10 tendències digitals per a aquest curs
El món digital està en constant evolució i, per això, cal saber adaptar-se en tot moment. No obstant això, no sempre és suficient amb estar al dia sinó que, de vegades, cal avançar-se a les tendències que vénen. Tot i que no som endevins, avui ens aventurem a preveure el que ens espera en el nou curs en matèria de màrqueting, mobile, disseny i digital development. Comencem!
Mobile, first: quan els mòbils guanyen la batalla
Encara que tots sabem que la tendència mobile és imparable, no està de més recordar algunes dades:
– El 50% emails s’obren ja en dispositius mòbils.
– El 87% dels espanyols té un Smartphone.
– A més, es calcula que el 2020 serà més gran el nombre de persones que tinguin un dispositiu mòbil que les que tinguin serveis tan bàsics com electricitat, aigua o transport privat.
Amb aquests demolidores dades no és d’estranyar que les regles del joc hagin canviat; les webs primer es dissenyen i s’adapten per a dispositius mòbils i, després, es crea la seva versió desktop. Una tendència creixent que estem segurs que s’accentuarà en els propers mesos.
4 de cada 10 compres en línia ja es realitzen des de dispositius mòbils
Progressive web apps: les webs que volen ser aplicacions
Encara que potser no t’hagis adonat, gran part de les webs que fas servir diàriament s’estan transformant per semblar més a les aplicacions mòbils. Funcionalitats que fins ara estaven reservades a les apps apareixen en els webs per millorar la teva experiència d’usuari i facilitar-te la navegació.
Algunes d’aquestes noves característiques són, entre d’altres, notificacions, accés offline, instal·lació a la pantalla inicial o pantalles d’inici com les de les aplicacions mentre es carrega la pàgina.
Publicitat útil al servei de l’usuari
En un nou intent de posar-se en la pell del consumidor i de donar-li el que vol, la publicitat que arriba promet ser menys molesta i intrusiva, és a dir, més natural per no generar tant rebuig al receptor.
La tendència que sembla que predominara, almenys de moment, és la publicitat nativa, una forma de fer publicitat on es pretén donar al lector informació útil i en un format integrat dins d’un article o publicació. Com no, Facebook i Twitter van ser els primers a apostar per aquesta tècnica però no seran els únics; es calcula que el 2020 el 63% de inversió en publicitat digital anirà destinada a aquest tipus de promoció.
A més, aquesta tendència segueix la línia de l’avís que va fer Google l’ estiu passat quan va anunciar que a partir del 10 gener 2017 penalitzarà durament a les webs que col·loquin elements emergents que dificultin la navegació i l’accés al contingut.
Les xarxes i el ecommerce creen el Social Shopping
Les formes de comprar han canviat i les xarxes socials i el mobile ja està traient profit. Malgrat que la venda es faci de forma externa, les marques ja poden incloure l’opció de “comprar” a les seves pàgines de Facebook i els seus perfils de Twitter. No obstant això, xarxes socials com Instagram o snapchat que, en moltes ocasions, són el millor aparador online per a moltes companyies encara no disposen d’aquesta opció. La nostra aposta és que aquest proper curs les xarxes visuals per excel·lència s’adaptessin encara més a l’e-commerce i m-commmerce per poder competir en el món de la compra en línia.
APM, Google trepitja l’accelerador
Una altra de les propostes de Google que sembla que també s’establirà en els propers mesos; APM (Accelerated Mobile Pages). Una tecnologia que té com a objectiu principal que la càrrega de continguts en dispositius mòbils i tablets sigui instantània i millorar així l’experiència d’usuari. Abans el APM, de codi obert i accés gratuït, era d’ús recomanat, però des de fa uns mesos Google avisa que serà un dels factors que ajudarà a posicionar una web, el que significa que, encara que no és obligatori, és un element a tenir molt en compte.
Mai més hauràs d’esperar que es carregui una pàgina, les pàgines t’esperaran a tu
Internet of Things (ioT) per un món connectat
Cases Intel·ligents, smart cities, elements quotidians monitoritzats a distància com drons, cotxes, rellotges o televisors… tot això i molt més és l’Internet de les Coses, una tecnologia emergent que interconnecta dispositius i objectes per obtenir Informació, optimitzar recursos i automatitzar processos a traves dels xips i circuits.
Un concepte que té tant potencial que, encara que s’utilitza fa anys, encara està per explotar, tant que s’estima que el 2021 s’instal·laran 1 milió de dispositius IOT cada hora!
Linkbuilding natural i copywriting per SEO
El posicionament web segueix en la recerca d’enllaços naturals, diaris i controlats. Per tant, el linkbuilding pactat o que segueixi una periodicitat de publicació molt clara podrà ser penalitzat, de la mateixa manera que el keyword stuffing (ús abusiu de paraules clau).
Per tant, continua prevalent el SEO copywriting amb continguts de qualitat i enfocats a l’usuari per posicionar-se de forma lògica i sense trucs.
Disseny material: imatge amb missatge
El disseny material és un disseny net basat en els objectes materials, d’aquí el seu nom, que estan col·locats en un espai i amb moviment determinat. En aquest tipus de disseny, proposat per Google en 2015, predominen els efectes de profunditat, la il·luminació i les ombres per sumar gran intencionalitat al missatge. Encara que aquest plantejament ja s’està utilitzant, s’espera que sigui en aquest curs quan comenci a convertir-se en el model de referència.
Noves formes de veure vídeo
El vídeo en streaming va ser un dels protagonistes indiscutibles del passat curs, especialment gràcies a Facebook i Periscope. A més, Youtube també va llançar els seus vídeos en 360 graus. De moment, les dues tendències estan una mica verdes pel que fa a qualitat i possibilitats d’interacció. No obstant això, tot apunta que aquestes variants de vídeo continuaran evolucionant aquest proper any i que, molt possiblement, es sumin noves formes d’interactuar amb els usuaris, o s’estandarditzin altres existents, com la realitat virtual.
Es calcula que a finals de 2017, 70 milions de persones utilitzaran la realitat virtual
Youtube es torna més social
Sembla que no tot li va bé a Google perquè, almenys fins al moment i encara Youtube és una xarxa social, molts han cregut que no disposava d’una xarxa amb funcionalitats d’interacció a l’alçada dels seus competidors. No obstant això, el cercador sembla no voler rendir-se i fa un últim intent amb Youtube Community, aprofitant la gran comunitat que utilitza un dels seus productes estrella, Youtube.
Una nova funcionalitat que no suposa massa esforç per a Google -només es tracta d’un petit afegit a totes les característiques de Youtube-, però que pot aportar grans beneficis per al cercador. Gràcies a Youtube Community, els usuaris disposen d’una cosa així com una pàgina d’inici on podran seguir als seus YouTubers favorits i interactuar amb ells.
Aquestes són només algunes de les nostres apostes, però estem segurs que en els propers mesos arribaran molts més llançaments i novetats impossibles de preveure. Estarem atents per informar-vos de tot!