20 estadístiques sorprenents sobre les xarxes socials
Gairebé cada dia ens bombardegen amb noves estadístiques de xarxes socials, cadascuna més sorprenent que l’anterior. Hem recollit les que ens semblen més significatives per entendre el panorama actual de les xarxes socials, tant a Espanya com a nivell internacional. Pren-ne nota!
Estadístiques de xarxes socials al món
1. Al món hi ha 2.789 milions d’usuaris actius de xarxes socials: un 37% de la població mundial. D’ells, un 91% fa servir el mòbil per connectar-se a les xarxes socials.
2. El 2016 Facebook tenia 1.860 milions d’usuaris actius cada mes, 500 milions de persones més que la població de la Xina. [Actualització: el juny de 2017, Facebook va arribar als 2.000 milions d’usuaris.]
3. Des del seu naixement el 2004, s’han fet més de 2.500.000.000.000 publicacions a Facebook. Dos bilions cinc-cents mil milions!
4. Així està el rànquing de xarxes socials al món, segons les estadístiques recollides per We Are Social i Hootsuite:
Aquest gràfic recull els usuaris actius mensuals a cada xarxa social. L’imperi Facebook (que inclou Messenger, WhatsApp i Instagram) sense dubte regna a l’entorn social. El segueixen 3 xarxes socials xineses (QQ, WeChat i QZone).
5. Snapchat ja supera Twitter en usuaris actius al dia: 158 milions vs. 140 milions, segons les últimes dades de totes dues companyies. Cada dia es publiquen 2.500 milions d’snaps.
6. El 8,5% dels comptes de Twitter són bots i no persones, segons dades de la pròpia empresa. No és l’únic problema que té últimament Twitter: pràcticament s’ha estancat el seu creixement d’usuaris mensuals i ni tan sols Donald Trump, un gran entusiasta de l’art dels tuits, pot fer res per posar-hi remei.
7. Qatar i els Emirats Àrabs són els països on hi ha més usuaris de xarxes socials per població: el 99% dels habitants són actius a xarxes socials. Per contra, a Corea del Nord només un 0.06% (16.000 persones) utilitza alguna xarxa social. La mitjana mundial és del 37% de la població; a Espanya és del 54%.
Estadístiques de xarxes socials a Espanya
8. Facebook compta a Espanya 23 milions d’usuaris actius al mes. És a dir: la meitat de la població espanyola (46 milions).
9. El moment de més afluència a xarxes socials a Espanya és a la tarda i al vespre: el 65% dels usuaris es connecten de 16h a 0.30h.
10. Els espanyols passen de mitjana 2 hores al dia a les xarxes socials.
11. El número d’internautes espanyols que segueix marques a les xarxes socials va en augment: ja supera el 56% el 2016.

Font: AIMC
12. La marca que té més comunitat a les xarxes socials a Espanya (comptant Facebook, Twitter, Instagram i YouTube) és El Corte Inglés amb uns 2.200.000 seguidors, segons el darrer Observatorio de marcas en redes sociales de iabSpain. La segueixen Lidl (2.100.000) i Samsung (1.600.000).
13. L’informe també recull que les marques de retail són les que millors resultats tenen a Espanya: més comunitat de seguidors (en total sumen 8 milions) i més taxa d’interacció (23%).
Màrqueting a les xarxes socials
14. Només el 8% del tràfic cap a e-commerce prové de les xarxes socials, però…
15. No tot és dolent: el 75% dels consumidors ha comprat alguna cosa després d’haver-ho vist a les xarxes socials i el 57% són més propensos a comprar productes d’una marca que segueixen a les xarxes. Bona notícia pel social commerce!
16. El 91% de les 50 marques de retail més capdavanteres del món té presència a més de dues xarxes socials.
17. 50 milions de marques al món fan servir Facebook a la seva estratègia de màrqueting.
18. El 2016 es van gastar gairebé 30.000 milions d’euros en publicitat a les xarxes socials (el doble que el 2014). Es preveu que la despesa a social ads augmenti un 26,3% el 2017.
19. La probabilitat d’aconseguir clics a un anunci d’Instagram és 2,5 vegades més gran que a la resta de xarxes socials.
20. Només el 5% de les agències de màrqueting a tot el món treballen estratègies d’SnapChat amb els seus clients, tot i el ràpid creixement d’aquesta plataforma entre el target més jove.
Per seguir coneixent dades i idees sobre màrqueting i transformació digital, consulta el nostre article sobre les tendències de 2017. I si necessites un cop de mà amb la teva estratègia a xarxes socials, contacta amb nosaltres!