Com triar la teva agència SEM i ser feliç
Tens una oportunitat per millorar els resultats de la teva empresa y tot indica que una agència SEM especialitzada en Google AdWords pot ser la solució. Destines un pressupost y busques algú en qui dipositar la confiança per la gestió de la campanya. Potser ja tinguis una agència però no n’estàs del tot segur de si les coses s’estan fent com és degut. Com saber si hi ha enamorament?
T’oferim una sèrie d’indicadors a tenir en compte per a triar la teva primera agència SEM o saber si necessites buscar-ne una de nova.
Té diferents consultors amb experiència, dedicats, qualificats i certificats per Google AdWords?
Això demostra el compromís de l’agència amb el servei que ofereix. No es tracta d’una moda o un nínxol de mercat que ara s’ha de cobrir.
Quan hi contactes et fan mil i una preguntes?
Demanen molta informació i els hi preocupa conèixer la filosofia de la teva empresa, el que fas i com ho fas. Saben que l’èxit depèn d’una acurada comprensió de totes les circumstàncies, causes i objectius que t’han portat a voler contractar els seus serveis.
Faran una auditoria de la teva pàgina web o de les landing pages cap a les que estarà dirigida la campanya?
Està ben estructurada? Carrega ràpidament? Té un bon treball de SEO? Com més optimitzats estiguin aquests punts, més l’interessarà a Google mostrar els teus anuncis i això comportarà més notorietat a cost més baix. ROI!
Exigeixen una col·laboració molt estreta amb la teva actual agència/responsable de SEO?
SEM i SEO tenen molts punts en comú i requereixen d’accions coordinades i estratègies i planificacions comunes. Van de la ma, pel que es recomana trobar una agència que disposi de bons consultors en ambdós camps per tal que formin tàndem.
Demanen encara més dades i accés a les fonts per obtenir-los?
Accés a Google Analytics, Google Webmaster Tools i fins i tot a Google Merchant si es tracta d’un e-commerce. Mai n’hi ha prou per tal de poder monitoritzar la campanya. Les dades ben processades permeten establir KPIs rellevants, el que es tradueix en una major garantia d’èxit i una via d’optimitzar de manera més ràpida i amb més criteri.
Arribats a aquest punt, com a client, t’estaràs preguntant si no hi ha hagut un canvi de rols amb el proveïdor. Una bona agència SEM (o de qualsevol altre àmbit) mai hauria d’oferir-te res sense conèixer realment tots i cadascun dels factors que poden influir en la vostra relació i en la tasca que emprendreu junts. Un cop recopilats, comencen els compromisos de l’agència.
Assegurarà millores, però no et garantirà resultats al detall
Hi han molts factors que influeixen en una campanya d’AdWords i tot bon professional sap que alguns d’ells s’escapen del control. Parlem, per exemple, de canvis a la plataforma, circumstàncies de mercat o un interès no previst per les paraules clau de la campanya que poden fer que la competència i els preus de subhasta s’apugin.
Es comprometrà amb el control de la campanya de forma continuada
Farà el seguiment dels KPIs establerts a les diferents eines de monitorització i realitzarà les modificacions escaients. Una campanya requereix un establiment, un període de funcionament (1 o 2 setmanes aprox.) i una anàlisi de resultats que portarà a modificar o potenciar les estratègies adoptades.
Facilitarà les teves decisions i la seva execució
No esperarà a que analitzis tots els resultats i proposis modificacions. Es suposa que ells són els experts en l’execució i anàlisi de campanyes a AdWords. Es la seva obligació presentar-te de manera clara els resultats i proposar les noves accions a seguir en base als objectius establerts en un principi. Tu sempre decideixes.
Treballarà al detall sempre que sigui possible
Preferiran la creació de moltes campanyes molt segmentades més aviat que no poques i genèriques. A segmentació més acurada, més possibilitat de conversió i, per norma, costos de PPC (Pagament Per Clic) més baixos.
És transparent
El compte mai deixarà de ser teu i sempre podràs accedir per a revisar les campanyes i comprovar les modificacions que s’hagin dut a terme. És la millor forma de saber fins a quin nivell està atès el compte.
Està clar que la meta comuna és tenir un ROI el més positiu possible, y ha de ser l’objectiu a les accions que es duguin a terme. El camí a fer és, en resum, el mateix que a qualsevol altra relació: compromís, reptes i la voluntat d’assolir-los plegats.
A Fhios tenim un equip amb àmplia experiència en la gestió integral del Marketing Online de grans empreses i multinacionals. Entre ells, consultors SEO i SEM certificats en Google AdWords que podran analitzar ràpidament les necessitats de la teva empresa i elaborar una estratègia a mida. No som una consultoria més. Els nostres clients qualifiquen les nostres solucions com a creatives, innovadores i efectives.
Et volem conèixer. Contacta amb nosaltres.