Google Tag Manager v2, control total per la teva web
Google Tag Manager v2 (GTM) ha arribat al mercat amb una nova interfície més intuitiva i més fàcil de configurar. La nova versió de GTM permet a usuaris sense experiència poder configurar tags als seus webs en uns simples passos. Per tant, ara podem controlar tots els detalls de la nostra web sense tenir una preparació excel·lent en Google Analytics.
¿Com funciona Google Tag Manager v2?
Primer anem a repassar els elements bàsics de GTM:
– Etiquetes: les etiquetes són el codi que recull la informació d’una web o app i l’envia a Google Analytics. Hi ha molts tipus de tags i, per tant, no hi ha problema, només hem de seleccionar la que ens interessa pels nostres objectius.
– Activadors: és la condició que executarà l’etiqueta com per exemple, una visita a una pàgina, un clic, un formulari enviat…
En poques paraules, Google Tag Manager v2 es basa principalment en configurar activadors. Anem a aprofundir una mica més en aquests activadors…
Quins tipus que hi ha?
– Pàgina vista: s’activa en visitar una pàgina.
– Clic: s’activa en fer clic sobre alguna cosa.
– Formulari: s’activa quan un formulari s’envia.
– Canvi en l’historial: com el seu nom indica, s’activa quan l’històric canvia.
– Esdeveniment personalitzat: s’activa quan es determina un esdeveniment que nosaltres especifiquem.
– Error de javascript: s’activa en cas que hi hagi un error de javascript (molt útil pels programadors).
– Temporitzador: s’executa quan hi ha un interval de temps que hem predefinit.
Un exemple de com treballa Google Tag Manager v2: Trackejar formularis
Els formularis són un dels aspectes que volem controlar a Google Analytics. Un formulari a la nostra web pot suposar una sol·licitud d’informació, les dades d’alta en el procés de compra del nostre ecommerce, etc… Així que anem a veure com configurar-los amb GTM v2.
El que hem de fer (una vegada el codi de GTM està inclòs a la nostra web) és:
– Crear l’etiqueta (tipus formulari).
– Crear l’activador (tipus formulari).
– Seleccionem l’esdeveniment tipus “Formulari”.
– Configurar l’activador perquè s’executi als 2000ms i seleccionem l’opció “Validació”.
– Activa la URL que contingui el teu formulari (per exemple: /contacte/).
– Executa en “tots els formularis” si vols que s’activi en tots o seleccionem en “determinats formularis” si només volem trackejar un o varis en concret.
No sembla complicat, veritat? Sense tenir coneixements d’Analytics amb Google Tag Manager realment pots fer un seguiment de la teva web de manera bastant senzilla. Sincerament, ho recomanem a tots els webmasters que vulguin controlar el que passa a la seva pàgina, controlar les conversions o leads i saber com poden millorar l’experiència d’usuari sobre la base de dades amb estadístiques reals.
T’animes?
Si necessites ajuda, contacta amb nosaltres.
Digital Marketing Consultant