Falsos mites del marketing de continguts
El màrqueting de continguts està en constant evolució. I tira cada vegada més cap el visual. Fins aquí tot genial. El problema ve amb algunes veritats absolutes que no ho són tant, i que he volgut posar sobre paper (o pantalla) per desmentir-les. Aquí van.
La gent no llegeix. S’han de fer textos curts
La gent no llegeix … el que no li interessa. Busca un tema interessant per al teu públic i explica’l bé. Assegura’t que el text flueixi, d’incorporar recursos visuals, de facilitar la lectura. I que la teva web o blog sigui responsive, ja que és molt probable que et llegeixin a través del mòbil. Si fas tot això, no tinguis por de passar-te de 300 paraules.
Les infografies molen
Està clar que les infografies són un recurs genial per sintetitzar informació complexa de manera visual i atractiva, i en molts casos aporten moltíssim valor al nostre contingut. Però hi ha una mena de febre infogràfica que fa que qualsevol tema sigui susceptible de convertir-se en una infografia, fins i tot encara que no tingui sentit. Per fer una bona infografia, també és important saber organitzar la informació de forma visual, i tenir els recursos necessaris per fer un bon disseny. Si vas a fer una infografia, que sigui realment útil. Que mola de veritat. Font: 11 Most Useless And Misleading Infographics On The Internet (io9)
Les llistes sempre funcionen. Posem-nos a fer posts de llistes per guanyar visites al blog
Segur que cada dia et topes amb desenes de titulars de l’estil: 10 consells per, 5 coses que, 6 exemples de… I segur que més d’una vegada has clicat per llegir el contingut i t’has endut una decepció. Sovint ens esforcem a presentar un text en forma de llista només basant-nos en la creença que així tindrà més èxit. Potser a curt termini funciona, ja que aconsegueixes que facin clic i et visitin, però no a llarg termini. Amb això no vull demonitzar les llistes: a mi personalment em semblen un recurs boníssim (per a mostra un botó: 9 definicions per dominar Facebook).Però compte: no sempre. 6 requisits perquè una llista funcioni:
- Que sigui rellevant fer una llista.
- Que puguis explicar el contingut per punts.
- Que el contingut es pugui sintetitzar en una llista.
- Que tots els punts siguin interessants.
- Que el lector no es pensi que estàs fent una llista només per fer una llista.
- Que no sigui una llista absurda, com aquesta.
Hem de llençar un viral. Això ho hem de viralitzar. Això serà viral!
Viral: que es propaga com un virus. És a dir, publicar el teu post a Facebook i que tingui 23 likes i 2 comparticions NO ÉS VIRAL. Viral és que durant un període de temps limitat un volum important de persones estigui compartint la teva contingut (acostuma a ser un vídeo), gairebé sense que tu puguis controlar-ho. A part que és molt difícil d’aconseguir, pot comportar riscos. Proposar-se llençar un viral com a part de l’estratègia de màrqueting de continguts no està gens malament, sempre que tinguis clar que per fer-ho bé cal posar-hi moltíssima imaginació, valentia i recursos (llegiu-hi temps i diners). Ara bé, el màrqueting digital no és un esprint de 100 metres en 10 segons, sinó una cursa de fons. En altres paraules: com a marca no busquem unes hores de glòria i fama a Internet, sinó una presència online forta i en constant evolució.
El contingut és el rei
No coneixes aquesta escena? És quan la princesa Leia li diuen, per tropotrigèsima vegada, que el contingut és el rei…
Sí, d’acord. El contingut és el rei. Ho sabem tots, i és una de les frases més repetides del màrqueting digital. Però la distribució és la reina. Per molt espectacular que sigui el teu contingut, dóna-ho per perdut si no tens en compte el SEO, no fas un bon ús de les xarxes socials i Social Ads, no implementes una estratègia d’email màrqueting o no tens una campanya d’AdWords per a la teva web. Per posar uns quants exemples. És a dir: necessites una bona estratègia (i agència) de màrqueting digital.