Segmenta a Facebook
Una de les claus per fer una bona campanya a Facebook és tenir clara la segmentació a la qual vols dirigir-te. En un principi sembla fàcil, oi? Doncs t’asseguro que un cop entres dins el món de Facebook ads les possibilitats no paren de multiplicar-se i pots acabar amb un bon embolic. A continuació et dono les claus per tenir clar a quin públic adreçar-te.
Estadístiques del públic a Facebook
Des de fa uns mesos Facebook incorpora en la seva secció ‘Administrar els meus anuncis’ l’eina ‘Estadístiques del públic’. Gràcies a aquesta informació aconseguiràs arribar als teus usuaris perfectes.
1. Primer hauràs de definir el teu públic entre: tots els usuaris de FB, els connectats a la teva pàgina o un públic personalitzat (si vols fer remarqueting).
2. Tria el país que vols analitzar per després crear la teva segmentació (per defecte hi ha marcat EEUU). A Espanya, per exemple, hi ha una audiència de 20 a 25 milions d’usuaris actius. També pots saber els tipus de seguidors per comunitat autònoma o per ciutat
3. Amb aquesta informació ja pots començar a segmentar per edat i sexe. Pots veure quin número de persones pertanyen a un grup concret. Les relacions personals que tenen (si estan solters, casats…), el seu nivell d’estudis i la seva ocupació. En aquestes dades apareixen dues barres: una blau clar i l’altra blau fosc. La blau fosc correspon al total d’usuaris a FB, mentre que la blau clar són els usuaris referents a la teva cerca. També tenim dades sobre les pàgines amb més ‘M’agrada’, la localització del teu públic i la seva activitat a la xarxa social.
4. En l’apartat ‘Interessos’ és on comencem a investigar el tipus de públic al qual volem arribar. Hi ha un desplegable amb els temes principals, que al mateix temps es divideixen en gustos més definits. Recorda que sota de ‘New Audience’ s’actualitza el número de persones que formen part d’aquesta selecció.
5. A ‘Connexions’ podem afegir la nostra pàgina de FB per conèixer millor la nostra audiència. No obstant, necessites tenir més de 1.000 seguidors per tal de veure les estadístiques.
6. En la selecció ‘Avançada’ podem definir encara més el públic que volem estudiar: comportament, llengua, educació, feina…
7. Quan sàpigues a quin públic vols dirigir la teva campanya, FB amablement ha incorporat un botó per ‘crear campanya’ directament i aprofitar la teva cerca.
Estadístiques de la teva pàgina de Facebook
Una altra opció, si no vols utilitzar aquesta eina, és que analitzis els teus seguidors des de les estadístiques de la teva pàgina. Des d’aquesta pestanya obtindràs un altre tipus d’informació que també t’ajudarà en la segmentació dels teus anuncis.
1. A l’apartat de ‘Publicacions’ podem conèixer quan es connecten els nostres seguidors. Aquesta informació et serveix per enfocar les teves campanyes en dies determinats i hores concretes. També l’has de tenir en compte al decidir quan publiques, per tenir major abast en els teus posts.
2. A ‘Persones’ sabem quin percentatge d’homes i dones ens segueixen, les seves edats, en quin país viuen o quin idioma tenen assignat al seu perfil.
Espero que tota aquesta informació t’ajudi a conèixer millor la teva audiència i trobar-la més ràpid. Entre els beneficis de tenir una bona segmentació està el preu del clic o la visualització de les teves entrades. Repassa les 9 definicions per dominar Facebook per tenir una visió completa de la xarxa social per excel·lència.