4 coses que has de saber sobre l’actualització de Google per a mòbil
És un fet: finalment la nova actualització de Google per a mòbil arriba el 21 d’abril. Com a experts en màrqueting estem tots esperant com afectarà el nostre posicionament o rànquing a les cerques i quin és la millor manera per estar preparats. Però, primer de tot, anem a intentar identificar què fa exactament i en què consisteix aquesta actualització:
Disseny adaptable a tots els dispositius mòbils i velocitat de càrrega, obligats
Tots hem vist últimament els canvis a apps, a Google Play, a les SERPs des de mòbil (resultats de cerca), etc. De fet, tots aquets canvis són resultat d’un canvi encara més profund, i és que Google vol contingut de qualitat, 100% optimitzat per a dispositius mòbils i que ofereixi una bona experiència d’usuari. Això és lògic si ens posem a la pell de Google, ja que actualment l’ús de dispositius mòbils és tant important com el d’ordinador de sobretaula i en breu ho superarà, sent el format pel qual apostar en el futur.
Llavors… què vol Google? Com hem dit, webs 100% compatibles amb dispositius mòbils, amb un temps de càrrega ràpid, amb una bona experiència d’usuari… En resum, Google tendeix a mòbil. Llavors, la pregunta que hem de fer-nos és: com puc saber si la meva web és compatible amb dispositius mòbils?
La meva web és compatible amb dispositius mòbils?
Aquesta és la part fàcil. Hi ha dues formes de verificar si la teva web està preparada o no per a dispositius mòbils. Simplement has d’anar a aquesta web i podràs veure, segons Google, la confirmació de si, efectivament, passem el test amb la nostra pàgina. Per verificar els temps de càrrega, si l’experiència d’usuari és correcta i si obtenim una valoració per a mòbil i ordinador de sobretaula correcta ho podem comprovar en aquesta web. Amb una qualificació de 0 a 100, Google ens assigna un “color”, i el que hem d’obtenir és verd, és a dir, més de 80 sobre 100 perquè en principi nostra web no es vegi afectada pel canvi d’algoritme.
Si la meva pàgina web no és compatible amb dispositius mòbils… què faig?
Com més llegim d’aquest tema, més informació trobem que afirma que el posicionament a ordinador i mòbil són independents. Efectivament: la velocitat de càrrega afectarà, però el fet que una web sigui responsive no serà determinant en cerques des d’ordinador. Igualment, pensem que el canvi d’algoritme modificarà la forma en què Google indexa la informació i, per tant, també modificarà el posicionament a ordinador, ja que no creiem que el rànquing “millori” amb una pàgina web que no és compatible amb dispositius mòbils si és un objectiu per Google. Si tots estan treballant per millorar a nivell global l’experiència d’usuari tant per ordinador com per mòbil, hem d’entendre que nosaltres també ho hem de fer o perdrem visibilitat.
Llavors… Què fer?
1- Si vostra Web no és compatible amb dispositius mòbils, us recomano treballar al més aviat possible en una adaptació o en una versió per a mòbils.
2- Millorar el temps de càrrega de la Web: comprimir imatges, especificar *caché del navegador, elements *js, *css, etc…
3- Millora l’experiència d’usuari: grandària dels elements de text, botons, grandària de la finestra gràfica…
4- Enfoca el SEO del teu Web per a mòbils: analitza els diferents dispositius i com la gent accedeix des d’orgànic i utilitza publicació dinàmica del contingut, si és necessari usa URLs independents i identifica-les amb canonicals, optimitza el teu linkbuilding sobre la base del referent i la seva plataforma i sobretot, les cerques en un mòbil no són les mateixes que en ordinador, elements com la geolocalización és vital.
El nostre consell: treballa en aquests canvis l’abans possible
Bàsicament, analitza la teva web, fes els tests i fes les modificacions que has de fer abans del dia 21 per obtenir una “llum verda” dins les valoracions. És el que vol Google així que… endavant! L’objectiu és mantenir els rànquings estables i estar preparats el màxim possible per a aquest canvi d’algoritme.
Tot això pot semblar problemàtic, però si ho veus des del costat positiu, és una gran oportunitat per passar per damunt de la competència i augmentar la teva visibilitat a Google. Necessites ajuda? Estem a la teva disposició.
Digital Marketing Consultant