15ª Diada de les Telecomunicacions de Catalunya: ¿la transformació digital té límits?
El passat 29 de setembre vam assistir a la 15a Diada de les Telecomunicacions de Catalunya 2016, un esdeveniment que aquest any ens plantejava una pregunta: on es troben els límits de les oportunitats i impactes de la transformació digital? La jornada també va servir per reflexionar sobre el paper de l’Administració pública i l’empresa privada en la digitalització de serveis públics, i la forma en què interactuen les dues organitzacions per aconseguir aquest objectiu comú.
La conferència inaugural va ser a càrrec de l’expresident de la Generalitat, Artur Mas, que va recordar que Catalunya ja es troba al mapa de la recerca europea i mundial, després d’anys d’esforços i transformació. Mas també va reconèixer la tasca i perseverança de Ferran Amago, degà del Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics de Telecomunicació a Catalunya (COETTC) – organitzadors de l’acte- i President del Consell Assessor de Fhios.
Artur Mas fa entrega d’una placa commemorativa a Ferran Amago, degà del COETCC i President del Consell Assessor de Fhios
Després de la presentació, es van organitzar 8 taules rodones en les que es va tractar la transformació digital des de diferents perspectives com, per exemple, la ciberseguretat, les noves relacions personals a través de la tecnologia o l’impacte de la revolució digital en l’educació i sanitat .
Més de 1.000 professionals del sector de les telecomunicacions van acudir a l’esdeveniment
Fhios analitza el Turisme 2.0
Fhios va ser convidat com a expert en comunicació digital per participar a la taula rodona “Qui lidera la transformació digital?, sector públic versus sector privat“. El debat va aprofundir sobre diversos conceptes com les Smart Cities o l’administració electrònica i va comptar amb la presència del nostre soci i director d’Estratègia, David López, que va parlar sobre el Turisme 2.0 i la seva transformació en els dos tipus d’organismes.
Al centre David López, soci i director d’Estratègia de Fhios, en el debat “Qui lidera la transformació digital?”
En un món on el 87% de les persones organitzen els seus viatges en línia i el 85% dels viatgers usen el seu mòbil durant l’estada, David va analitzar les 5 fases per les quals passa el Turisme digital;
- El somni i el pensament de marxar de vacances que tenen el 37% de les persones 1 cop al mes.
- La planificació del viatge, on el 33% de les persones ja busquen detalls de vols al mòbil i fins al 49% consulten detalls de l’hotel en el seu telèfon intel·ligent.
- La reserva, que es realitza de forma online en el 46% dels casos.
- El viatge, el moment de l’experiència en el qual el 49% dels viatgers consulten el mòbil des de l’hotel.
- El record de les vacances que porta al 70% dels usuaris a actualitzar el seu estat a Facebook i al 46% a deixar constància de la seva ubicació amb un o diversos checks del seu viatge.
A més, David va remarcar la importància de la digitalització de les ciutats i tenir una bona reputació online per convertir-se en una destinació turística en alça.
Premi a l’excel·lència per NESCAFÉ® Dolce Gusto® i especial dedicatòria a Fhios
Com cada any, la Diada de les Telecomunicacions de Catalunya dedica un espai al lliurament de premis per a les empreses que utilitzen les telecomunicacions com a base de les tecnologies de la informació i la comunicació. Entre els guardonats d’enguany es troba NESCAFÉ® Dolce Gusto®, empresa amb la que Fhios col·labora des del 2014, que va rebre un premi en accèssit a l’excel·lència empresarial a la iniciativa de negoci digital. D’aquesta manera es reconeix l’obstinació de la marca per aconseguir una estratègia de negoci d’acord amb la transformació digital que està experimentant el sector.
Victòria Parra, Ecommerce & Digital Brand Manager NESCAFÉ® Dolce Gusto®, va recollir el premi en nom de l’empresa i va destacar l’esforç diari de Nestlé per donar resposta a les necessitats dels seus consumidors. En el seu discurs també va tenir unes paraules d’agraïment per a Fhios per acompanyar-los en la seva estratègia digital: “Som un gran equip“.
Victòria Parra, Ecommerce & Digital Brand Manager NESCAFÉ® Dolce Gusto®, recollint el premi a l’excel·lència empresarial de Nestlé
Fins aquí la nostra crònica de la Diada de les Telecomunicacions de Catalunya d’aquest any. Us seguirem informant dels esdeveniments als quals assistim perquè no us perdeu ni una sola de les novetats del món digital.