3 raons per crear un blog
Comencem pel principi: obres el teu negoci amb tota la il·lusió, crees una pàgina web per arribar a tothom, i creus que amb això ja has fet tot el que devies. Doncs no! La competència actual que hi ha a internet t’obliga a que donis un pas més enllà i actualitzis periòdicament la informació de la que disposes. És a dir que t’obris un blog! En aquest moment t’estaràs preguntant: perquè vull jo un blog? Si jo el que vull és vendre els meus ‘pernils’. Continua llegint, a continuació t’explico els motius pels quals t’hauràs d’obrir aquesta nova finestra al món.
Els teus clients volen saber més, i més i més…
Els éssers humans som curiosos per naturalesa, això no és cpa secret, i la gent que compra els teus ‘pernils’ vol saber més sobre tu i saber com els fas. Aquesta curiositat li pots donar resposta des del teu blog i aconseguir que el teu públic estigui més implicat en la teva causa. Utilitza aquest espai per explicar com treballes, les qualitats de l’equip que t’envolta, o bé per presentar les novetats i millores dels teus productes. Es tracta de publicar continguts de qualitat, i aconseguir fidelitzar els teus clients. El contingut de valor és actualment una de les parts essencials en les campanyes de linkbaiting de xarxes socials.
Les Xarxes Socials… no t’enredis
Quan tinguis el teu propi contingut i una comunitat ‘enganxada’ et serà més fàcil arribar a més persones. Quan els temes interessen viatgen sols per la xarxa, fan que creixin les teves mencions i enllaços al teu blog, i augmenten la teva reputació. No cal forçar les coses, però és important saber què s’ha de publicar i què no. És una bona manera d’humanitzar la marca.
Google t’estimarà més
T’explicaré un secret: als buscadors els encanten els blogs. Els motors de cerca valoren molt que el contingut estigui actualitzat i aporti valor al web. Això alhora et beneficia en el posicionament de l’empresa, i els articles poden ajudar-te a arribar a un major nombre de persones que estan buscant productes com els que tu ofereixes. T’he convençut? Jo només veig beneficis en publicar un blog, això si s’ha d’establir una bona estratègia de continguts i seguir de manera estricta les dates de publicació. Mai és tard per començar, així que no t’ho pensis més i obre un blog!
Xènia Castellà Digital Marketing Consultant