Com treure el màxim partit al Black Friday
Comença el compte enrere per al Black Friday 2019, una de les dates més importants del comerç electrònic mundial i un dels indicadors més clars del començament de la campanya nadalenca. El seu nom es va originar el 1961, quan els oficials de policia de Filadèlfia van començar a descriure amb aquestes paraules l’elevat trànsit que es produïa el dia després del Dia d’Acció de Gràcies.
És un esdeveniment ple de descomptes i promocions que amb tan sols 7 anys d’antiguitat al nostre país ja s’ha convertit en una data assenyalada en els calendaris de departaments de màrqueting i vendes de qualsevol negoci que estigui al dia. És per això que us portem els millors consells per a treure tot el suc del Black Friday i començar amb resultats positius l’inici de la campanya nadalenca.
Productes estrella del Black Friday
Sempre has de destacar un o diversos productes sobre la resta per captar l’atenció del client d’un sol cop d’ull. Una presentació cridanera pot ser un bon reclam, per exemple, “10 bàsics a 10 euros”, “Els imprescindibles d’aquest hivern” o “20 regals per a aquest Nadal amb descompte”. Prepara bàners i anuncis per a cadascun d’ells i no t’oblidis d’utilitzar-los en tots els recursos de comunicació dels quals disposis. Si tens poques unitats o el producte és a punt d’exhaurir-se, fes-li-ho saber al teu comprador perquè ho percebi com una oportunitat única.
Prepara campanyes de comunicació prèvies
No és suficient amb afegir-se al Black Friday i esperar assegut que arribin les vendes. Has de comunicar-ho als teus clients amb previsió perquè el divendres negre hagin pogut fer un cop d’ull al que volen comprar o crear una wishlist amb les seves futures compres. Genera expectació parlant dels descomptes que vas a oferir i anuncia-ho com una gran oportunitat per avançar les compres nadalenques a preus de rebaixes que no tornaran a estar disponibles fins passades les festes.
Has preparat la teva logística i la teva web?
El Black Friday és una de les pujades de vendes més importants de l’any i una de les millors oportunitats per captar nous clients. A més d’una bona campanya de màrqueting i comunicació, has d’assegurar-te que tens l’estoc suficient, que disposes de la logística d’enviaments necessària per donar resposta a totes les comandes i, sobretot, que el teu web va a suportar l’augment de tràfic sense problemes. Si Fhios gestiona el teu lloc web no dubtis a contactar amb nosaltres i fer totes les consultes que necessitis per assegurar-te que la teva pàgina no falli en un dia tan decisiu per a les teves vendes.
Email màrqueting i xarxes socials com a eines de mesurament
És obvi que hauràs de fer campanyes a través d’email màrqueting i els teves xarxes socials, però a més has de fer un seguiment a través dels interaccions que té cadascuna dels teves accions; els productes amb més clics, els emails que tenen major taxa d’obertura, els que han generat més comentaris als xarxes, etcètera.
Tot això és un indicador bastant fiable per saber com has de presentar els teus productes el divendres negre.
Comparteix la inversió amb el fabricant
Una bona manera de millorar el teu marge de benefici en el Black Friday és compartir amb els teus proveïdors les rebaixes en els preus, és a dir, proposa’ls-hi una rebaixa del preu de cost que sols pagar-los a canvi d’adquirir més productes de cara a l’augment de vendes durant aquests dies. Si tens ben planificada la teva estratègia ambdós sortireu guanyant
Només Friday?
9 de cada 10 botigues en línia allarguen el Black Friday més enllà d’un sol dia. Per això, no et limitis a oferir els descomptes exclusivament durant el divendres. Amb tota seguretat la majoria dels teus competidors mantindran les ofertes durant diversos dies, i si no fas el mateix, les vendes es veuran afectades.
Aprofita el major trànsit
Segur que durant el Black Friday rebràs més tràfic de l’habitual en el teu ecommerce, per això, n’has de treure partit. Ofereix un descompte extra als qui se subscriguin a la Newsletter o ofertes exclusives a aquells que es registrin com a nous usuaris. Aprofita per destacar el “pla amic” o totes aquelles promocions que puguin ajudar-te a aconseguir nous subscriptors o adreces de correu electrònic per a futures campanyes.
Només ens queda recordar-te que aquest any el Black Friday se celebra el 29 de novembre i s’espera un augment del 10% en les ventes, així que no ho deixis per a l’últim moment i comença a posar en pràctica aquests consells per aconseguir que el teu divendres negre sigui tot un èxit 😉