10 propòsits d’any nou per aconseguir l’e-commerce ideal
L’inici d’un any nou sempre va acompanyat d’un enorme llistat de bons propòsits: menjar millor, començar un nou hobby, reprendre els estudis … però nosaltres, amants del món digital, ens hem proposat fer una llista dels 10 propòsits d’any nou que convertiran el teu web en un e-commerce perfecte. Poseu-los en pràctica i la conversió arribarà sola!
1. Inverteix temps en dissenyar pàgines clares i atractives
Esforça’t per definir i donar identitat a les pàgines. És important que tant l’estil com les funcionalitats et representin. És per això que si vols donar una imatge transparent, fiable i atractiva has demostrar-ho en el teu disseny! Imatges de qualitat, un ús controlat del color, botons visibles i un lema que cal interioritzar: menys es més!
2. Facilita la navegació i la recerca als teus usuaris
Ara que ja has atret al teu client per la vista, l’important és retenir-li, com? Proporcionant-li una navegació fàcil, dotada d’un menú estructurat i eines que permetin tant a usuaris novells com a experts saber en quina secció estan i trobar el que busquen. Assegura’t també que els productes es puguin filtrar, introdueix autocompletat per agilitzar les cerques i ofereix suggeriments sobre productes similars que puguin resultar d’interès segons les preferències dels teus clients.
3. Proporciona càrregues ràpides i continguts optimitzats per a cada dispositiu
Hi ha diversos estudis que assenyalen que els usuaris abandonen amb més freqüència les pàgines lentes, de fet Google estableix que el llindar mitjà d’espera acceptable se situa prop dels 3 segons. A partir d’aquí cada segon pot generar un abandonament més gran i, fins i tot, provocar que l’usuari mai torni. Si no saps exactament com conèixer el temps de càrrega de la teva pàgina web, no et preocupis, pots accedir a Test my site de Google i saber-ho en pocs minuts. ¿Com ha anat?
4. Mostra tot el material gràfic que puguis de cada producte
Utilitza imatges de gran qualitat i permet als usuaris veure cada producte des de diferents angles, per exemple a través de vistes 360 º o vídeos. Posa especial atenció en aquest punt si et dediques a la venda de moda però no oblidis tenir-ho en compte encara que només es tracti d’un e-commerce de recanvis per cotxes, perquè tothom vol veure el que compra!
5. Ofereix un procés de compra ràpid i amb opcions de pagament variades
PPer a qualsevol comprador el pagament és el moment més crític del seu recorregut. Els problemes més comuns que trobarà en aquest punt són: passos excessius, instruccions confuses o errades en el mètode de pagament. Si vols evitar-los, recorda aquests consells: demana la quantitat d’informació imprescindible, ofereix diverses opcions de pagament, permet guardar les dades introduïdes i, el que ens porta al següent punt, ofereix ajuda i assistència de manera explícita.
6. Assegura’t que l’ajuda i l’assistència del teu e-commerce siguin visibles i s’entenguin
Els dubtes són el pitjor enemic de la decisió, és per això que moltes empreses opten per oferir totes les vies d’ajuda possibles: telèfon, correu electrònic, xat, xarxes socials, preguntes freqüents … El més important és que ofereixis el que ofereixis, t’asseguris d’atendre-ho i actualitzar-ho amb molta freqüència, o en cas contrari els teus clients se sentiran sols tal com si no tinguessin assistència.
7. Crea llaços de confiança i fidelitat amb els teus clients
No cal dir que a tots ens agraden els regals i les sorpreses, però en el cas de l’e-commerce són especialment importants per atreure i retenir. Posa en pràctica promocions especials, avisos de recuperació de carrets abandonats i campanyes de e-mail màrqueting amb ganxo. I si el que vols és infondre confiança, el més important és demostrar que el teu lloc és segur, amb certificados https i segells de plataformes de pagament de confiança. Així sí tornaran!
8. Preocupa’t pel teu posicionament i la teva reputació online
Com pots veure en aquest artículo de PuroMarketing, el 63% dels consumidors prefereixen comprar en botigues en línia que inclouen valoracions dels seus productes, és per això que és essencial permetre que els compradors puguin valorar i opinar sobre les compres realitzades. A més, si t’assegures d’oferir opinions contrastades i de confiança, no faran més que parlar bé de tu!
9. Segueix les tendències d’ús i estil
No et quedis enrere: en tecnologia estar a l’última és una qüestió de supervivència. Sempre és possible trobar frameworks, eines, plugins o apps que et serviran d’ajuda per fer créixer el teu e-commerce. Hauràs de mantenir-te atent a les tendències perquè ara les versions mòbils són un must, però demà poden ser-ho les ulleres de realitat virtual o qualsevol altre gadget!
10.Mesura, analitza i evoluciona sempre!
Mesurar és la clau i quan es tracta de comerç electrònic és imprescindible per conèixer millor els usuaris, el seu comportament i les seves preferències. Una manera molt eficaç d’analitzar-les és a través del Comerç electrònic millorat de Google que amb un petit esforç de configuració et permetrà entendre als teus clients, recopilar dades i avançar-te a tot el que passa a la botiga en línia.
Ara ja ho saps, tenir un comerç electrònic ideal no és un desig que hagis de demanar-li a un estel fugaç: amb estratègia, anàlisi i evolució estem segurs que tindràs el teu. I ja ho saps, sempre tindràs a un equip com el nostre per ajudar-te en qualsevol dels punts en que es trobi. No ho dubtis!/p>