa en el moment en el qual l’usuari obre l’aplicació.
TikTok ofereix quatre formats diferents per crear anuncis
-
Hashtag challenges
Són campanyes que creguin un anunci a través d’una etiqueta patrocinada. Normalment, es tracta d’un ball acompanyat d’una cançó que els usuaris han d’imitar com si fos videoclip.
Jimmy Fallon va llançar un repte viral sota el nom #TumbleweedChallenge on els usuaris havien d’imitar a una bola de les que creuen el Llunyà Oest
-
Efectes de marca
Aquest format és el més Premium de TikTok i consisteix en filtres que les pròpies marques poden crear perquè els usuaris els utilitzin als seus vídeos.
En resum, si el que vols és aconseguir abast i reconeixement de marca, hauries de plantejar-te els formats In-feed-vídeo, Brand takeovers i Top view. D’altra banda, si el que vols és interacció, els Hashtag challenges i Efectes de marca seran els formats més adequats per aconseguir aquest objectiu.
Fins avui, només el format In-feed-vídeo permet inversions a l’abast de totes les butxaques però, a mesura que TikTok Ads es vagi popularitzant, estem segurs que la resta de formats s’adecuaran als pressupostos de màrqueting de tot tipus d’empreses. En qualsevol cas, i al estar en fase beta, el millor és que si estàs interessat, contactis directament amb TikTok perquè atenguin el teu cas particular.
Arribats a aquest punt, pot ser creguis que, encara que TikTok té moltes possibilitats, no està fet per a la teva marca. No et preocupis, si necessites assessorament, gestió o estratègia sobre Social Ads B2B en qualsevol xarxa social, contacta amb nosaltres i t’ajudarem a fer que la teva marca aconsegueixi els millors resultats.