4 consells per treure partit a Google Trends
Google Trends és una eina molt útil si volem analitzar l’evolució que té una paraula clau durant un període de temps i en una localització determinada. Per exemple, si volem saber quanta gent a Espanya està buscant “classes de ball” veurem un gràfic on es mostra l’interès tant al llarg del temps com per zona geogràfica:
Fàcil, veritat? D’acord… ara tingues en compte aquests quatre punts a l’hora de valorar la teva estratègia de Marketing Online:
1.- Compara tendències i busca suggeriments: un dels principals avantatges és que podràs comparar diverses paraules i comprovar l’evolució de la seva popularitat al llarg del temps. Si no et convenç la teva selecció, analitza els suggeriments similars a la teva cerca que t’ofereix Trends.
2.- Actualitza el teu branding, analitza el teu sector i millora el teu contingut: per exemple, si la teva web és d’una empresa que fabrica xocolata i parles de receptes de postres de xocolata en el teu blog, segur que t’interessa saber quines receptes estan de moda o es cerquen més, y si es busquen receptes associades a la teva marca. A més, també t’interessa saber si la seva evolució és positiva. Una bona manera de confirmar si el teu branding millora, si el teu sector segueix tenint interès pels usuaris y si el teu contingut registra les demandes dels usuaris és utilitzant Google Trends.
3.- Cerques en temps real, molt important per a la teva estratègia de Social Media: les “tendències de cerca” més populars que estan passant en temps real poden ser de gran utilitat. Això vol dir que podem saber quines recerques fan els usuaris en aquest precís moment i per descomptat, treure’n partit. Això pot ajudar-nos en l’estratègia de Social Media per participar en els trending topics i hashtags que puguin interessar-te. Fins i tot, tens un feed que s’actualitza cada hora per no perdre detall de “l’últim” del que es parla.
4.- Si busques tendències de futur… ¡aposta pel vídeo!: les audiències del vídeo online ja superen a les de la televisió, tant en Estats Units com en Europa. A més, les perspectives de futur són encoratjadores i l’evolució anual segueix augmentant exponencialment. Si utilitzes el vídeo en la teva estratègia de continguts, no t’oblidis de fer una bona optimització SEO. Espero que aquests consells t’ajudin en la teva estratègia de Marketing Online.
Pedro Mellinas Digital Marketing Consultant